labb Skrevet 4. februar 2013 #1 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har endel smerter i hofte og kne ganske lenge nå. Har tatt MR, med bildene var helt fine. Har også tatt raumatismeblodprøver (det var det legen sa at det heter), svaret på prøvene sa at på noen av prøvene lå jeg litt over normalen, men det var så lite at legen mente at det ikke var på tur noen sjukdom. Hoftene mine har begynt å "knekke", samt at det er en del smerter i dem, jeg kan ikke ligge på sidene for det er verre enn noe. Det samme med kneene mine, har "knekket" i mange år samt smerter, men ingen doktor vil finne ut hvorfor. Har vondt i andre ledd også, men vet ikke om det er pga av dette. Jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Prøvene ble tatt i November i fjor, så burde jeg ta nye for å se om det har forandret seg? Burde jeg fått legen til å sende meg til en spesialist? Er det noen som har vært borti det samme?
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #2 Skrevet 4. februar 2013 Er du overvektig? Trener du? Anonym poster: a8424127b9bb2529a9e1048cd765cba6
labb Skrevet 4. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2013 Er du overvektig? Trener du? Anonym poster: a8424127b9bb2529a9e1048cd765cba6 Jeg har normal vekt og jeg trener fast 3 ganger i uken.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #4 Skrevet 4. februar 2013 Hva med hypermobileledd? Kan du ha det? Google it
Arlandria Skrevet 4. februar 2013 #5 Skrevet 4. februar 2013 Jeg har hypermobile ledd, og det med knekkingen høres kjent ut. Føles de ustabile? Kan du bøye dem litt for mye?
Sugerøret Skrevet 5. februar 2013 #6 Skrevet 5. februar 2013 Knekkelyder i ledd har ikke noe med leddgikt å gjøre,ifølge reumatologer Det er luftbobler som sprekker. Ps. en skal ikke knekke fingrene /beina ,der er ikke bra for selve leddet og bånd rundt. ang.hypermobile ledd : http://bloggfiler.no/vampyrisis.blogg.no/images/393059-7-1314526205067.jpg Om du kan gjøre slik,er vel sjangsen stor for at du har det. Du skriver at legen har tatt prøver,men er denne legen revmatolog? Jeg ville bedt om en henvisning til revmatolog ,de tar blodprøver ,anamnese,samt røntgenbilder Blodprøver alene er ikke alltid eneste måten å få en diagnose på.En må se hele bildet
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #7 Skrevet 5. februar 2013 Jeg hadde også smerter i hofter og knær, og jeg var bekymret for at det skulle være revmatisme. Hoftesmerten viste seg å være en anspent gluteus medius, mens knesmertene bare var muskelknuter. Kom deg til fysioterapeut. Anonym poster: 3e31d659455d4d64cba1ee42c3b4eca2
labb Skrevet 7. februar 2013 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2013 Jeg har hypermobile ledd, og det med knekkingen høres kjent ut. Føles de ustabile? Kan du bøye dem litt for mye? Jeg synest ikke at de følest ustabile. Knekkelyder i ledd har ikke noe med leddgikt å gjøre,ifølge reumatologer Det er luftbobler som sprekker. Ps. en skal ikke knekke fingrene /beina ,der er ikke bra for selve leddet og bånd rundt. ang.hypermobile ledd : http://bloggfiler.no...14526205067.jpg Om du kan gjøre slik,er vel sjangsen stor for at du har det. Du skriver at legen har tatt prøver,men er denne legen revmatolog? Jeg ville bedt om en henvisning til revmatolog ,de tar blodprøver ,anamnese,samt røntgenbilder Blodprøver alene er ikke alltid eneste måten å få en diagnose på.En må se hele bildet Takk, det skal jeg gjøre. Jeg hadde også smerter i hofter og knær, og jeg var bekymret for at det skulle være revmatisme. Hoftesmerten viste seg å være en anspent gluteus medius, mens knesmertene bare var muskelknuter. Kom deg til fysioterapeut. Anonym poster: 3e31d659455d4d64cba1ee42c3b4eca2 Skal prøve det også. Takk for svarene!
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #9 Skrevet 7. februar 2013 Kårky: har også hørt at det ikke er bra å knekke fingrene, men hva om fingrene er så stive at man nesten ikke kan bevege dem? Eneste som hjelper for meg er da å knekke fingrene Er jo redd for å gjøre de verre
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #10 Skrevet 7. februar 2013 Kårky: har også hørt at det ikke er bra å knekke fingrene, men hva om fingrene er så stive at man nesten ikke kan bevege dem? Eneste som hjelper for meg er da å knekke fingrene Er jo redd for å gjøre de verre
Sugerøret Skrevet 7. februar 2013 #11 Skrevet 7. februar 2013 Du det vet jeg faktisk ikke.Men hva med varme? Hjelper ikke det til å myke opp leddene? Jeg bruker varmt vann eller slik oppvarmbar rispose sak.Samt spesialhansker fra IMAK; http://www.imakproducts.com/product.php?c=Pain+Relief&s=12 Slik du beskriver det,knekker du jo ikke fingrene for morro skyld.Mange har den uvanen at de knekker og knekker
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #12 Skrevet 7. februar 2013 Har prøvd varme, men om fingrene ikke knekkes ganske fort så gjør det bare så innmari vondt. Har ikke prøvd varme på den måten at jeg har lagt noe fysisk over hendene da, så kan jo prøve det neste gang
Sugerøret Skrevet 7. februar 2013 #13 Skrevet 7. februar 2013 Har prøvd varme, men om fingrene ikke knekkes ganske fort så gjør det bare så innmari vondt. Har ikke prøvd varme på den måten at jeg har lagt noe fysisk over hendene da, så kan jo prøve det neste gang Har du en diagnose? De jeg kjenner som har RA har jeg aldri hørt at de må knekke.Høres ikke godt ut. Selv når jeg er fryktelig stiv,hjelper det med å ha fingrene i varmt vann og myke opp forsiktig.Samt jeg har elektriske hansker som jeg kan koble inn på pc'n. Det er deilig det
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #14 Skrevet 7. februar 2013 Tja, jeg har diagnose som Fibromyalgi, men vet ikke om den diagnosen er årsaken til såpass stive fingre. Skal prøve erteposen og/eller varmt vann og se om det kan hjelpe litt. Om det gjør det så kan jeg jo kjøpe slike hansker. Eneste jeg har prøvd er å holde hendene over varmeovn og pakke de inn i pleddet eller med vanlige vanter
Sugerøret Skrevet 7. februar 2013 #15 Skrevet 7. februar 2013 Jeg har ikke mye peiling på FM,men det kan jo være den som gjør vondt da FM gir betennelse. Hva med å fylle vasken med varmt vann og la fingrene ligge der i ro litt,så beveger du dem forsiktig.Prøv å lukke hendene uten å presse på for mye. De hanskene gir ikke varme,(IMAK ) men jeg synes de holder leddene mer stabile og pga varmen fra leddene ,virker det som det blir litt varmere.
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #16 Skrevet 7. februar 2013 Er du kalvbeint eller tråkker skjevt? Har selv hypermobile ledd ifølge legene. Hos meg er overbevegeligheten særlig i fingre og håndledd. Men både knær, ankler og tær knekker når jeg går. I tillegg låser nakke og skuldre seg stadig vekk. I alle ledd har jeg verkende smerte som kommer og går. Har de siste årene fått store smerter i ankler, knær og hofter, noe både lege og jeg mente skyldtes hypermobiliteten(spesielt siden jeg tråkker over hele tiden). Ble henvist til fysioterapeut som mente smertene skyldtes at jeg var litt kalvbeint med følgende overpronasjon, at jeg går på innsiden av foten. Har det siste halvåret gått med spesialsåler og merker forbedring. Jeg ville ihvertfall gått til fysioterapeut eller ortoped. Anonym poster: b0bc293cffe7dde109ac48fbf3673b26
Gjest Funky Punk Skrevet 7. februar 2013 #17 Skrevet 7. februar 2013 Skal teste ut det med varmt vann neste gang, Kårky
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå