AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #1 Skrevet 3. februar 2013 faren min har begynt å jobbe på steinerskolen. fortalte dette til noen venninner som ble helt satt ut og lurte på om hvordan fyr han var siden han ville jobbe der. Alle elever på steinerskolen er jo skikkelig rare og religiøse og de nermest mobbet meg fordi faren min jobber der.. hva er galt med steinerskolen? hvordan skole er det? hvorfor har det så dårlig rykte?? Anonym poster: 367f7ae9cabcf4f5f06fdc821ae26157
Gjest Adeline*Jouvin Skrevet 3. februar 2013 #2 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har ingen anelse på hvorfor folk blir så krasse når det kommer til steinerskolen. Men selv har jeg bare positive erfaringer med skolen. Min bror ble grovt mobbet av elever og dårlig behandlet av ledelsen på sin gamle skole. Etter masse om og men, byttet han til en steinerskole. Undervisningen er kreativ, det er ikke noe religiøs skole heller. Elevene ser ut til å ha mer toleranse for hverandre, faktisk. Jeg hører bare fine ting om skolen fra min mor. Og vi har ikke hatt noe tilknyttning til skolen før. Så personlig synes jeg at den skolen er super, jeg! Skulle gjerne ønske at jeg kunne fått tatt del i en kreativ undervisning da jeg var liten. Men, men:) Så de som snakker negativt om skolen bør jo komme med saklige argumenter for hva som er dårlig med skolen.
Ludovica- Skrevet 3. februar 2013 #3 Skrevet 3. februar 2013 Steinerskolen er ikke en religiøs skole. Venninene dine har mest sannsynlig ett feilaktig inntrykk av hva det egentlig er. Også steinerskoleelever er ulike fra hverandre.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #4 Skrevet 3. februar 2013 De er bygget på Rudolf Steinerskolen bisarre ideer om hvordan verden fungerer. Steinerskolen er like mye et livssynsalternativ som et pedagogisk alternativ. Om du ikke fornekter naturvitenskapen bør du ikke sende barna dine dit. Anonym poster: 15ce0d53926330b0e8ed5a517830e3f5
Gjest Reza08 Skrevet 3. februar 2013 #5 Skrevet 3. februar 2013 Skolen i seg selv er bra. Mye kreativitet og et intimt miljø. De har noe for hver og en. Problemet med skolen er at de ikke gidder å bry seg nok med folk som sliter i en eller annen form. Da tenker jeg på det psykiske. Lærerne kan også være litt urettferdige med tanke på karakterer.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #6 Skrevet 3. februar 2013 Jeg ble mye mer sett på Steinerskolen, enn jeg ble på offentlig skole hvertfall. Fikk mye bedre oppfølging og. Anonym poster: 6e3dd0339cd2a45b121b201c9d96f4a4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #7 Skrevet 3. februar 2013 Eurytmi. Er galt med Steinerskolen. Anonym poster: 6686d6771370051284bfa19a6ea1c673 2
Gjest navnelapp Skrevet 3. februar 2013 #8 Skrevet 3. februar 2013 Å seie at Steinerskulen ikkje er religiøs er feil, syns eg. Dei legg veldig stor vekt på å markere dei religiøse høgtidene, og lærer veldig mykje om religiøse tema. I tillegg er dei ganske alternative i mange ting, som at det ikkje skal vere rette vinklar, du får ikkje bruke masse svart farge, dei har fikse idéar om at kroppstypen har noko å seie for psyken osv.. Mykje rare greier som ligg att frå Rudolf Steiner si tid som dei er leir eller mindre flinke til å rydde opp i/ta avstand frå. 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Jeg har gått der og er ingen tilhenger. Har skrevet noe lenger om det i en lignende tråd det sikkert er mulig å søke opp. For å si det kort; De har veldig mange alterantive tullefag for å tilfredstille de elevne de mener ikke har blitt sett i den tradisjonelle skolen, men så gjør de det samme selv om du skulle være så uheldig å surre deg bort dit om du er en lite kreativ realfags-type. Jeg ble flere ganger kastet ut av timen fordi de ikke trodde det var mulig å være så dårlig i diverse kreative aktiviteter. De ser nok "hele mennesket", men da må du være riktig type menneske... Endret 3. februar 2013 av Yellow Taxi 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå