Gå til innhold

gjentatte uvi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært tissetrengt veldig av og på de siste månedene. Jeg har vært hos legen en 3 ganger og skal dit igjen imorgen. Jeg har lenge misstenkt at jeg har uvi, men legen har ikke funnet noe spesielle infeksjoner i urinprøvene. Jeg fikk antibiotikakurer, først en på 3 dager og andre gang en på 8 dager. Har følt at kurene har hjulpet, men så kommer den enkle tissetrange følelsen tilbake like fort som den forsvinner. Siste legebesøk sa legen min bare at blæren kunne vær litt irritert og gi den samme ubehagelige følelsen.. Nå begynner jeg og bli veldg lei av å konstant være redd for at jeg skal tisse på meg når jeg er rundt andre mennesker. Det ødelegger sosiallivet mitt bokstavelig talt. Er det noen andre der ute som har opplevd noe lignende? At uvi-en kommer fort tilbale? Eller kan jeg feile noe anner? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de dyrket urinen når du har fått påvist UVI? Slik at de er sikre på at du får riktig antibiotika :)

Skrevet

Jepp.. jeg mener å huske at jeg ble fortalt at den var dyrket og at alt skal vist se normalt ut med ingen tydelige infeksjoner.. :S

Skrevet

Tror gonoré kan gi lignende symptomer.

Forekomsten er riktignok ikke veldig høy i Norge, men det er mange som reiser mer og mer, og få som tenker på prevensjon... så det er slett ikke umulig at det er store mørketall.

Skrevet

Jepp.. jeg mener å huske at jeg ble fortalt at den var dyrket og at alt skal vist se normalt ut med ingen tydelige infeksjoner.. :S

Du har prøvd forebyggende, type ikke fryse på føttene, tørke riktig vei, tisse etter sex ++? :)

Skrevet

Du har prøvd forebyggende, type ikke fryse på føttene, tørke riktig vei, tisse etter sex ++? :)

Takk for svar folkens!

Men ja, har gjort det. Har prøvd å følge flere av tipsene som skal motvirke UVI, men føler jeg aldri blir frisk. :(

Skrevet (endret)

Du kan be legen om videre henvisning. Ultralyd for eksempel.

Endret av ninuska_
Skrevet

Oh gash.. 1 år?! Huff! Men tusen hjertelig for hjelpen, antar jeg får bare høre på hva legen har å si imorgen og fortsette gjetteleken om hva jeg feiler og hvilke antibitotikapiller jeg er nødt å trykke i trynet dagene fremøver... blæh

Skrevet

Du må bare ikke gi deg! Stå på og krev at de finner ut av det :tommelsmil: Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...