Gå til innhold

Kvinner som bare er opptatt av bryllup og barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så drittlei av sånne "husmoremner" som bare lever på instinkt. Det eneste de bryr seg om er å adlyde hormonene sine; skaffe seg en mann og lenke ham fast så han kan ta seg av henne og alle babyene hormonene hennes har lyst på. De er storforbrukere av eggløsningstester og graviditetstester og har en egen sjargong med en masse kryptiske forkortelser rundt babyproduksjon. De er aktive på bryllupsforumet, hvor de diskuterer hva slags farge blomsterdekoren på invitasjonene bør ha, og de kan diskutere babybæsj og babyutstyr i timesvis. og selvsagt lager de all babymaten selv fra bunnen av, elsker husarbeid og stryker frivillig mannens skjorter mens han "jobber overtid". De har "høy moral" (er overdrevent pripne, prektige, og det de selv tror er "politisk korrekte") og nøler ikke med å fortelle deg hva slags forferdelig menneske du er om du oppfatter ting annerledes.

Kjenner du igjen typen? Jeg er vel ikke alene om å synes at det er mange av disse hormonhønene på KG, og at de sjelden ser ut til å ha mer strømførende materialer enn bomull i hjernebarken?

Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, så misunnelig du var da.

Tror du misforstod.

Anonym poster: 34cf73518259c1e338f2bbfe4c1568d1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Så da? Hvis noen har lyst til å gifte seg, få barn og ha et familieliv.. hvem er du til å slenge drit om de da?

Det er ikke som om de tvinger deg til å gjøre det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da? Hvis noen har lyst til å gifte seg, få barn og ha et familieliv.. hvem er du til å slenge drit om de da?

Det er ikke som om de tvinger deg til å gjøre det samme?

Men de kakler om det, og de lar disse instinktive driftene komme i veien for engasjement i viktigere saker. De fremstår som så sinnssykt hjernedøde, så jo, jeg har lov til å slenge dritt om dem på "Skråblikk og generaliseringer".

Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren med å legge alle kortene i barn og bryllup er at barn er bare barn en kort stund og bryllup er en enkelt dag i livet.

Hva gjør disse kvinnene når ungene har flyttet ut og hvis mannen går fra de? Hva har de igjen å leve for da?

Anonym poster: 0566b76c69a794f25afc7a0b156671a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren med å legge alle kortene i barn og bryllup er at barn er bare barn en kort stund og bryllup er en enkelt dag i livet.

Hva gjør disse kvinnene når ungene har flyttet ut og hvis mannen går fra de? Hva har de igjen å leve for da?

Anonym poster: 0566b76c69a794f25afc7a0b156671a1

De tilbringer resten av livet med å legge seg opp i barnas liv, og deres barn og bryllup.. Hørt om "svigermor fra helvete"?

Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjenner dem igjen. Nei, jeg utstår dem ikke.

Nå er jeg gift og har lyst på barn selv, altså - men det får jo være grenser for hvor mye det skal oppta ens liv i detaljer.

"Jeg har tatt 15 eggløsningstester i pp2 og har hatt såååååååå lyst på barn siden jeg var 12, kan jeg være gravid", "Hva faen, gikk du i grønn kjole i et bryllup? Herregud", "La meg lage en dagbok om drømmeprinsessebryllupet mitt fra disneyland".

Problemet for meg er ikke at noen har lyst på familie og barn, det har jeg selv - men det er noe med å ha et innhold i livet utover gulpeklut, dokurv(det lærte jeg hva var her inne) og tiaravalg.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke deilig å få blåst ut litt? Men du har valgt feil underforum om planen var å skape reaksjoner. Hormonhønsa er opptatt av å lystre hormonene sine som ikke tillater dem å stikke snyteskaftet andre steder enn i sine egen tanker rundt fødetåken. Bleiejunkiene urinerer for det meste etter sin neste high over babytestene på denne tiden av døgnet, og når de har klart å brukt opp dagens forsyninger er de selvfølgelig ikke inne på skråblikk og generalisering. Da er det rett på kg for å lage enda en "er jeg gravid" tråd.

Anonym poster: aabcab753bfa77f9a31266e0873244dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

( :fnise: )

Jo jeg kjenner lusa på gangen

Selv har jeg blokkert bridezilla og babyen min er sååå søt, dikke dikke dikke forumet for lengst fordi marshmallows kjoler og babyrangler, bæsjebleier og amming ikke har den minste interesse for meg snarere tvert der i mot og blokkeringen av disse forumene gjør kg livet litt mer levelig da jeg slipper å se at noen blir verbalt skamslått og bitch slapped herifra til månen fordi man har gått i en grønn kjole i bryllupet eller se bilder av barne gulp hvor overskriften lyder "dette er gulpen fra babyen min er den normal?"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Men de kakler om det, og de lar disse instinktive driftene komme i veien for engasjement i viktigere saker. De fremstår som så sinnssykt hjernedøde, så jo, jeg har lov til å slenge dritt om dem på "Skråblikk og generaliseringer".

Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208

Ja, jeg må jo si at jeg skjønner hva du mener :fnise: Skal ikke stå på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av de samme spydige meningsutvekslingene fra stort sett de samme folka i alle trådene som handler om dette... Det betyr vel ikke nødvendigvis at man ikke har annet innhold i livet sitt selv om man diskuterer dokurver på et bryllupsforum? Herregud altså, dere er så sure her inne til tider, La for helvete være å lese tråder i de forumene dere syns er så uinteressante og provoserende!!!! Bare hold dere på seksualitet og snikk.snakk, er jo tydeligvis der de " ordentlig viktige " temaene diskuteres.

Anonym poster: 3f35927a9c23e79edf7e5fc00a9594c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Det er høyst frivillig å bevege seg inn i "Barn og familie" og "Bryllup" her på KG.

Jeg har, for å si det forsiktig, full forståelse for de (oss) som unngår det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje man rett og slett ikke gidder å delta i de mer meningsfylte diskusjonene fordi det ikke er diskusjoner, men konkurranser som går ut på å pønske ut det best formulerte innlegget, ispedd akkurat passe mengde sarkasme og nedlatenhet, skrevet av mennesker som ihvertfall ikke har noe liv utenfor debatter på KG, ettersom de samme folkene er å finne her inne til enhver tid.

Anonym poster: 3f35927a9c23e79edf7e5fc00a9594c7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting jeg er lei av her inne er de noe fordummende oppfordringene om at "hallooooo, om dere misliker noe, så bare la være å tenke noe om det".

Da ville jo ikke en eneste debatt her kommet noen vei, om premisset er at "enten er du enig, eller fuck off".

Dette er et DISKUSJONSforum, ikke kommentarfelt i en rosablogg.

Smak på ordet. Diskusjon. Debatt. Meningsutveksling.

Have a fuc***king opinion now and then - og ja, utover hvilken neglelakk som skal i dokurven.

Ja, det gjør ikke alltid underverker for blodtrykket, men det gjør folks liv og forståelseshorisont noe større og mer interessant, kanskje spesielt i de tilfellene man er uenige.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man liker gjerne diskusjoner rundt tema som interesserer en, Norah?

Nå er det gjerne slik at en kan bli ganske oppslukt av ting som opptar en i perioder i livet. Jeg har aldri vært rosa eller lignende, men jeg syns hele fertilitetsgreien er vanvittig spennende. Jada, jeg ser også personer som de som refereres til, jeg syns dog ikke det er så mange av de at det fordrer utblåsninger av store proporsjoner.

Og folk som blokkerer bryllupsforumet må jo være de største grinebiterne her inne, akkurat den delen av forumet gir jo opphav til masse latter og hoderisting og er jo rett og slett veldig artig innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men man liker gjerne diskusjoner rundt tema som interesserer en, Norah?

Ja? TS påstår ikke noe annet enn akkurat det ;)

Nå er det gjerne slik at en kan bli ganske oppslukt av ting som opptar en i perioder i livet.

Nettopp :)

Jeg tror ikke TS har sagt noe annet her heller, poenget er vel å mene noe om verdien og innholdet i hva man blir oppslukt i. Samt evnen til å interesse seg for flere ting, ha varierte interesser.

Jeg tror nok ikke noen reagerer på at enkelte starter en tråd med "hvordan lage et fornuftig budsjett til bryllup, hva er lurt å forberede seg til før fødselen, har noen ammetips jeg sliter litt her", det er vel mer de detaljerte, bride/babyzilla, prinsessenykkete ultrahormonelle med totalt fravær av refleksjon-innleggene man blir sjokkert over at fenger noen så innmari inn i hjerterota.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jeg visste ikke at det gikk an å blokkere forum. Kanskje jeg får en letteree hverdag på KG framover.

Det som plager meg med disse bride-/babyzillaene er nemlig at trådene deres spammer ned newsfeeden på toppen av hovedsiden, der jeg gjerne hadde håpet å få øye på interessante tråder om interessante temaer. Dørgende kjedelige og utleverende dagbøker skriver disse idiotene også, forresten.

Jeg glemte å ta med fjortiser på samliv og seksualitet i min rant, men de er selvsagt unnskyldt i kraft av sin alder. Det er ikke de som nærmer seg både 30 og 40 som fjoller rundt i tråder som "hvilken størrelse klær bruker babyen din?" uten å være interessert i kjøp/salg/bytte, de "bare lurer". Spesielt lure er de neppe. Spør dem om politikk så har de ikke orket å lese partiprogrammene og satt seg inni hvem kandidatene er, for "det er så kjedelig, og det tar så mye tid å lese så masse." Da er det mer interessant å starte en tråd om "Hvem bunad er penest på gutt 4 mnd?" -Vi skal i selskap 17. mai, og det kan bli tatt bilder. Vil jo ikke at folk skal tro vi er fattige. Nei, ikke Østfoldbunad. Ja, jeg vet vi bor der, men vi trenger jo ikke se ut som vi bor der, thihi!"

Anonym poster: 2e7a5f8b53faca23422534f5b8ba2208

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser problemet, men, men de må jo få lov til å blåse ut bittelitt og agere ut både som bridezilla og mamma over alle mammaer. Om nødvendig så er jeg der og hanker dem bittelitt inn i støytene. He, he, he.

Men de må få kose seg bittelitt. Det er deres forum også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...