AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #1 Skrevet 6. februar 2013 Hvordan går man frem når man skal ta silikon? Må man til lege for å få henvisning, eller er det bare å bestille seg time selv en plass? Får man veldig vondt etter operasjonen? Er det slik at man drar rett hjem etterpå, eller må man ligge der en stund fordi det er for vondt å røre på seg? Hvor lenge varer smertene? Er det slik at man ikke kan jobbe på en stund? Hvor lenge? Hvor lang tid kan det gå før man kan trene? Og hvor lang tid tar det før man føler seg bra etter operasjonen, slik at man slipper å tenke på at det er vondt og at man må være forsiktig med hva man holder på med? Setter pris på ærlige svar. Anonym poster: 9a49cbcd0b0ca0c2ceb59a363a932864
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #2 Skrevet 6. februar 2013 tcmn.blogg.no Anonym poster: dc5dc2d225a8c63adaf5804f8ae369ad
Avalon Skrevet 6. februar 2013 #3 Skrevet 6. februar 2013 Så lenge det ikke er en medisinsk grunn til at du skal ha silikon nytter det ikke å gå gjennom fastlegen. Da finner du en privatklinikk som tilbyr brystforstørring. Ringer, får time til konsultasjon og senere bestiller time til operasjon. Noen får mye smerte, andre ikke. Hvor lenge smertene eventuelt vil vare kan ingen andre svare på enn deg selv. Det er helt individuelt. Du får resept med smertestillende uansett. Du skal IKKE bruke armene mye etter operasjon. Har du jobb med mye tunge løft osv må du til fastlegen å spørre om sykemelding, noe som fastlegen ikke nødvendigvis gir deg siden det er en kosmetisk operasjon. Man skal ikke trene på 3-6uker såvidt jeg husker. FØR du får konsultasjonstime, BØR du lese deg godt opp på hva silikon innebærer. Så du vet hva du går til og vet hva du bør spørre kirurgen om. Det lønner seg å vite mest mulig om dette før man gjør det. Søk på internett, les blogger osv. Fordi dette her er mye større enn å fjerne en føflekk. Bestiller du deg time til operasjon uten å vite noe er du dum, etter min mening. Jeg har selv silikon, og jeg leste meg opp i årevis før jeg gjorde det. Da hadde eg en anelse om hva jeg gikk til, hva jeg kunne forvente før, i mellomtiden og etter operasjonen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #4 Skrevet 6. februar 2013 Det er en medisink grunn for at jeg skal ta det. Blir det samme pris uansett om man går gjennom fastlegen eller bestiller time til en privatklinikk selv? Er det muligheter til å få dekt noe, når det er medisinsk grunn for at jeg skal ta det? Hvordan er det dagene etter operasjonen? Er man såpass i form at man klarer seg hvis man er hjemme selv? Slik at man klarer å være oppe, lage seg mat, dusje og slike ting? Eller blir det til at man bare ligger med smerter så man bare vil ligge å sove i flere dager? Er det lang ventetid på å få en konsultasjonstime? Og blir det lang ventetid før man kan ta operasjonen etter det? Anonym poster: 9a49cbcd0b0ca0c2ceb59a363a932864
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #5 Skrevet 6. februar 2013 Kan jeg bare spørre hva den medisinske grunnen er? Anonym poster: f2dd72eb5530f6b8ffac68fb40510cf7 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #6 Skrevet 6. februar 2013 Det er en medisink grunn for at jeg skal ta det. Blir det samme pris uansett om man går gjennom fastlegen eller bestiller time til en privatklinikk selv? Er det muligheter til å få dekt noe, når det er medisinsk grunn for at jeg skal ta det? Hvordan er det dagene etter operasjonen? Er man såpass i form at man klarer seg hvis man er hjemme selv? Slik at man klarer å være oppe, lage seg mat, dusje og slike ting? Eller blir det til at man bare ligger med smerter så man bare vil ligge å sove i flere dager? Er det lang ventetid på å få en konsultasjonstime? Og blir det lang ventetid før man kan ta operasjonen etter det? Anonym poster: 9a49cbcd0b0ca0c2ceb59a363a932864 Har aldri hørt om at noen har fått dekket silikon av medisinske grunner før..så tror ikke du får noe dekket nei. De to første dagene er verst, spesielt andre dagen husker jeg var hard. Tredje dagen var også ganske ille..men jeg tok under muskelen da, og det er vanligvis en del vondere. Du må ha noen med deg de første to dagene i hvert fall. Det er i hvert fall min erfaring. Konsultasjonstime får man fort. Varierer med tanke på operasjonsdato, men et par måneder ca måtte jeg vente. Noen ganger dukker det opp ledige timer på kortere varsel pga avbestllinger el. Anonym poster: df744c2edac7971feaa131a1f398a3d1
Avalon Skrevet 6. februar 2013 #7 Skrevet 6. februar 2013 Er det en medisinsk grunn så gå til fastlegen og h*n vil henvise deg videre til sykehuset, hvor de vil avgjøre om du får det dekket eller ikke. Isåfall vil det bli gjort på et sykehus, og der kan ventetiden være lang. Det er ikke anbefalt å være alene etter operasjon. Og det er bedre å forbrede seg på at det vil gjøre vondt, og at man har hjelp enn at man ikke får vondt og klarer seg selv. Hvor vondt DU vil ha og hvor lenge DU vil ha vondt finner du ikke ut før etter operasjonen.
Djungelvrål Skrevet 6. februar 2013 #8 Skrevet 6. februar 2013 (endret) Så lenge det ikke er en medisinsk grunn til at du skal ha silikon nytter det ikke å gå gjennom fastlegen. Da finner du en privatklinikk som tilbyr brystforstørring. Ringer, får time til konsultasjon og senere bestiller time til operasjon. Noen får mye smerte, andre ikke. Hvor lenge smertene eventuelt vil vare kan ingen andre svare på enn deg selv. Det er helt individuelt. Du får resept med smertestillende uansett. Du skal IKKE bruke armene mye etter operasjon. Har du jobb med mye tunge løft osv må du til fastlegen å spørre om sykemelding, noe som fastlegen ikke nødvendigvis gir deg siden det er en kosmetisk operasjon. Man skal ikke trene på 3-6uker såvidt jeg husker. FØR du får konsultasjonstime, BØR du lese deg godt opp på hva silikon innebærer. Så du vet hva du går til og vet hva du bør spørre kirurgen om. Det lønner seg å vite mest mulig om dette før man gjør det. Søk på internett, les blogger osv. Fordi dette her er mye større enn å fjerne en føflekk. Bestiller du deg time til operasjon uten å vite noe er du dum, etter min mening. Jeg har selv silikon, og jeg leste meg opp i årevis før jeg gjorde det. Da hadde eg en anelse om hva jeg gikk til, hva jeg kunne forvente før, i mellomtiden og etter operasjonen. Man får IKKE sykemelding, man må ta ferie. Noe annet skulle bare mangle. Mulig det er annerledes når man har en medisinsk grunn. Endret 6. februar 2013 av Liquorice
Avalon Skrevet 6. februar 2013 #9 Skrevet 6. februar 2013 Man får IKKE sykemelding, man må ta ferie. Noe annet skulle bare mangle. Mulig det er annerledes når man har en medisinsk grunn. Var jo det jeg skrev, "noe som fastlegen ikke nødvendigvis gir deg siden det er en kosmetisk operasjon". Man kan be om det, men man får det nødvendigvis ikke. Vet om enkelte som har fått det, andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2013 #10 Skrevet 6. februar 2013 Jeg syns ikke det var så vondt jeg, det hele var egentlig overraskende lett. Men det er allikevel viktig å huske at kroppen har vært igjennom noe traumatisk og trenger ro, selv om du føler deg helt fin. Som noen over her sier også, les deg opp, ta den tiden du trenger og enda litt til til å finne det riktige stedet for deg. Som all annen plastikkirurgi så er sjansen for et bra resultat høyere om du finner en klinikk selv og betaler selv. Går du via fastlegen så opereres du på sykehuset der hovedfokuset er å få rettet problemet ditt, ikke at resultatet skal bli perfekt. Anonym poster: 00d34c244d9f075f8d10cb75fe1a5d84 1
Idapida567 Skrevet 10. februar 2014 #11 Skrevet 10. februar 2014 (endret) . Endret 10. februar 2014 av Idekorn
Idapida567 Skrevet 10. februar 2014 #12 Skrevet 10. februar 2014 Hvordan går man frem når man skal ta silikon? Må man til lege for å få henvisning, eller er det bare å bestille seg time selv en plass? Får man veldig vondt etter operasjonen? Er det slik at man drar rett hjem etterpå, eller må man ligge der en stund fordi det er for vondt å røre på seg? Hvor lenge varer smertene? Er det slik at man ikke kan jobbe på en stund? Hvor lenge? Hvor lang tid kan det gå før man kan trene? Og hvor lang tid tar det før man føler seg bra etter operasjonen, slik at man slipper å tenke på at det er vondt og at man må være forsiktig med hva man holder på med? Setter pris på ærlige svar.Anonym poster: 9a49cbcd0b0ca0c2ceb59a363a932864 Du ringer bare til klinikken og får avtalt en konsultasjonstime. Det er lurt og gå på konsultasjonstime hos flere leger/klinikker. Jeg var hos 2 stykker, da den første kirurgen ikke hadde tid til operasjonen alikevel. Dette er jeg i ettertid veldig glad for, kirurg nummer 2 kom med en helt annen vurdering enn kirurg nr 1. Har lest det er lurt og gå til 3 stykker på konsultasjon, så kan en velge seg frem til den man liker best . Nå er det 2 uker siden min operasjon. Jeg fikk reise hjem samme dagen, da hadde jeg vanvittig vondt, jeg tok under brystmuskelen. En annen venninde av meg som tok ved en annen klinikk måtte overnatte på sykehuset første døgnet (pga dren). De første 2-3 dagene var jeg sengeliggende, jeg tvang meg selv ut av sengen når jeg var sulten. Ellers lå jeg og sov, våknet også flere ganger om natten når smertestillende begynte og gå ut. Brukte smertestillende om natten frem til dag 5 ca. Begynte på jobb dag 7, dette gikk helt strålende, største probleme var og finne klær som skjulte pressebåndet (?) jeg må bruke. Nå 2 uker etter operasjonen fungerer jeg helt fint i hverdagen. Klarer og løfte barn (tantebarn på 4 år) uten problemer, og merker egentli ikke noe særlig, bortsett fra VELDIG såre nippler...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå