Alice123 Skrevet 4. februar 2013 #21 Del Skrevet 4. februar 2013 TS her. Jeg visste ikke at det gikk an å blokkere forum. Kanskje jeg får en letteree hverdag på KG framover. Det som plager meg med disse bride-/babyzillaene er nemlig at trådene deres spammer ned newsfeeden på toppen av hovedsiden, der jeg gjerne hadde håpet å få øye på interessante tråder om interessante temaer. Dørgende kjedelige og utleverende dagbøker skriver disse idiotene også, forresten. Jeg glemte å ta med fjortiser på samliv og seksualitet i min rant, men de er selvsagt unnskyldt i kraft av sin alder. Det er ikke de som nærmer seg både 30 og 40 som fjoller rundt i tråder som "hvilken størrelse klær bruker babyen din?" uten å være interessert i kjøp/salg/bytte, de "bare lurer". Spesielt lure er de neppe. Spør dem om politikk så har de ikke orket å lese partiprogrammene og satt seg inni hvem kandidatene er, for "det er så kjedelig, og det tar så mye tid å lese så masse." Da er det mer interessant å starte en tråd om "Hvem bunad er penest på gutt 4 mnd?" -Vi skal i selskap 17. mai, og det kan bli tatt bilder. Vil jo ikke at folk skal tro vi er fattige. Nei, ikke Østfoldbunad. Ja, jeg vet vi bor der, men vi trenger jo ikke se ut som vi bor der, thihi!" Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athene Skrevet 4. februar 2013 #22 Del Skrevet 4. februar 2013 Hva man er mest opptatt av her inne er lite representativt for fokus i det virkelige liv. Jeg er på KG (og andre forum) fordi jeg er ufrivillig barnløs. Så her går det i IVF, pp, EL test, DPO, spermtester, rugedag, og åpning på livmortapp. I det virkelige liv er det ingen som kjenner denne siden av meg. Jeg var sammen med mannen i 6 år før tanken "baby" slo meg, har to mastergrader, en krevende lederstilling og et veldig aktivt sosialt liv. Innimellom trenger man et forum der man kan være ekstrem, desperat, vise følelser. Interesserer ikke forumet eller brukeren deg blokkerer du, i stedet for å leke generaliserende grinebitter. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cordelia Skrevet 5. februar 2013 #23 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Ja og tja. Jeg forstår jo at man ikke nødvendigvis er så opphengt i ting fordi man diskuterer her på KG. Dog noen tar det til høyder. Det jeg reagerer på de få gangene jeg stikker hodet mitt innom disse delene av forumet, er hvor hysteriske og fordømmende noen kan være, bare fordi noen velger å gjøre ting som ikke er helt etter oppskriften. Det er utrolig hva som er omtrent det samme som barnemishandling her inne. For ikke å snakke om hva som er tradisjon eller ikke på bryllupsforumet. Endret 5. februar 2013 av Cordelia 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Søgni Skrevet 5. februar 2013 #24 Del Skrevet 5. februar 2013 Jo, jeg er enig i at noen underfora her inne "tar litt mer av" enn andre. For eksempel synes jeg "Graviditet og spedbarn" kan være litt av en krigssone til tider. Mange av temaene og trådene der inne synes jeg er interessante, til tross for at jeg ikke har barn. Det slår jo sjelden feil, dersom man har en generell mening om noe, at en eller annen skal komme med "hva er dette å henge seg opp i da, teit tråd, hvorfor bryr du deg om hva andre gjør?". Jeg synes erfaringer er verdifulle når det gjelder de fleste temaer, og at det skal være rom for mange ulike tråder og aksept for at brukere kommer med forskjellige innspill, men enkelte ganger så er det også interessant at folk er litt åpne for uenighet og generelle diskusjoner, og ikke tar ting personlig eller går rett i forsvarsposisjon om noen er uenige med dem. På et debattforum. Spesielt husker jeg en gang en bruker fikk beskjed av andre om å "skaffe seg en dagbok" i stedet for å "krangle og være så uenig i alle tråder". Da var det ikke snakk om dårlig oppførsel, men om at noen brukere mente at det var så slitsomt at vedkommende ville diskutere med dem, i stedet for å småprate og kun utveksle erfaringer. Det er bare tull og tøys at temaer/fenomener som angår barn og oppvekst ikke kan diskuteres generelt, spesielt ikke på et offentlig forum. Da burde man isåfall kontakte anerkjente pedagoger m.fl. også, og spørre dem om hvorfor "de legger seg borti hva andre gjør og at det er teit av dem å interessere seg for nettopp dette". For min del handler dette ikke om hva enkeltbrukere velger å diskutere og hvorfor de er på dette forumet, men heller om hvordan debatten (noen ganger, ikke alltid, for å presisere det) foregår. Man har selvsagt til syvende og sist valget om å holde seg borte fra tråder der det går over stokk og stein i mammaforum-stil. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 5. februar 2013 #25 Del Skrevet 5. februar 2013 Hvordan blokkerer man emner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 5. februar 2013 #26 Del Skrevet 5. februar 2013 TS her. Jeg visste ikke at det gikk an å blokkere forum. Kanskje jeg får en letteree hverdag på KG framover. Det som plager meg med disse bride-/babyzillaene er nemlig at trådene deres spammer ned newsfeeden på toppen av hovedsiden, der jeg gjerne hadde håpet å få øye på interessante tråder om interessante temaer. Dørgende kjedelige og utleverende dagbøker skriver disse idiotene også, forresten. Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208 Hvordan blokkerer man emner? Her er en tråd om hvordan man blokkerer visse underforum, http://forum.kvinneg...howtopic=685441. så slipper man å få bæsjebleien til andre babyer rett i fanget om man trykker på "nytt innhold", veeeldig befriende 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #27 Del Skrevet 5. februar 2013 Har ikke lest hele tråden. Hva så om enkelte liker dette? Liker å engasjere seg i barneutstyr og bryllupsplanlegging? Det betyr da ikke at dette er alt man tenker på! Jeg er sikkert en av disse du misliker, men du ser ikke alle mine andre sider. Du ser meg ikke på jobb. Anonym poster: 7bf20d8a5ad7343cf9abc9cada9f6bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2013 #28 Del Skrevet 7. februar 2013 Uff, så misunnelig du var da. Misunnelig? Anonym poster: 67c76bbcd4ca167a0c43481c78a72179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 7. februar 2013 #29 Del Skrevet 7. februar 2013 Nå har jeg blokkert en haug med underforumer. Det er gull! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 7. februar 2013 #30 Del Skrevet 7. februar 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Skrivefeil skal diskuteres i språkforumet, ikke her. Yvonne (mod) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 7. februar 2013 #31 Del Skrevet 7. februar 2013 Har også sett disse merkelige tråene ts skriver om, og er glad jeg er på utsiden å ser inn i de tilfelle. Jeg har ingen sånne venninder heller, men en kollega. H*n snakker om unger, spes sine egne opp og i mente. Jeg lunsjer aldri med den persjonen. Det er såååå døll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå