Gå til innhold

Hvem sin feil?


Gjest anonym

Hvem sin feil er det at det ble bot?  

  1. 1. Hvem sin feil er det at det ble bot?

    • Kari så klart
      5
    • Per så klart
      8
    • Skylddeling 50/50 så klart
      13
    • Mest Kari, men Per må ta litt skyld
      9
    • Mest Per, men Kari må ta litt skyld
      10


Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Juridisk sett kan man delegere arbeidsoppgaver, men aldri ansvaret. (Derfor må ministere gå, hvis noen under dem har gjort noe ille)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juridisk sett kan man delegere arbeidsoppgaver' date=' men aldri ansvaret. (Derfor må ministere gå, hvis noen under dem har gjort noe ille)[/quote']

Jeg vet det. Ledere har alltid ansvaret. Men i en familie med Kari og Per tror jeg det blir helt feil å tenke sånn. Det blir ikke mye kosemosefamilielykke av det i hvert fall.

Men akkurat nå er det neppe det hos Mayafamilien uansett :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Nåp skulle jeg sitere det Tusenfryd skrev over her, men i mitt siteringsinnlegg sier hun noe helt annet??

HÆ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Alle snakker om juridisk sett...

Jeg tror (Mayamor korriger meg om jeg tar feil) at det svaret Mayamor her er ute etter er moralsk sett.... ?!

Per sa ja til å flytte en bil som stod feilparkert, ergo Per sin skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns de skal dele skylden og gi hverandre en klem jeg.

Og slutte å parkere feil - ha motoren i gang når man lesser av, så må bilen flyttes med en gang etterpå. Det spiller vel liten rolle da HVEM som flytter den, bare det blir gjort eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Per visste med hundre prosent sikkerhet at bilen stod ulovlig parkert mener jeg vel egentlig at det er Per sin skyld, så lenge Kari har delegert ansvaret og Per har akseptert det.

Moralsk sett er de begge ansvarlige uansett, biler som står ulovlig parkert er ofte til hinder for annen trafikk, så en burde jo i utgangspunktet ikke parkere bilen ulovlig i det hele tatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Stemte på "KAri så klart". Det er jo hun som parkerte bilen der det ikke er lov i utgangspunktet. Men er ganske mye enig med Tex og. Per har jo tatt på seg ansvaret for å flytte bilen. Dermed kan vel ikke Kari lastes for noe som skjer etter at Per styrer situasjonen? Samtidig: Hvis de var inne i leiligheten da Kari ba Per flytte bilen, kan de jo ikke vite om boten kom før eller etter at Per påtok seg ansvaret. Per sa kanskje heller ikke noe om at han kunne flytte den med en gang?

Og Kari må jo regne med å få bot når hun parkerer ulovlig..

(Men hvis de elsker :hjerte: hverandre, slåss de sikkert om hvem som skal få lov til å betale boten og påta seg skylden, så who cares :tunge1: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener skylddeling. Kari gjorde noe ulovlig. Per påtok seg ansvaret, men ble heftet bort.

Den lille sannsyneligheten for at det skulle komme en parkeringsvakt innen det første kvarteret etter Karis' ankomst, var nok grunnen til at Kari parkerte der, og at Per lot seg bli heftet bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte på "mest Kari, men Per må ta litt skyld". Det var jo Kari som feilparkerte, og parkeringsvaktene er raskt på pletten. At hun ba Per om å flytte bilen, hvilket han lovte å gjøre, gir vel også han litt skyld. Samtidig er jo ikke det å delegere ansvar det samme som å fraskrive seg ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...