Gå til innhold

Blogger med eget merke i nettbutikken sin

Fremhevede innlegg

Skrevet

En kjent blogger har egen nettbutikk hvor hun nå skal få inn sitt eget merke. I første omgang er det singleter og drikkeflasker med "inspirational quotes". Er dette lovlig? Hver gang jeg spør om dette i kommentarfeltet blir kommentaren min slettet, og trigger irritasjonen min yttligere!

Blogginnlegg 1: http://www.kristinaa...sen.no/?p=19364

Blogginnlegg 2: http://www.kristinaa...sen.no/?p=23337

Videoannonse
Annonse
Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Hæ? Hvorfor skulle det ikke være lov?

Skrevet

Så lenge ingen har patent på drikkeflaskene, eller at sitatene som blir brukt er vernet av åndsverkloven - så ser jeg virkelig ikke no problem med dette.

Skrevet

Aner ikke men de var utrolig harry, skikkelig 80 talls. Mangler bare permanent, catcy hårspray, høy lugg og leggvarmere så ser du ut som du har "timetravelled" fra 1985.

• Liker 1
Skrevet

Om det er lov å starte nettbutikk? Ja det er lov.

• Liker 1
Skrevet

Så lenge ingen har patent på drikkeflaskene, eller at sitatene som blir brukt er vernet av åndsverkloven - så ser jeg virkelig ikke no problem med dette.

Jeg har heller ikke noe problem med det. Jeg irriterer meg bare over at kommentaren min blir slettet, og tenker at det må ligge noe bak det. Hvordan vet man om sånne sitater er vernet av åndsverkloven?

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg har heller ikke noe problem med det. Jeg irriterer meg bare over at kommentaren min blir slettet, og tenker at det må ligge noe bak det. Hvordan vet man om sånne sitater er vernet av åndsverkloven?

Det sier seg selv at ikke de sitatene er vernet av åndsverkloven. Det er den samme dritten som står overalt. Alt denne dama har gjort er å bestille inn masse ræl fra Kina, satt noen klistremerker på det og leker klesmerke. Hvem som helst kan gjøre det. Hva er det rosa-bloggeren har skrevet som har gjort deg så patetisk at du ikke klarer å la denne ikke-saken ligge?

Skrevet

Du store for en misunnelse..

Hvorfor er enkelte så gale forfølgere av disse bloggerne??

La de nå være i fred.

Anonym poster: d0de3ab46140230e8977197cb650a3f5

Skrevet

Det sier seg selv at ikke de sitatene er vernet av åndsverkloven. Det er den samme dritten som står overalt. Alt denne dama har gjort er å bestille inn masse ræl fra Kina, satt noen klistremerker på det og leker klesmerke. Hvem som helst kan gjøre det. Hva er det rosa-bloggeren har skrevet som har gjort deg så patetisk at du ikke klarer å la denne ikke-saken ligge?

Jeg er enig i at det er en ikke-sak, men når bloggeren ikke er villig til å publisere kommentaren min og i hvert fall ikke å svare på den, så må jeg da kunne få spørre noen andre? Synes det er usaklig av deg å kalle meg patetisk på det grunnlaget av at jeg lurer på det?

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert PST eller KGB som står bak og har en sammensvergelse i mot deg.

Mer om åndsverkloven kan du lese her

Skrevet

Finner hverken drikkeflasker eller singleter på getsporty.no, så kanskje det ikke var lov?

Skrevet

Jeg synes det er helt utrolig hvor syrlige dere er for at noen stiller et enkelt spørsmål.

• Liker 4
Skrevet

Finner hverken drikkeflasker eller singleter på getsporty.no, så kanskje det ikke var lov?

Det står i ene blogginnlegget jeg linket til at de kommer i løpet av denne uken.

Skrevet

Det står i ene blogginnlegget jeg linket til at de kommer i løpet av denne uken.

Åja:)

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Jeg er enig i at det er en ikke-sak, men når bloggeren ikke er villig til å publisere kommentaren min og i hvert fall ikke å svare på den, så må jeg da kunne få spørre noen andre? Synes det er usaklig av deg å kalle meg patetisk på det grunnlaget av at jeg lurer på det?

Du kan synes det er så usaklig du bare vil, men i motsetning til folk som driver sin egen blogg så kan ikke du fjerne usaklig innlegg på dette nettstedet.

Skrevet

Hvorfor gaper hun å alle bildene?

For å svare på HI: Tviler på at hun har sjekket opp om hun har lov til å bruke disse produktene og sitatene ift åndsverkloven. Det er nok også derfor hun sletter kommentarene dine, hun blir nervøs for at noen andre skal komme inn på de samme tankene.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hva hun har tenkt å selge disse bomullssingletene sine for, jeg!

Skrevet

Nå som tråden med FF er borte, så må enkelte selvfølgelig hoppe på alt mulig ang Kristina.

Har dere ikke lært folkeskikk?

Anonym poster: 3d83a1fe91ec2004b2b301462c0ce436

Skrevet

Jeg lurer på hvor hun har disse sitatene fra? Jeg er ikke veldig bevandret i sitatenes verden, så jeg har ikke hørt dem før. Jeg søkte på sitatet, og fant noen ganske like topper her

Train Like a BEAST Look like a BEAUTY! POPster April Jones - you came up with this quote so I wanna give u a free...

Om det er sånn å forstå at April Jones laget dette sitatet lurer jeg på om bloggedama her har spurt om det er greit at hun bruker det.

Anonym poster: 23ac30a03b4b489e608daaffb781914a

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på hvor hun har disse sitatene fra? Jeg er ikke veldig bevandret i sitatenes verden, så jeg har ikke hørt dem før. Jeg søkte på sitatet, og fant noen ganske like topper her

Om det er sånn å forstå at April Jones laget dette sitatet lurer jeg på om bloggedama her har spurt om det er greit at hun bruker det.

Anonym poster: 23ac30a03b4b489e608daaffb781914a

Lurer du også på om April Jones har spurt Nike, Adidas, Apple eller hvilken som helst annen kleskjede om å selge tøy med print på?

Eller om hvor alle disse Shabby-shappene som selger " Tro - Håp - Kjærlighet "-veggklistremerkene, har sine sitater fra?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...