Gå til innhold

Vanlig å lukte reke nedentil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig å lukte "reke" nedentil? Jeg har ikke dårlig hygiene, dusjer hver dag og vasker meg. Det lukter ingenting når jeg er nydusjet, men det går ikke lenge etter jeg har dusjet før lukta er der igjen. Er det normalt? Hvordan kan man bli kvitt lukta helt?

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

Nei, det er langt ifra normalt..eller det er ikke det at det er unormalt.. men det er ikke riktig da :P ..det skal ikke være sånn.. hehee... huff, nå fikk jeg jammen opp mange dårlige minner fra vgs.. en i klassen min oste stinka reke! :spy:

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg kjøpt med canesten og om ikke det hjelper, så hadde jeg gått til legen...

egentlig så tenker jeg at det er bakteriell vaginose, men samtidig så skal man jo være forsiktig med å "diagnosisere" her på KG..

Endret av NozMonster
Skrevet

Nå kommer det helt an på hvor mye reke du lukter. Er det sånn at du kjenner rekelukta så godt at du nesten vurderer å hente loffen, majonesen og en sitron, burde du nok vurdere en gyn. time.

Lukter det svakt av reke, er det ganske normalt når du er svett og udusjet.

• Liker 2
Skrevet

Dypp en tampong i eddik og ha den i over natta i en periode. Effektivt! Egentlig er det vanlig å skylle med eddik... for å behandle ubalanse i skjeden eller sopp, men et triks er altså tampong;)

Anonym poster: bd57a9c2e0ade2cc38f2d0e81fcaddd0

Skrevet

TS her.

Det lukter jo ikke sånn kjempesterkt, men det kommer jo en lukt selv om det ikke er lenge siden jeg dusja.

Hvordan eddik skal brukes? Blir det ikke ekkel lukt med eddik? Det er ikke skadelig å bruke eddik på denne måten? Skal man ha mye eddik i tampongen? Får den jo ikke inn hvis det blir for mye eddik i den.

Anonym poster: ce6a0675f04c4b1b4926dc30fa6354c5

Skrevet

Bruk Vivag kapslar, lactal-gele eller Multi-gyn gelé. Alle tre er effektive mot lett bakteriell vaginose. Ved alvorligere anfall bør du til lege for å få en antibiotikakur.

Anonym poster: 19a9af4859d1a1f4f020fcd519e22d32

Skrevet

NEI. Gå til legen.

Anonym poster: 52d0f7dcd67e79c7c1bbb8b6f4f12fba

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære AB,

Noen av de rådene du har fått kan være skadelige, andre er ufullstendige.

Dette da det spekuleres ganske løst i hvilken årsak som kan ligge bak rekelukten du opplever.

En tur til legen vil være det beste råd, og det rådet får du herved også av meg.

Jeg synes du skal følge det rådet og bestile deg en legetime.

Da får du avklart om du vil trenge behandling av noe slag for dette, eller om andre tiltak kan være tilstrekkelig.

Kun egenbehandling hjemme uten legeundersøkelse er ikke å anbefale.

Jeg stenger tråden din nå og ønsker deg lykke til hos legen.

Lille-pus, mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...