Centrino Skrevet 14. februar 2013 #61 Skrevet 14. februar 2013 De som mener det er 94 km mellom fredrikstad og Gardermoen har nok glemt en r i i Gardermoen. For om du søker fredrikstad-gardemoen, så stemmer det, men da kommer du ikke frem til flyplassen 4
2shy Skrevet 14. februar 2013 #62 Skrevet 14. februar 2013 KaDust, ja, så det - veldig bra, takk Er det behov for det kan dere fortsette "tidsdiskusjonen", nå i januar jeg var der kjørte vi til Gardermoen på ei time og fem minutter. Ser uansett fram til å få et bedre og - forhåpentligvis - mer stabilt klima. Her oppe er det nesten stabilt kaldt og veldig sein vår. Ser også fram til å bo mer sentralt der en ser mer folk og det er flere aktiviteter å drive med, og ulike jobber å velge i. Her på små plasser er det stort sett i det kommunale det er jobber, ikke noe galt i det, men kan være godt å prøve noe annet. Gleder meg til sommeren Det er det samme som å påstå at det bare tar ca 25-30 minutter fra Fredrikstad til Oslo, noe som er svært ambisiøst (og totalt urealistisk). Hadde det vært tilfelle, hadde det eksplodert med tilflytning til Fredrikstad for lenge siden. Det blir også det samme som å si at det tar lengre tid å kjøre fra Drammen til Gardermoen. Toget Oslo - Fredrikstad bruker ca 1t og 10 minutter, og det bruker ikke særlig lenger tid enn å kjøre bil. Tog kjører mye fortere enn bil, og trukket fra av og påstigning så blir tiden brukt relativt likt. Jeg tror du må kjøpe ny klokke Klima kan variere veldig fra år til år og måned til måned, også avhenger det av om man bor nærme sjøen eller mer innlands. Våren kommer senere i innlandet, og det kan være store forskjeller på korte avstander. Månedsskiftet april/mai er hva jeg anser som når våren kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #63 Skrevet 14. februar 2013 Ville ikke gått for Moss om du skal ha en datter i 17års alderen som flytter etter etterhvert. Ungdomsmiljøet der er veldig preget av dop. Da ville jeg heller gått for Son, det er jo et lite tettsted på kysten med kort vei til Oslo. Ellers er Halden veldig koselig også! Anonym poster: 0844830d29323e6d2e5592e1bd44dc35 Er nok ikke noe bedre i Son, nei. Jeg bor her med tenåringer, og det er mye som skjer på den fronten, ja. Follo generelt er utsatt med tanke på dop, og Vestby kommune har i flere år vært en versting på statistikken over Akershus med tanke på problematikken. F.eks var Vestby videregående lenge kjent som en dop-skole. Flere narkorazziaer i skoletiden, og flere funn. Doplanging i skolegården, osv. Og det er ikke lenge siden elever ble tatt for hasjrøyking på do på ungdomsskolen i Son. Jeg sier ikke at dette er spesielt for Son, for sånt finner man overalt, men min erfaring, etter tre tenåringer her, er at det er et nokså stort rusmiljø, som har ordentlig fotfeste. Anonym poster: 56e24d029ba4a927540b211361034b92
esand Skrevet 14. februar 2013 #64 Skrevet 14. februar 2013 Hei! Jeg har bodd på Vøyenenga i Bærum de siste årene og har vært veldig fornøyd med beliggenheten! Det er et av områdene i Bærum det fortsatt er forholdsvis billig å kjøpe og leie, i tillegg til at det er bare fem minutter fra Sandvika. Det går busser hvert tiende minutt med veldig god forbindelse videre til byen, og flytoget stopper også der. Ikea på Slependen er ti minutter unna Det er et rolig og hyggelig område, med Kirkerudbakken (skibakke), mange turmuligheter og mange preparerte skiløyper om vinteren i nærheten. Jeg følte at jeg fikk bo i landlige omgivelser, samtidig som jeg hadde kort vei til Sandvika sentrum eller til Oslo (30 minutter til Nationaltheatret). Imorgen blir en fantastisk flott leilighet i samme borettslag som meg lagt ut for salg på finn.no. Jeg kan komme med link etterhvert om det skulle vært interessant 1
langbein86 Skrevet 14. februar 2013 #65 Skrevet 14. februar 2013 Kanskje hun fløy til rygge og trodde det var Gardermoen. For henne er vel rygge en stor flyplass hvis det er så lite der hun er fra Utrolig irriterende å sitte å lese hvor bastant hun påstår at hun kjørte den strekningen på en time. Jeg har kjørt den strekningen mange ganger og det tar to timer, noe annet er ikke mulig, samme om du er ambulansesjåfør eller ikke. 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #66 Skrevet 14. februar 2013 Sarp-Furuset tar ca 45 min om det ikke er kø (120 km/t), legg på 10 min til Fredrikstad og Furuset-Gardermoen... Burde gå fint på 1,5 time. Anonym poster: 77b554118095e16380f18bbcf63d89fe
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2013 #67 Skrevet 14. februar 2013 Jeg har sommerhytte i Fredrikstad, og i mai er det så varmt at vi drar ned hver helg for å sole oss og bade våren kommer som regel i marsmåned, men vinteren kan av og til vare til tidlig april. Vintrene her nede er litt triste da, blir aldri nok snø for å stå på ski elns Det har vært godt skiføre en stund nå ;-) Anonym poster: db0b457591fee813d74a5546f46a6641
Portvinpiken Skrevet 14. februar 2013 #68 Skrevet 14. februar 2013 (endret) Det tar nok heller ca 1time og 45min til 2 timer fra Fredrikstad til Oslo. På moped ja :-). Med bil så tar det rundt 1 time. Det er ikke mer enn ca 9 mil altså :-) Forøvrig kan jeg anbefale området Mysen - Trøgstad - Askim. Personlig likte jeg meg ihvertfall godt der da jeg bodde der for noen år siden. Rimelige priser også. Endret 14. februar 2013 av Portvinpiken 1
KaDust Skrevet 14. februar 2013 #69 Skrevet 14. februar 2013 Det har vært godt skiføre en stund nå ;-) Anonym poster: db0b457591fee813d74a5546f46a6641 Det er det ikke i indre Østfold det er snø her, men for tynt til å stå på ski.
KaDust Skrevet 14. februar 2013 #70 Skrevet 14. februar 2013 På moped ja :-). Med bil så tar det rundt 1 time. Det er ikke mer enn ca 9 mil altså :-) Forøvrig kan jeg anbefale området Mysen - Trøgstad - Askim. Personlig likte jeg meg ihvertfall godt der da jeg bodde der for noen år siden. Rimelige priser også. Fint her ja, men ikke akkurat kystkommuner da
TMB Skrevet 14. februar 2013 #71 Skrevet 14. februar 2013 Huff, Indre Østfold. Er så langt borte fra alt mulig!
Britt Banditt Skrevet 14. februar 2013 #72 Skrevet 14. februar 2013 På moped ja :-). Med bil så tar det rundt 1 time. Det er ikke mer enn ca 9 mil altså :-) Forøvrig kan jeg anbefale området Mysen - Trøgstad - Askim. Personlig likte jeg meg ihvertfall godt der da jeg bodde der for noen år siden. Rimelige priser også. Jeg så nå at jeg skrev feil, mente Fredrikstad-Gardermoen! Ja, Fredrikstad-Oslo tipper jeg tar 1time og 10min. Har kjørt Sarpsborg-Oslo noen ganger, og det tar ca en time
Portvinpiken Skrevet 14. februar 2013 #73 Skrevet 14. februar 2013 Fint her ja, men ikke akkurat kystkommuner da Nei så nå at TS ønsket seg nær sjøen. Men det er da i det minste nok av vann... Ikke for ingenting Aurskog-Høland yndet å kalle seg noe i duren av "de tusen innsjøers land" eller hva det nå var. Men med rundt 300 store og mindre vann er det ikke langt til næmeste bade/fiske/båtplass :-) 1
2shy Skrevet 14. februar 2013 #74 Skrevet 14. februar 2013 Jeg så nå at jeg skrev feil, mente Fredrikstad-Gardermoen! Ja, Fredrikstad-Oslo tipper jeg tar 1time og 10min. Har kjørt Sarpsborg-Oslo noen ganger, og det tar ca en time Fredrikstad - Oslo tar ca 1 t 10 min. Jeg er derfor veldig imponert over de som klarer å kjøre Fredrikstad - Gardermoenn på 1 time 1
Britt Banditt Skrevet 15. februar 2013 #75 Skrevet 15. februar 2013 Fredrikstad - Oslo tar ca 1 t 10 min. Jeg er derfor veldig imponert over de som klarer å kjøre Fredrikstad - Gardermoenn på 1 time De fortjener i så fall å miste lappen 2
Gjest Nikki09 Skrevet 17. februar 2013 #76 Skrevet 17. februar 2013 TS, jeg synes du skal gå for Fredrikstad om du synes det virker tiltalende. Det er veldig fint der nede hvis du unngår disse stedene: Torsnes, Torp, Årum, Ørmen. Folk er kanskje litt vanskelig å komme inn på der nede, men det er bare å være åpen så ordner det seg som regel. Hvorfor unngå Torsnes? Det er et fantastisk sted, med masse fin natur, og flotte folk.
KaDust Skrevet 17. februar 2013 #77 Skrevet 17. februar 2013 Hvorfor unngå Torsnes? Det er et fantastisk sted, med masse fin natur, og flotte folk. Det er bare en personlig mening føler meg utilpass når jeg er der og synes ikke det er så pent der. Men godt mulig hun ville likt det selvsagt. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2013 #78 Skrevet 22. februar 2013 I følge min google maps er det 143 km, og det vil ta 1 t og 46 minutter - via E6. Skedsmo - Gardermoen (pleier å natte over hos venner der når jeg skal til Gardermoen) tar i normal trafikk ca 20 minutter. Skedsmo - Oslo S tar ca 20 min. Det betyr at det skal ta 20 minutter herfra igjen til Fredrikstad. Med mindre dere flyr helikopter, klarer jeg ikke se at det skal være noensomhelst mulighet for at det skal gå. På gule siders kart kommer det opp 133 km og 1 t 29 min. Anonym poster: 2b62efa16e3420a485ce11a8d04ef61b
2shy Skrevet 22. februar 2013 #79 Skrevet 22. februar 2013 På gule siders kart kommer det opp 133 km og 1 t 29 min. Anonym poster: 2b62efa16e3420a485ce11a8d04ef61b Så er det 15 minutters forskjell på google maps og Gulesider. Uansett er det umulig å kjøre den strekningen på 1 time slik det blir hevdet. Skal man gjennom Oslo må man stort sett regne med trafikk og sette av litt ekstra tid, avhengig av når på døgnet man reiser. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå