Gå til innhold

Første forelskelse, ble knust

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det gjelder jo deg òg?

Slik jeg har forstått de guttene, så er selv bloggen generaliseringer, men at de også tilbyr - som deg - individuell coaching(?).

Jeg har hjulpet en mann som har hatt coaching gjennom disse guttene så det er derfor jeg har den meningen jeg har om det de driver med. De er god på visse ting og kanskje ikke så gode på andre ting. Men sånn er det vel for de fleste.

Men jeg skal ikke være bastant! Om noen får den hjelpen de trenger for å få seg en kjæreste gjennom disse gutta så er det bare helt supert! Har sendt et par håpløse tilfeller over til dem i løpet av året selv, men de var ikke ute etter kjærlighet men....... hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke de samme rådene som gir dem et ligg gi dem en kjæreste?

Jeg er kvinne selv, og jeg vet at jeg aldri ville gått til sengs med "hva som helst". Hvis jeg hopper i høyet med noen, så er det fordi det er en tiltrekning til stede. Og er ikke det selve utgangspunktet for alt dette maset de kaller kjærlighet?

Kjærlighet og tiltrekning er i mine øyne to forskjellige ting. Jeg kan være ekstremt tiltrukket av en person men det betyr ikke at vi kan fungere sammen som kjærester. Selvfølgelig kan økt selvtilit føre til at de lettere vil kunne få seg en kjæreste, men den kynismen som overføres til holdningen for å bli bedre på å sjekke, skaper ofte ubalanse når det kommer til følelsene som igjen gjør kjærligheten vanskelig å finne. For å forelske seg skikkelig må man få følelser og føle en tilknytning til personen man treffer. Når dette tilknytningsbehovet fjernes for større kontroll vil det kunne skape problemer når man er lei av å ha draget og få lyst til å etablere seg.

Endret av Nettinettet
Skrevet

Følelsen av å bli avvist tvert er ikke noe godt. De fleste vet vel hvordan man føler seg etter en sånn episode. Kjærlighetssorg er alvorlig. En kombinasjon av å føle seg knust, ikke god nok, tilsidesatt, dum og trist er hjerteskjærende. Hvor lenge dette sitter fast i sinnet, varierer fra person til person og fra episode til epiode. Det kan vare alt fra noen timer, til flere måneder. Enkelte episoder kan være så tyngende at man sliter med det i flere år etterpå.

Håper situasjonen din forbedrer seg ganske raskt og at du finner den rette.

Skrevet

Kjærlighet og tiltrekning er i mine øyne to forskjellige ting. Jeg kan være ekstremt tiltrukket av en person men det betyr ikke at vi kan fungere sammen som kjærester. Selvfølgelig kan økt selvtilit føre til at de lettere vil kunne få seg en kjæreste, men den kynismen som overføres til holdningen for å bli bedre på å sjekke, skaper ofte ubalanse når det kommer til følelsene som igjen gjør kjærligheten vanskelig å finne. For å forelske seg skikkelig må man få følelser og føle en tilknytning til personen man treffer. Når dette tilknytningsbehovet fjernes for større kontroll vil det kunne skape problemer når man er lei av å ha draget og få lyst til å etablere seg.

Selvfølgelig er kjærlighet og tiltrekning to forskjellige ting... Dah! Og man kan selvfølgelig ha tiltrekning uten kjærlighet. Men det gjør ikke automatisk at det motsatte er gyldig: Kan man ha kjærlighet uten tiltrekning? I think not. Med mindre man snakker om hunden sin eller bestemor

Skrevet

Selvfølgelig er kjærlighet og tiltrekning to forskjellige ting... Dah! Og man kan selvfølgelig ha tiltrekning uten kjærlighet. Men det gjør ikke automatisk at det motsatte er gyldig: Kan man ha kjærlighet uten tiltrekning? I think not. Med mindre man snakker om hunden sin eller bestemor

Helt enig. Men tiltrekning er jo også veldig individuelt. Det en dame synes er tiltrekkende er det ikke sikkert en annen dame synes noe om. Når man får oppskrift over hva man skal si, hvordan man skal oppføre seg etc så tiltrekker man ofte en type individ og kanskje ikke den som er rett for noe langvarig.

Skrevet

Helt enig. Men tiltrekning er jo også veldig individuelt. Det en dame synes er tiltrekkende er det ikke sikkert en annen dame synes noe om. Når man får oppskrift over hva man skal si, hvordan man skal oppføre seg etc så tiltrekker man ofte en type individ og kanskje ikke den som er rett for noe langvarig.

Hvis du overhodet har lest på 0330.no, så hadde du visst at det ikke er oppskrifter og sjekkereplikker de driver med. Og hvem har sagt at alle jenter er ute etter noe langvarig?

Skrevet

Hvis du overhodet har lest på 0330.no, så hadde du visst at det ikke er oppskrifter og sjekkereplikker de driver med. Og hvem har sagt at alle jenter er ute etter noe langvarig?

Ingen har sagt at alle jenter er ute etter noe langvarig. Jeg snakker om guttene som er ute etter noe langvarig. De får ikke DEN kunnskapen hverken gjennom bloggen 0330 eller via sjekkeskolene som gutta bak bloggen har. Jeg sier ikke at det ikke er mye nyttig informasjon på bloggen, men for en mann som er ute etter å finne ei jente som vil ha noe langvarig fordi han selv vil ha noe langvarig så er den bloggen mest sannsynlig ikke veien å gå.

Den dagen en av gutta bak gode vibber slår seg til ro og får seg et stabilt og trygt forhold kan det hende de blir kjempe gode også på den biten av relasjoner. Inntill da anbefaler iallefall jeg kun de sidene til de som vil bli gode på å sjekke.

Gjest Katten.
Skrevet

Ganske sikker på at én av guttene bak bloggen er forlovet.

Skrevet

Ganske sikker på at én av guttene bak bloggen er forlovet.

Gutta bak bloggen er de samme gutta som driver Gode Vibber. Du kan lese om de gutta her:

http://www.godevibber.no/informasjon/instruktorer/

Eller iallefall lese om de som de utgir seg for å være, for å si det sånn.

Gjest Katten.
Skrevet

Ah, blandet de med de andre folkene. Genuine something something.

Skrevet

Ahh, du tenker på Torkel og hans konsept. Da skjønner jeg hva du mener for vi er litt mer samkjørte. Liker utviklingen hans de siste årene. Vekk med sjekkereplikker og frem med selvutviklingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...