Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Reiser te Riga denne uken sammen med kjæresten min og lurer på om noen har tips til hva man kan gjøre? Bra restauranter, steder man kan nyte en god drink ell ti uten at det er en bule, opplevelser osv. =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var der for 3 år siden, og det var ikke mye å finne på, selv om jeg hadde masse penger.

Spurte lokal befolkningen om plasser å se, besøke.....plasser en ikke kunne miste.....men det var liksom ikke noe en måtte få med seg.

Ble til at det ble drukket masse brennevin, øl, og horer hver kveld.

Vi var 3 mannfolk på tur.

Ikke samme turen som dere skal på......eneste jeg kan tenke meg er å kontakte ambassaden i Oslo, for å få tips.

Anonym poster: beeb0d469df1e27d4b4d410c3bb9ee73

Skrevet

Blir nok lite øl og horer på oss =P Men dere har nå jaggu litt dårlig fantasi om dere ikke klarte å finne på no annet... Det er jo både skyting, paintball, go-kart, bob-bane osv. der ;-)

Skrevet (endret)

Riga har mye koselig...

Kolonna SPA har norsk hjemmeside.

http://www.kolonnasp....php?parent=167

Dette ligger i gamlebyen. mange norske her :icon_lol:

Og vi var på shopping i Galleri kjøpesenteret, som Kolonna Spa ligger i i gamle byen http://www.galerijacentrs.lv/en

Kjøp en hengelås, skriv initialene deres på å heng den på den romantiske bruen... Veldig poppis.

035b43ef748311c17093ae54f0955ed1.jpg

Club Essential var driiiit bra, flere etasjer med flere type musikk stiler. Passer alle. Fytti katta så kult! 23-35 år.

Glass cola m isbiter kr 7.

16.jpg

Endret av Wonders
Skrevet

Riga har mye koselig...

Kolonna SPA har norsk hjemmeside.

http://www.kolonnasp....php?parent=167

Dette ligger i gamlebyen. mange norske her :icon_lol:

Og vi var på shopping i Galleri kjøpesenteret, som Kolonna Spa ligger i i gamle byen http://www.galerijacentrs.lv/en

Kjøp en hengelås, skriv initialene deres på å heng den på den romantiske bruen... Veldig poppis.

035b43ef748311c17093ae54f0955ed1.jpg

Club Essential var driiiit bra, flere etasjer med flere type musikk stiler. Passer alle. Fytti katta så kult! 23-35 år.

Hengelås skal kjøpes! Så artig... Har ikke sett noe om det før =) Club Essential skal jeg også holde øynene oppe etter!

• Liker 1
Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Spaaaaaaa. Men mange er litt sure, de har en "gamleby" og. Der var ikke jeg da, hadde bare spa dagen lang og prøvde å ignorere sure Rigabeboere. Jo flinkere i engelsk de er, jo hyggeligere er de. De føler seg nok utilpass når de må snakke et språk de ikke behersker så godt.

Skrevet

Hei jeg må si at når dere bestiller taxi er det en del uekte taxier, så la alltid hotellet eller restauranten bestille for deg.

Og her har alle kjendiser og kongelig spist. Samt meg og mine venninder...

Vincents: Restaurant

http://www.tripadvisor.com.au/ShowUserReviews-g274967-d696850-r115056848-Vincents-Riga_Riga_Region.html

528128_10152064741160285_899633857_n.jpg

Ikke til å fnyse av, 5 retter til 600 kr betalte jeg, med vin og drink!

https://www.facebook.com/pages/Vincents/132654686834669?rf=125533000837916

Skrevet

Eg har aldri vært i Riga, men eg har ein artikkel om byen som eg kan kopiere deler av.

Gå ikkje glipp av:

Svarthodenes Hus.

Peterskirken og Johanneskirken.

Riga Slott, det nasjonale historiemuseet og museet med utenlabds samtidskunst.

Domskirken.

Tre Brødre (de tre eldste bebodde husene i Riga)

Svenskeporten.

Kruttårnet og bymuren.

Frihetsmonumentet.

Art Nouveau.

Sentralmarkedet.

Gamlebyen og Rigas sentrum er med på unescos verdensarvliste.

Mat:

"Nekadu Problema" (ein sjarmerende lunsjrestaurant med masse god varmmat, ein glass rødvin koster 20-25 kr og maten er tilsvarende billig), "Charlie's Pizza" og "Double Coffee" (menyen bugner over av lekre kaker, iskrem, vafler) er perfekt for alt fra deilig lunsj til ein kopp kaffe med noe søtt. "Lido" er ein restaurant som serverer tradisjonell latvisk mat. "Muffins and More" er ein bitteliten kafe og bakeriutsalg i gamlebyen, som har fleire titalls muffins smaksatt med bær, frukt og søtt." Apsara Tea House" - nyt ein kopp te og utsikten mot kanalen. "Emila Gustava Sokolade" har konfekt og trøfler av ypperste kvalitet på hjørnet ved operaen.

Håper noe av dette var til hjelp..

Skrevet

Hengelåsbroen brukes kun av nygifte par. Det er navn og bryllupsdato som graveres inn, og så kastes nøkkelen i elven for evig lykke.... Veldig tacky med låser fra turister som ikke skjønner poenget.

Ellers er espariga.com kåret til beste spa "overseas" av tripadvisor, og har dayspa-pakker som kan anbefales.

Ta heisen opp til tårnet av Peterskirken - nydelig utsikt.

Besøk pannekakejuset Sefvards Vilhelms i gamlebyen - som de lokale.

Restauranten Zilas Govs er svært gode på biff og fisk, med en lokal vri. Ellers går restauranten Biblioteka no1 eller Kalu verti for å være byens beste.

God tur, fra en som bor her :)

Anonym poster: 94c00cf6093cc711a77a98c2acbb4007

Skrevet

Emila Gustava kan anbefales, her drikker de lokale varmt (smeltet!) sjokolade.

Charlie Pizza og Doubble Coffe som noen nevner over her er helt standard spisesteder med lite sjel, disse kunne du funnet absolutt hvor som helst.

Skrevet

Sentralmarkedet (centraltirgus) er et av europas største markeder, her er det yrende folkeliv.

Velg alltid de limegrønne Baltic Taxi, så kjører du trygt ;)

Skrevet

Vi bodde på et hotell rett innenfor gamlebyen, så det var der vi var mest.

Var på Kolonna Spa øverst på kjøpesenteret Galeria midt i gamlebyen, og det var bra. Minuset var at jeg og samboeren hadde bestilt spa på samme rom, men ble tatt med til hvert vårt rom - han med en dame, jeg med en mann. :fnise:

Skyline bar er en opplevelse verdt å få med seg, det samme er sentralmarkedet rett utenfor byen. Det er en fire-fem svære tyskerbunkere som har blitt til mathaller. Og rundt er det MASSE boder. Fant meg en fantastisk kåpe der, blant annet!

Det er en del gode kjøpesentre der, det beste er å google dem :)

Skrevet

Var i Riga for noen få uker siden og kan også anbefalle Kolonna spa som ligger i gamlebyen...

Ellers så fikk vi shoppet fra oss på Spice kjøpesenter, veldig greit å bruke kalde dager der! hehe...

Av restauranter kan jeg varmt anbefale Biblioteka nr.1 og Domini Kanes!! Begge restaurantene hadde SUPER mat og super service...!! Får vann i munnen av å tenke på måltidene vi spiste der!

Skrevet

Anbefaler å spise på Rosengrals. Dette er en middelalder restaurant i gammelbyen. Nydelig mat, og er du heldig får du vite Historien bak retten du spiser. Litt spesielt å vite at det du spiser for eksempel var yndlingsretten til dronning Elisabeth den første, eller ble servert under bryluppet til Juana da locka.

Skrevet

16.jpg

Denne er lagt ned =(

Skrevet

Mange av tipsene her kom dessverre inn etter at vi hadde reist =/ Men vi fikk da brukt litt penger uansett! Tok spa på hotellet, angra litt på det... Men de glemte å ta betalt for den ene behandlinga vår, så var forsåvidt verdt det når vi betalte 650 kr. for to behandlinger for begge to!

Ble lite kultur da, var drittvær og slapseføre. Kommer nok heller tilbake en sommer =) Markedet og alt er no bedre da.

Og hvis noen andre skal til Riga og kommer inn på denne tråden så mååå dere spise på Steikku Haus (ell no i den duren). Så ut som noe under Big Horn standard, men så lurt kan man bli =P

Skrevet

Denne er lagt ned =(

Typisk, ...Man må alltid ha siste månedes info på slikt. Ja ja, da får jeg lete neste gang jeg reiser... Alltid bra utesteder i slike land.

• Liker 1
Skrevet

Lido for tradisjonell mat (finnes i sentrum og en rett utenfor sentrum. Den utenfor er størst og mest kjent), Sky Bar for en drink, Studio 69 for fest ..

Tehus i parken dagen derpå, shopping, gamlebyen, museum, SPA finnes overalt og bør selvsagt prøves..

Anonym poster: a4510ec7672ffc9c1edeb37274d3e04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...