Gå til innhold

Hjelp, er dette herpes?! (obs m bilder, milde)

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg oppdaget i dag at når jeg strekker leppa mi (den i ansiktet) så ser man område på ca 2 cm i lengde på hver side av overleppa noen slags hvite porer eller kuler, slags mini-blemmer.

Jeg har også noe av det samme i underlivet og er kvinne. De på leppa i ansiktet kan man ikke se når jeg har leppa vanlig, kun når jeg strekker den og det samme gjelder ytre kjønnsleppe i underlivet. Jeg har trodd at det i underlivet har vært "porer" eller noe i den duren (noe ala slike man har rundt brystvortene, som det noen ganger er væske i om man presser) og det har ikke plaget meg med svie eller kløe noen av stedene. De på leppa som jeg oppdaget i dag kan man såååvidt kjenne når jeg har leppa strekt "pressa ut med tunga", og de i underlivet kan jeg kjenne en og annen av i ny og ne (merket disse for omlag halvannet år siden, aldri studert meg noe der nede før det) og da kjennes de ut som små knopper men gjør som sagt ikke vondt.

Legger ved to bilder jeg fant på nett av lignende...

lip-herpes.jpg

Mitt syntes ikke når jeg har leppa vanlig men slike små klumper dukker opp når jeg strekker huden. Disse oppdaget jeg i dag, jeg sugde han i forrigårs. Gjør ikke vondt. Er forkjølet, kan det ha noe med det å gjøre?

HSV2_Herpes_genitalis.jpg

Noe ala slikt ser de ut i underlivet som ble oppdaget på innsiden av ytre kjønnslepper for 1,5-2 år siden. Akuratt der huden starter å bli hårløs hvis man skulle vært naturlig, gjør ikke vondt men kan til tider kjennes med finger som enkle små "knopper". En sjelden gang kan jeg klemme på de somen kvise og da kommer det hvitt ut. Det er egentlig disse jeg er mest redd for at egentlig skal være herpes og ikke naturlig porer som jeg har avfeid det med tidligere!

Alle andre bilder jeg har funnet på herpes ligner ikke i det hele tatt, men jeg tenker at det er vel mest ekstremtilfellene som ligger på nett.

Er det noen som kan gjøre meg klokere???!

Noen som har herpes og kan kjenne seg igjen eller lignende?

Det er ikke umulig at min partner har det siden han har vært på ganske mange og vi bruker ikke beskyttelse...

Jeg spurte en gynekolog om underlivsherpes for et års tid siden og han sa at jeg mest sannsynlig ikke hadde hvis jeg ikke fikk smertefulle blemmer..?

Kan disse små her være herpes eller er det rett og slett bare vanlige porer eller sånn huden er? Har noen andre kvinner også 'mini-knupper'/porer på huden der nede?

Endret av Ann Christin
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det ser ikke ut som underlivsherpes. Det har en tendens til å komme og forsvinne, så komme med utbrudd. Det første utbruddet hadde du nok kjent. Det ser ut som små vorter, forsvinner de aldri, er de der hele tiden?

Anonym poster: c961af8a9abc29ca3e92ebb511b40c5d

Skrevet (endret)

Hei takk for at du svarer meg! De kan se ut som små vorter, bare uten den rue overflaten som vorter har og er mye mindre i volum. Jeg ville egentlig sammenlignet de mest med ujevnheter og små kviser/knopper.

De som er i underlivet tror jeg er der ca hele tiden (sjekker ikke så ofte), men det er også noen som "kommer og går" da jeg plutselig kan finne på å kjenne én enkelt eller max to små "knopper/mini blemmer" samtidig uten smerte på huden(innside av ytre kjønnslepper) hvis jeg for eksempel masturberer eller tar meg der nede av andre grunner som for å studere/sjekke.

Jeg har prøvd å søke på mild herpes og det kommer opp tekster som skriver at kvinner ofte avfeier herpesen som inngrodd hår, kvise eller lignende, siden de ikke har smerter eller store sår, så går de med herpes i mange år uten å vite om det til neste utbrudd kommer. Så jeg blir litt redd.. Det kan derfor virke som jeg har det, men så fant jeg også på en norsk nettside som klara klok at det var helt normalt å ha porer/kjertler i underlivet i forbindelse med at sånn bare er huden på slimhinnene.. (Har dere det?)

Jeg har hatt en intens kløe/svie/smerte i huden underlivet for et års tid siden , det klødde så fælt så jeg klødde på meg sår , men det var ikke noe sår der før det. Men da sa legen uten å se på det at det var sopp, og det forsvant med soppkuren. Kan det allikevel ha vært et herpes utbrudd?

Endret av avida30
Skrevet

Noen som kan uttale seg eller dele erfaringer? Har dere slike nupper/kjertler? Hvordan ser herpesen deres ut?

Skrevet

Jeg syns det ser ut som herpes.

Søk på google bilder så ser du hvordan det kan se ut.

Anonym poster: e30ca40b5bed31b8de5dae566678ef03

Skrevet

Jeg har selvfølgelig søkt meg ihjel på google bilder. Og har lagt til de 2 (!) jeg fant på nett som KUNNE ligne på det jeg har. Det dukker mest opp ekstrembilder, men siden det også går an å ha mild herpes så trenger jeg andres uttalelse her som kan fortelle om sin personlige erfaring.

Altså om flere / at det er normalt å ha kjertler/porer som kan se ut som små kviser i underlivet slik klara-klok skriver, eller om dette rett og slett er herpes da mange kvinner ikke engang merker smerte av herpes (som med meg, ingen vondt) og forveksler det med ting som inngrodd hår osv til utbruddet er over.

Skrevet

Jeg har selv med jevne mellomrom hatt dette,også siden jeg var jomfru, og sett på et program på tv tidligere at mer eller mindre alle kvinner har dette bare en jo må se VELDIG tydelig for at det skal synes hos de fleste...Ville sjekket ut om jeg var usikker uansett!

Anonym poster: bef43ec7f0bcd5463fc72be4da5629ea

Skrevet

Det ser i alle fall ikke ut som vanlige talgkjertler som alle har :klo:

Du bør sjekke det.

Anonym poster: 91d1590fc3a678cfc569b24ffc401a82

Skrevet

du sier du hadde ekstremt kløe ? hva med sopp ?

Anonym poster: af9fc76dde184074e308be68ae2a26dc

Skrevet (endret)

Trådstarter igjen her!

TAKK Anonymbruker som postet kl 16:38 ! :) Det hjalp meg masse å høre.

Jeg har også funnet god hjelp hertil alle som lurer på det samme, så det er helt normalt - heldigvis! Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske, men var usikker på når jeg oppdaget det og om det kanskje kunne være noe annet. (Mest fordi jeg nettopp har møtt en ny mann som er veldig glad i å gå ned på meg men vi gjør det bare i mørket fordi jeg har vært redd for at han skal se det og tro jeg har herpes!)

Til Anonymbruker som postet 22:44 kløen og soppen var for et år siden og er behandlet. Jeg nevnte det bare for å høre om det kunne være en mulighet for at soppen var et førstegangs herpes-utbrudd.

Ok problem solved <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> - så regner jeg med at de som dukket opp netopp på innsiden av leppene i annsiktet bare er pga forkjølelsen jeg har nå, siden jeg også finner info på nett om at slikt dukker opp når man er forkjøla. Edit: Etter litt mer research fant jeg svaret på dette også er det er også helt normalt ! Lol! Hvis dere klikker her (google link) og på bilder så kan man se hva jeg prøvde å få fram med mild herpes bildene(google) jeg la ved i første post. Det må være mange som har forvekslet dette med noe unormalt for jeg har aldri oppdaget det før nå! :)

Endret av avida30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...