Gå til innhold

lånesøknad - hvor lang tid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har søkt lån til bolig i Nordea (ikke hast) og lurer på hvor lang tid det pleier å ta før man får svar på søknaden (altså innvilget /- ikke innvilget...)

Og om noen har noen gode råd om veien videre om vi får innvilget? Tenker å da sjekke med andre banker også... (Vil først bare få ja - slik at vi ser at summen vi ber om ikke er helt urealistisk...)

Anonym poster: 8039bf1e725ec1d195eb1c1f3b95363b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det finansieringsbevis du mener? Jeg har fått det nærmest på dagen i banken jeg er kunde i, men hvis du ikke er kunde i Nordea det er det sikkert litt som skal sjekkes med tanke på kredittvurdering mv. først.

Det er vel bare å ringe rundt og høre hva slags vilkår ulike banker er villig til å gi, med utgangspunkt i egenkapital/sikkerhet/om lån er innenfor 60 eller 80 prosent av kjøpesum/totalkunde eller ikke osv.

Anonym poster: b4508042da5c6e518a95c611164e42f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har søkt lån til bolig i Nordea (ikke hast) og lurer på hvor lang tid det pleier å ta før man får svar på søknaden (altså innvilget /- ikke innvilget...)

Og om noen har noen gode råd om veien videre om vi får innvilget? Tenker å da sjekke med andre banker også... (Vil først bare få ja - slik at vi ser at summen vi ber om ikke er helt urealistisk...)

Anonym poster: 8039bf1e725ec1d195eb1c1f3b95363b

Bruker å få svar på dagen, gjerne pr. telefon. Men som sagt over: er du ikke kunde der så tar det nok litt lengre tid. :)

Om dere får ja, sjekk renten opp mot statistikk for lånerente. Om den kommer godt ut, så kan dere jo bare ta imot. Om den kommer dårlig ut ville jeg hørt med et par andre banker.

Anonym poster: cabb41ab14f7d2a2b54e2bcc0c5908e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...