Gå til innhold

Har plussene skylda på KG?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg husker da diskusjon.no fikk plussestymet og kg ikke hadde. Det var noe jeg virkelig ønsket da. I begynnelsen så likte jeg også dette svært godt. Det var jo morsomt å få pluss, i hvertfall så synes jeg det.

Nå synes jeg egentlig ikke de betyr så mye for meg lenger. Gikk kanskje lei, men jeg er ikke så fornøyd med Kg for tiden, det er fortsatt det eneste forumet jeg vil være på, men det er så negativ stemning her for tiden. Jeg ser jo at jeg er ikke den eneste som mener det heller så noe i det må det vel være. Jeg vet egentlig ikke når det startet, men det var da ikke så ille her for bare noen få år siden?

Satt egentlig å tenkte, har det gått nedover siden vi fikk mulighet for å plusse?

For jeg ser jo ofte at det er mange frekke ekle svar her som får masse pluss. Så er det folk her som svarer frekt for å få mer pluss?

Jeg vet jo ikke, jeg bare lurer på om det er noen som har følt det samme eller noe.

Anonym poster: cee4d5295c901cf84317938a30b8bb01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Jeg tror grunnen til at nivået er dårligere er at gjennomsnittsalderen har gått veldig ned og at det er mange som ikke har noe annet å gjøre enn å sitte her og at de derfor kjeder seg og blir noen sure bitcher.

Anonym poster: 85d6842e9f781b6d3c327299bc748d5d

• Liker 7
Gjest NozMonster
Skrevet

Nei, plussene har nok ingen betydning for at noen/mange synes at forumet har tapt seg..

Jeg vil heller tro at det går på dette med hetsing fra AB`er, og at KG`s sjefer ikke gjør noe med

saken, og muligens det at tråder som " hvilken bruker på kg synes du er penest, deiligst osv" fremfor saklige diskusjonstråder.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror plussingen er en veldig enkel måte å mobbe på når muligheten er der.

Anonym poster: a2bbdd9c40f2fe63dd3bfb194be205e1

• Liker 1
Skrevet

Du har nok helt rett. Noen brukere er her bare for å lage kvalme. Ofte er det de som får mest "PR". Jeg synes at de fleste her skriver bra, med unntak av noen, noe som er med på å gjøre forumet interessant.

Skrevet

hvis gjengen har bestemt seg for å lage sure miner så samler de seg og forsurer tråder der trådstarter egentlig spør etter noen enkle råd, det er lett og se at "alarmen har gått" når det kommer innlegg på innlegg med samme tonefallet.

• Liker 1
Skrevet

har vi ikke rapporter knappen til innlegg som man reagerer på? Er det ikke moderatorer som hele tiden hjelper oss når noen lager kvalm?

Jeg har fått hjelp noen ganger, med det jeg reagerer på, og innleggene er fjernet samt at innlegger får tilsnakk.

Ingen er ukjente med å ta tilbake KG om de bare vil.

For å få det bedre må man slå ned på dritt tvert, og bruke forumet slik det er ment til.

:helen: Jeg plusser i hytt og pine til alle flotte innlegg som fortjener en klapp på skuldra. Om noen missbruker det er det en og annen bruker som bør få blokkert denne funksjonen.

Skrevet

Tror vi alle trenger å bli litt mindre hårsåre samt innse at popularitet =/= mest rett. Fakta er generelt svært sjeldent demokratisk definert. Og i likhet med verden utenfor datamaskinen er det alltid slik at man fra tid til annen vil føle seg overkjørt fordi flertallet støtter noen som man ikke er enig med, eller at denne er mest "brautende".

Jeg annser dette forumet for å være ganske schitzofrent. Det er noen områder jeg sjeldent eller aldri beveger meg innpå og det virker som folkene der er veldig forskjellige i måte å være/skrive osv enn på andre områder igjen. Det blir litt som paralelle samfunn og det synes jeg forsåvidt er helt greit.

Hadde ellers vært interessert i noen klare eksempler på hvilke områder på forumet som har gått så drastisk nedover? Spesielt siden jeg ikke har lagt så mye merke til det selv men ikke frekventerer hele forumets temaer. Har lagt merke til mye flåsete innlegg og trolling i lang tid og det er langt ifra noe nytt.

Rent subjektivt kunne man kanskje argumentere med at AB-bruk på områder hvor det strengt talt ikke trengs kan fjernes. Politiske diskusjoner samt forhold/seksualitet/juss er jo gjerne felt hvor folk har et reelt behov for å skrive anonymt. Men nå overser jeg glatt AB-trolling selv.

For min del er forumhenging sjeldent annet enn prokrastinering. Av og til henger jeg meg på i mer seriøse debatter men stort sett skriver jeg mest her tilfeldig. Det tror jeg strengt talt de fleste gjør. Jeg har også opplevd at moderatorer kjapt sletter innlegg som bryter klart med retningslinjer. Det blir værre når noen føler at det ligger subtekst i innlegget som ikke alle andre nødvendigvis er enige i. Da kan man heller ikke forvente at moderatorer fjerner innlegget selv om man klager.

Skrevet

jeg siterer deg med glede;

"Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil."

• Liker 1
Skrevet

Plusser er like gjerne et mobbeverktøy. Ser det spesielt der enkelte gjengangere poster stygge usaklige svar til andre brukere og får masse plusser for det. Enkelte av dem skriver knapt et eneste innlegg uten å være kvalm og usaklig.

Anonym poster: e59a3569453f12679d89eb22562d2647

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler at det i enkelte situasjoner er irriterende.

Det har for det meste vært i situasjoner hvor en AnonymBruker har skrevet til en annen bruker

" ÅÅÅÅH. DET ER INGEN SOM LIKER DEG! PELL DEG VEKK! FÅ DEG ET LIV! "

Og fått en hel haug av plusser.

Eller i diskusjoner hvor det er én bruker som har ett synspunkt, som diskuterer med 30 forskjellige Anonyme Brukere og Gjester.

Ellers skulle jeg helst sett at AB-funksjonen ble fjernet fra en del diskusjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...