Gå til innhold

Reisetips for alenetur.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Samboer reiser på guttetur i begynnelsen av mai og jeg kjenner at det hadde vært deilig å reise et eller annet sted alene bare for å slappe av rett før eksamen begynner.

Har folk forslag til hvor jeg kan reise? Må bli i europa og blir tidlig kveld på meg.

Kjenner det hadde blitt veldig deilig å bare shoppe,tusle rundt i byen og spise middag før det blir avslapping på hotelrommet på kvelden :D

Men forslag folkens :D

Kom gjerne med tips hvis dere har dratt på tur alene også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er veldig glad i å reise alene, har vært i f.eks Tyrkia alene på sydenferie, flere steder i Storbritannia osv. Jeg har reist sikkert seks ganger alene til London, elsker den byen, men York er også min favoritt når det gjelder "alenereising".

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Alle storbyer egner seg strålende til alenereising, synes jeg. Når jeg skal på en liten tur er det nesten sånn at jeg lukker øynene og setter pekefingeren på Europakartet for å bestemme hvor jeg skal, bare å plukke storbyen nærmest fingertuppen :laugh:

Jeg liker å leie en liten leilighet når jeg reiser alene. Hotellrom er ikke alltid veldig komfortable å slappe av på om kvelden, og det er greit å kunne lage seg te/kaffe eller en kveldsmatbit uten å bruke dyr minibar/room service. Det går greit å finne noe passende gjennom Airbnb eller å bo på appartementshoteller, synes jeg.

Skrevet

Alle storbyer i Europa egner seg til aleneturer, og det er nok enklest å reise til en europeisk storby hvis du er "ny"på å reise alene.

Selv har jeg reist alene lengre bort, både til Sør Amerika,Nord Amerika og Afrika, så er godt vant til det, men første gang(ene)burde gå til et sted i Europa.

Først kommer det også ann på HVOR MYE tid du har.

Malaga,Milano,Murcia,København,Berling,Stockholm og Gøteborg er eksempler på byer som det "holder" med bare en helgetur.

Barcelona,Madrid,Roma,Paris,London,Amsterdam og andre store storbyer kan det være greit med lengre reiselengde, selvom det går fin fint med bare en helg her og.

Så kommer det ann på HVA du vil oppleve.

Er du interessert i mye kunst så er det best å legge til ferien i en by som feks Roma eller Paris. Er du ute etter å bade, er det en ide å dra til Barcelona eller Malaga. Det er jo hva du ønsker å bruke ferien din på som gjør dagene.

Har du lengre tid som feks en uke, går det også ann å ta en kjapp interrail, feks ved å ta fly til Paris, være der i 2 dager, så tog til feks Milano, være der en dag og tog videre nedover Italia til du kommer til Roma for så å reise tilbake til Norge fra Roma(krever mer planlegging såklart)

Eller ta buss/tog/båt til Danmark, være der 1-2 dager, dra videre til Berlin via Hamburg og ha 1-2 dager der for så å dra mot Amsterdam og ha de siste dagene der før man tar fly til Norge(planleggeing is the key)

Personlig så likte jeg best Roma,Paris,Malaga og Barcelona som byer, da jeg føler alle byene hadde mye å se og mye å gjøre. Milano og Murcia ble litt for kjedelig fordi jeg var der i lengre tid, det er byer som holder til et kort helgeopphold.

Skrevet

Samboer reiser på guttetur i begynnelsen av mai og jeg kjenner at det hadde vært deilig å reise et eller annet sted alene bare for å slappe av rett før eksamen begynner.

Har folk forslag til hvor jeg kan reise? Må bli i europa og blir tidlig kveld på meg.

Kjenner det hadde blitt veldig deilig å bare shoppe,tusle rundt i byen og spise middag før det blir avslapping på hotelrommet på kvelden :D

Men forslag folkens :D

Kom gjerne med tips hvis dere har dratt på tur alene også :)

For avslapping, rusling og oppladning til eksamen: Venezia. Var der alene en knapp uke i forfjor, og FY hvor avslappet en billøs by som det gjør deg. Rusle rundt i smugene og over broene, ta seg en tur til Lidoen om det er vær for bading og strandliv. Bodde midt i byen på et rolig sted 10 min gange fra Markusplassen, og det var ikke avskrekkende dyrt heller.

Paris og London er også flotte, men.. ikke helt som Venezia. ;)

Anonym poster: a0d04bfc29859912a650873d9ae62401

• Liker 1
Skrevet

For avslapping, rusling og oppladning til eksamen: Venezia. Var der alene en knapp uke i forfjor, og FY hvor avslappet en billøs by som det gjør deg. Rusle rundt i smugene og over broene, ta seg en tur til Lidoen om det er vær for bading og strandliv. Bodde midt i byen på et rolig sted 10 min gange fra Markusplassen, og det var ikke avskrekkende dyrt heller.

Paris og London er også flotte, men.. ikke helt som Venezia. ;)

Anonym poster: a0d04bfc29859912a650873d9ae62401

ja det har jeg også gjort, det var faktisk veldig koselig i Venezia. Anbefales.

Praha likte jeg veldig godt også, der bestilte jeg sightseeing fra hotellet og de hentet meg på hotellet med buss og det var helt fantastisk sightseeing. Det var koselig og rusle rundt i gatene der.

Skrevet

Tusen takk for alle tipsene :) Gleder meg veldig til å en avslappende tur :)

Er det forresten noen her som har vært i Madrid og vil anbefale den? Da tenker jeg mest på å dra med samboeren siden jeg er hardbarket Real Madrid fan :hjerte:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...