Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Virvel
Skrevet

I fjor var jeg på studietur til Spania, og vi hadde en kjempediskusjon om tyrefekting der nede. Selv synes jeg det er forkastelig, så jeg nektet å være med på det. Flere av de andre i klassen var også skeptiske, men de lot seg overtale til å bli med. Spansk kultur, osv. Halleluja. De kom tilbake og var helt i hundre over "den fantastiske stemningen", og sa de aldri ville trodd at det å plage og drepe et dyr kunne være så fantastisk morsomt. Det skremte meg virkelig. At selv de som i utgangspunktet ikke er så begeistret for tyrefekting lar seg rive med, og ender opp med å synes det er gøy. I tillegg fikk vi få som ikke ville være med nesten kjeft fordi vi nektet å være med på "noe vi ikke visste noe om". :o :kvalm:

Videoannonse
Annonse
Gjest Constanze
Skrevet
De kom tilbake og var helt i hundre over "den fantastiske stemningen", og sa de aldri ville trodd at det å plage og drepe et dyr kunne være så fantastisk morsomt.

:o :o :o

Jeg er vanligvis flink til å snakke for meg, men hadde noen sagt noe slik til meg hadde jeg mistet både pust og taleevne for en stund. Noe så grotesk! :evil:

Gjest Virvel
Skrevet

Ja, jeg var så sint og sjokkert at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg, jeg. Og det verste var at de som sagt kjeftet på meg, fordi jeg holdt på prinsippene mine. Jeg er rimelig sikker på at det sto damp ut av ørene mine en stund der...

Skrevet

Jeg griner bare jeg tenker på det, enten det gjelder totur av mennesker eller dyr. Jeg har også hørt kommentarer om at mennesker er mye mere verdt. Men uansett er sånt helt unødvendig. Det er helt forferdelig å utsette okser for sånt, og det er fryktelig å tenke på at mennesker er så onde. Tror jeg hadde hatt store problemer med å omgås noen som lot seg underholde av tyrefekting.

Jeg orker ofte ikke å se på nyheter på tv heller - ikke fordi jeg skal sitte her og tro at verden er perfekt, men fordi jeg blir uvel og trist resten av dagen.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg var i en større Spansk by i sommer. Der hadde de et gammelt (og på en måte flott) tyrefektingsarena. Jeg fikk grøssninger i sommervarmen da vi gikk forbi; porten der oksen jages inn... tanken på de hylende og ekstatiske tilskuerne som roper på blod... Tanken på hvor presset og forvirret og livredd de stakkars oksene føler seg, og det kun for underholdning og show... Kjenner jeg blir rasende og utrolig trist på samme tid. :evil:

Gjest Moonshadow
Skrevet
I fjor var jeg på studietur til Spania' date=' og vi hadde en kjempediskusjon om tyrefekting der nede. Selv synes jeg det er forkastelig, så jeg nektet å være med på det. Flere av de andre i klassen var også skeptiske, men de lot seg overtale til å bli med. Spansk kultur, osv. Halleluja. De kom tilbake og var helt i hundre over "den fantastiske stemningen", og sa de aldri ville trodd at det å plage og drepe et dyr kunne være så fantastisk morsomt. Det skremte meg virkelig. At selv de som i utgangspunktet ikke er så begeistret for tyrefekting lar seg rive med, og ender opp med å synes det er gøy. I tillegg fikk vi få som ikke ville være med nesten kjeft fordi vi nektet å være med på "noe vi ikke visste noe om". :o <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_kvalm.gif' alt=':kvalm:'>

Vet man skal holde seg saklig å rolig om man skal diskutere noe men hadde noen kommet til meg å sagt det, da hadde jeg hatt store problemer med å ikke kjefte og muligens mer, på den personen.

Gjest Embla s
Skrevet

Enig med TinaK. Syns det måtte være vanskelig å forholde seg til den gjengen i ettertid. Ganske skremmende og gir assosiasjoner til grusomme historiske eksempler på masser som lar seg lede til ting de i utgangspunktet var skeptisk til :-(

Skrevet

Jeg blir helt :evil: !

For en ondskap!!

Godter meg virkelig når oksene i okseløpe tramper ned og fillerister folk.

Gjest Anonymous
Skrevet

orket ikke lese alt som sto i denne tråden for jeg blir rett å slett bare oppgitt av måten mennesker behandler verden rundt seg :cry: .

ville egentlig bare vise dere det her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=220116

kan ærlig talt si at hvis noen hadde gjort det samme med henne så kunne jeg ikke brydd meg mindre :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...