Gjest Vroom Skrevet 4. februar 2013 #21 Skrevet 4. februar 2013 Eller når en bestiller en dobbel wopperbopper med ekstra ost og bacon, stor pommes frites, heller på ekstra ketchup og dressing etterpå, men ved spørsmål om drikke så sier man cola light... 1
SmallTalk Skrevet 4. februar 2013 #22 Skrevet 4. februar 2013 I min verden er det å bestille en cheeseburger uten ost det samme som å bestille en hamburger med ost, nemlig utrolig tåpelig. Hvorfor ikke bare bruke det som står spesifisert i menyen?
altflyter Skrevet 4. februar 2013 #23 Skrevet 4. februar 2013 pleier bare å si at jeg skal ha en burger med ost uten sylteagurk
Gjest Out Skrevet 4. februar 2013 #24 Skrevet 4. februar 2013 Eller når en bestiller en dobbel wopperbopper med ekstra ost og bacon, stor pommes frites, heller på ekstra ketchup og dressing etterpå, men ved spørsmål om drikke så sier man cola light... Hvorfor ikke det, hvis man liker Cola Light? 1
slask Skrevet 4. februar 2013 #25 Skrevet 4. februar 2013 Grunnen til at selgeren prøver å prakke på folk ei osteskive er vel fordi det er superlettjente penger for kjeden. De tar vel 5,- eller 10,- for skiva, men har neppe gitt mer enn 0,20 sjøl.
Gjest Vroom Skrevet 4. februar 2013 #26 Skrevet 4. februar 2013 Hvorfor ikke det, hvis man liker Cola Light? Det jeg referer til her er en staple joke, speiselt i USA ( "And a diet coke") Er klart folk bestiller cola light av andre grunner, diabetes og som du nevner smak og behag.
Gjest Methusalem Skrevet 4. februar 2013 #27 Skrevet 4. februar 2013 En Cheeseburger er en hamburger med ost en cheeseburger uten ost er en hamburger. Så tar man vekk osten så er det ikke lenger en cheeseburger men en hamburger
Noir Skrevet 4. februar 2013 #28 Skrevet 4. februar 2013 Mange dumme uttrykk som blir mye brukt. For eksempel "Chai latte", høres like dumt ut. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2013 #29 Skrevet 4. februar 2013 En kompis av pappa bestilte en gang "whisky on the rocks without ice". Skal sies at han ikke var helt stø i engelsk Anonym poster: 72b8ccce6f6cad6975b2f6db69088028 1
Apefinger Skrevet 4. februar 2013 #30 Skrevet 4. februar 2013 Har hørt andre be om Cheeseburger uten ost, men det er som regel i korttenkte og fjerne øyeblikk dagen derpå. Selv har jeg bestilt en kebabpizza uten kebab... (som i kjøttet)
Anciol Skrevet 5. februar 2013 #31 Skrevet 5. februar 2013 Foretrekker å lage cheeseburgerne selv:) da kan jeg bestemme ostemengden og annet fyll:)
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #32 Skrevet 5. februar 2013 Nå har jeg aldri spist cheese burger før i mitt liv så vet ikke helt hva det er, men ut i fra navnet så skulle jeg tro at dette var en hamburger med ost på eller ost innbakt i burgeren? Så hvordan er det da mulig å bestille en cheese burger uten ost? Har hørt flere gjøre det, senest i dag da jeg tok lunsj på McD (ja vet det ikke er sunt) Og dette er unge voksne jeg har sett så jeg vil tro de kan i hvertfall litt engelsk. Anonym poster: 28984ed4b31d1538a174083984a0d2b4 Det er vel omtrent den samme grunnen som når en kunde bestiller en hamburger, og betjeningen kommer med spørsmålet "med eller uten ost?". Som oftest er det snakk om tankeløshet, ingenting annet. Anonym poster: 62904ea78f0c99da4f943ed181cd582d
Wolfmoon Skrevet 5. februar 2013 #33 Skrevet 5. februar 2013 Det evige spørsmålet når jeg bestiller BLT:Vil du ha tomat? Ehm, jeg trodde det var det jeg bestilte? Mye rart å forholde seg til
Karenina Skrevet 5. februar 2013 #34 Skrevet 5. februar 2013 Eller når en bestiller en dobbel wopperbopper med ekstra ost og bacon, stor pommes frites, heller på ekstra ketchup og dressing etterpå, men ved spørsmål om drikke så sier man cola light... Jeg har diabetes og må bestille light drikke ved siden av Men jeg skjønner hva du mente.
slask Skrevet 5. februar 2013 #35 Skrevet 5. februar 2013 En Cheeseburger er en hamburger med ost en cheeseburger uten ost er en hamburger. Så tar man vekk osten så er det ikke lenger en cheeseburger men en hamburger Betjeningen må naturligvis være så sikker som mulig på at kunden får det han ønsker, men de ønsker å selge osten også, fordi de tar grov overpris for den tynne skiva. Det er kanskje irriterende å høre "med ost?" når du bestiller en hamburger, men selgeren er garantert pålagt å spørre og dessuten er kundene mange ganger i svime eller tenker feil. I dag faktisk - på Burgerkongen på Oslo S sa jeg "En liten whopper med cola - ta med...". Det ble 84 kroner, så enten fikk han ikke med seg "liten" eller "ta med". Det var ikke støy rundt oss, jeg snakket tydelig, men han snakket litt gebrokkent, men ganske korrekt når jeg tenker meg om. Selgeren spør om du vil ha ost for å tjene penger for kjeden. Kjøperen sier "uten ost" for å være sikker på ikke å få klina ned pucken.
slask Skrevet 5. februar 2013 #36 Skrevet 5. februar 2013 (endret) Har hørt andre be om Cheeseburger uten ost, men det er som regel i korttenkte og fjerne øyeblikk dagen derpå. Selv har jeg bestilt en kebabpizza uten kebab... (som i kjøttet) Når man vet at selgeren spør om ost nærmest uansett så ser jeg ikke det dumme i at folk sier Cheeseburger uten ost. De kan jo forøvrig si hamburger uten ost En Cheeseburger er også en hamburger. Eller sier dere "en agurk-tomat-cheese-burger uten dressing"? Endret 5. februar 2013 av slask
rockarollawoman Skrevet 5. februar 2013 #37 Skrevet 5. februar 2013 Jeg er helt klart over hvor dumt det høres ut, men hva skal man gjøre når cheeseburgeren har bedre brød og tilbehør enn hamburgeren, hadde det ikke vært for osten? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå