AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #1 Skrevet 5. februar 2013 Hei. Jeg har i halvannen måned vært litt plaget av at når jeg går i trapper eller belaster kneet slik at jeg må bøye leddet under belastningen, så kommer det en klikke-lyd fra kneet. Det er ikke vondt, men kan tidvis føle litt ubehag hvis det har blitt mye belastning på en dag. Jeg vet hvorfor da. Mistet balansen under styrketrening noe som gjorde at foten/kneet ble belastet på en uheldig måte. Dagen etter kom denne klikke-lyden. Jeg har jogget noen ganger i tillegg til å trent på epilipsemaskin (er egentlig ikke såå glad i den, men unngår sykkel og "trappemaskin" på grunn av "skaden") i dag. Dette har gått helt fint. Har hele tiden kjent etter for å ikke overbelaste et allerede skrallt kne. Men er dette menisken, eller kan det være noe annet? Er det sannsynlig av det går over av seg selv? Prøvde først å ikke trene på to uker etter denne lyden oppstod, men siden det var null bedring og ikke gjorde vondt, så tok jeg opp treningen igjen. Så lenge det ikke forverrer seg så vil jeg helst ikke slutte å trene så lenge jeg er forsiktig. Eller er dette dumt? Anonym poster: 3c0a7f4180084594cc9bf44f0ec1fc6e
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #2 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har samme funky lyd i kneet, så jeg henger meg på samme spørsmål. Usikker på om det er lurt at jeg tar f.eks knebøy. Det er jo ikke vondt, men det høres ikke bra ut heller. Anonym poster: ce5469b07427f12aeb9c9d779ea8f82f
Almera Skrevet 5. februar 2013 #3 Skrevet 5. februar 2013 Jeg har samme klikking jeg. Har en mistanke om en ørliten meniskskade, men har aldri sjekket det opp.
SmallTalk Skrevet 5. februar 2013 #4 Skrevet 5. februar 2013 Klikking i kneet kan vel ofte tyde på en meniskskade?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #5 Skrevet 5. februar 2013 Ts her. Men bør jeg gå til legen med det da? Det gjør jo ikke vondt, så jeg tenker at bare jeg er forsiktig (og kanskje får veiledning av en PT for hvoradn jeg kan trene underkroppen uten å belaste kneet så mye) så blir det ikke værre? Virker i alle fall tullete å opperere en skade som ikke gjør vondt. Men å slutte å trene er jo selvsagt ikke et alternativ. Da må jeg heller tilpasse treningen litt. Anonym poster: 6856b06496a9b89f4051d0990efcd7a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå