Gå til innhold

Et lite spørsmål om brannfare.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Oj, shit! Jeg lurer på noe rart, men viktig!

Tok en røyk. Stumpet den i askebegeret (ordentlig, tror jeg), gikk inn og hentet en stor bærepose med masse søppel i. Tømte det fulle askebegeret oppi. Knøyt den igjen og satte den på utsiden (på betong, men med litt møbler rundt).

Plutselig fikk jeg så panikk for at det kan begynne å brenne. Gikk ut igjen, og ser ingen røyk/lukter ikke brent. Men litt vanskelig å avgjøre da det lukter askebeger da (ja, æsj).

Er ikke så mobil at jeg får flyttet den helt isolert.

Nå har det gått cirka ti minutter. Hvor lenge bør jeg holde øye med posen før "faren er over"? Vil nødigst åpne den, og hvis så, for å gjøre hva?

Anonym poster: 6302fcfc4225c1ee55be1ea347f7be57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du stumpet den skikkelig, går det nok bra :)

Men for å svare på det du spør om: Det kan i verste fall ulme i mange timer før det tar skikkelig fyr, det er derfor du alltid skal la askebegeret stå natta over før du tømmer det i søpla, eventuelt ha vann i.

Skrevet

Har du stumpet den skikkelig, går det nok bra :)

Men for å svare på det du spør om: Det kan i verste fall ulme i mange timer før det tar skikkelig fyr, det er derfor du alltid skal la askebegeret stå natta over før du tømmer det i søpla, eventuelt ha vann i.

Kan det ulme i mange timer uten at det sprer seg til hverken plastikken eller pappen oppi posen? (bor ikke en plass med resirkulering, før noen skulle finne på å påpeke det) Det er jo ganske lettantennelige ting?

Posen er fortsatt stille etter 30 min. Men jeg har egenlig en forpliktelse snart... Åååh, har ikke tid til dette. Teite meg!

Hvor lenge ville dere ventet? Eller er jeg pent nødt til å ta fra hverandre alt, plukke opp de femti sneipene fra festen i går, putte dem alle i vann, for den ene som kanskje-kanskje-kanskje var tent for 30 minutter siden?

Skrevet

Da var det gått en time. Føler meg i overkant paranoid. :fnise:

Fint med flere innspill..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...