Gå til innhold

Utdrikkingslag til brud, trenger råd

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ny info!

Pengene skal gå til spa for bruden (muligens også forloveren, men det vet jeg ikke så jeg kan ikke si noe sikkert), mat og alkohol/drikke til bruden. Hun skal også blir hentet i limosin eller en annen fancy bil m. innleid sjåfør. Det er forloveren som skal komme i bilen og overaske brura, så skal vi andre møte henne ved spaet før hun og forlover skal inn til spabehandling (det er ikke plass til alle i bilen, derfor skal kun forloveren hente henne).

Og jeg unner egentlig bruden alt dette, men det blir fryktelig dyrt når ikke ei krone av fellespotten regner på oss andre. Husk at i tillegg til udrikkningslaget (med alle de utgiftene som følger) så kommer jo faktisk bryllupet like etterpå, og som brudens bror+kone skal man jo gi noe ekstra fint/dyrt, også.

For meg er det også et argument at jeg ikke kjenner noen andre enn bruden, når hun og forloveren skal gjøre såppas mye på egenhånd. Jeg må reise ganske langt (3 timer hver vei) og antageligvis overnatte på hotell for å være sammen med venninnegjengen til bruden halvparten av tiden.

Om jeg ikke overnatter på hotell må jeg dra såppas tidlig (pga. tog- og busstider) at jeg akkurat rekker å være med på middagen, men ikke være med på noen festligheter utover det.

Så da betaler jeg 500,- + klær + transport + mat + alkohol for å tilbringe dagen med 10 damer jeg ikke kjenner, samt spise middag med bruden.

Jeg har ingen form for sosial angst, nei, og venninnegjengen hennes er sikkert trivelige mennesker. Det er ikke dét det går på.

- Margrete T.

Anonym poster: e0efdd396f765d54b860d00f2c59bcf2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen form for sosial angst, nei, og venninnegjengen hennes er sikkert trivelige mennesker. Det er ikke dét det går på.

- Margrete T.

Nei vel. Da er det fortsatt bare vokse opp og ta seg sammen.

Anonym poster: 5903e590c5f3f391edda9983266b75b7

Skrevet

Jeg hadde droppet hvis det var andre enn en veldig nær venninne - eller familie. Altså hadde jeg gått, og gjort det beste ut av det, sjøl om opplegget høres littegranne på tryne ut.

Skrevet

Shit, nå har jeg regnet på hvor mye jeg kommer til å betale totalt for utdrikkningslaget, og det kom på ca 2500,- UTEN hotell (i så fall blir det rundt 3500,-).

I tillegg til det kommer bryllupet like etterpå hvor jeg må ha kjole, gave, transport, hotell m.m. og det vil minst komme på 3000,-.

Nei, det blir rett og slett for dyrt for meg, jeg får melde avbud. Jeg har seriøst ikke råd til å bruke minst 5500,- på bryllupet deres!

Jeg har ikke regnet på det sånn skikkelig før nå, og jeg er overasket over hvor dyrt det er.

- Margrete T.

• Liker 3
Skrevet

Tror alle vil ha forståelse for at du skipper, for det der er mange kroner det.

Skrevet

Det er rundt regnet det jeg og min mann brukte på vårt eget bryllup totalt :fnise:

(Vi giftet oss i utlandet en langweekend, ingen gjester)

• Liker 2
Skrevet

Det var jeg som skrev det siste innlegget, forsten. Glemte å signere.

- Margrete T.

Skrevet

Synes det høres ut som om du har bestemt deg.

Jeg synes også hele opplegget høres merkelig ut, hva skal de bruke alle disse pengene til?

Anonym poster: 463db58be6753fb14931d0bc62845402

Skrevet

hjelpes. Og derfor har jeg sagt til min forlover at jeg helst ikke vil ha noe sånt opplegg på mitt utdrikningslag. Det blir på trynet å forvente at folk skal bruke flere tusen på noe de får lite ut av. (og er man realistisk, så ER det en viss forventning til at de nærmeste møter opp)

Jeg ville droppet det. Glatt.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det der hadde jeg glatt skippet.

Me 2... Ingen vil vel med rette syns du er vrang hvis du dropper det heller :-) Endret av celine
Skrevet

Når jeg ser hva du ender opp på hadde nok jeg droppet det også, tror jeg. Skjønner deg godt.

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldinger :)

Sånn egentlig, så blir det ikke så veldig mye penger i potten, om man tenker på utgiftene.

La oss si at 10 av oss kommer, det blir 5000,-

Da kan vi regne ca. 1500,- på spa, 1500,- på mat/drikke (husk alkoholpriser på byen) og resten på limosin/bil de skal leie for å hente bruden i.

Jeg ser jo hvor pengene går hen, men når ingen andre enn bruden+forlover får utbytte av det (som i at resten av følget er et helt annet sted) føles det litt feil.

Dette er en venninnegjeng som har vokst opp sammen, så de bor på samme sted og går ofte på byen sammen.

For å passe inn i kleskoden deres (har fått kleskode nå) må jeg handle nye klær (jeg lever et helt annet liv og har en helt annen stil enn dem), en stor utgiftspost for meg er også transport og eventuelt hotell. Det blir veldig mye penger med tanke på at jeg faktisk knapt får sett bruden.

Jeg føler veldig på det, siden bruden informerte forloveren om at hun ønsket å ha meg med. Men jeg får legge saken frem for bruden selv og heller tilby meg at vi to kan gjøre noe koselig sammen en annen gang. Spa eller teater eller bytur eller whatnot.

- Margrete T.

Skrevet
Jeg ser jo hvor pengene går hen, men når ingen andre enn bruden+forlover får utbytte av det (som i at resten av følget er et helt annet sted) føles det litt feil.
Det er feil.
Skrevet

Kleskode i utdrikningslag? Jøss, dette tar bare mer og mer av...

• Liker 2
Skrevet

Dropp det. Og ha god samvittighet.

Hva er forresten dette nymotens greiene med å spandere Spa på bruden? Er ikke et utdrikningslag for at venninnegjengen skal ha det moro sammen? På meg virker det helt feil å sende brud og forlover inn på Spa, mens resten av gjengen sitter og "trykker" utenfor.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor må du kjøpe nye klær til utdrikningslaget?

Jeg syns du leter etter grunner til å rettferdiggjøre overfor deg selv at du ikke skal være med.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor må du kjøpe nye klær til utdrikningslaget?

Jeg syns du leter etter grunner til å rettferdiggjøre overfor deg selv at du ikke skal være med.

Kleskoden er "Rosa". Altså skal alle jentene ha på seg rosa kjole, rosa sko og rosa tilbehør.

Jeg har en litt minimalistisk og stram stil, og bruker mye sort, grått og hvitt. Alle skoene mine er sorte eller skinnfargede og det tilbehøret jeg har er for det meste i metall.

Faktisk tror jeg ikke jeg eier noe rosa i det hele tatt.

Ingen av vennene mine kan låne meg noe heller, for den ene som kanske kunne hatt noe er fem størrelser mindre enn meg og de andre er enten menn eller har samme klesstil som meg.

- Margrete T.

Skrevet

Har du ikke gitt opp det her prosjektet enda?

Joda, jeg bare svarte Sol79 :)

- Margrete T.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...