Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg om Island?

Jeg og min kjære tenkte vi skulle ta en langhelg en eller annen plass :hjerter2: . Ser for meg Island som ett lite eventyrland som fasinerer meg veldig.

Men hva gjør man egentlig på Island?

Hørt at det er ett shoppe-eldorado :hoppe: , men det må jo være mer...

Hjelp meg'a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man rir på islandshester, kjører til Geysir og Gullfoss (flott begge deler) og bader i den blå lagune (kjemperomantisk). Reis og kos dere, men forvent ikke bra vær (det er heller ikke nødvendig, lagunen er varm og deilig i all slags vær).

Skrevet

Når er det ideelle tidspunktet å reise?

Skrevet

Jeg var der i starten av april, det var kjempefint. Litt utenfor høysesongen, dermed er ikke prisene fullt så høye (alt er dyrt på Island).

Skrevet

Du sa det var dyrt. I forhold til her hjemme eller..?

Skrevet

Jupp, litt dyrere en i Norge faktisk. Omtrent alt untatt fisk må jo fraktes dit, så prisnivået blir høyt.

Skrevet

:o

Ok, høres ut som om det blir litt i dyreste laget. Vi drar nok sydover heller tror jeg, for den helga skal vi ha uansett :)

Skrevet

Island er verd hver en krone. kostbart ja, men likevel.

Husk å sjekke flytider før dere bestemmer dere for antall netter.

Icelandair flyr sånn at du er der på sen ettermiddag og flyr hjem klokken kjempetidligommorgenen. Det betyr at to netter i praksis er to kvelder og en dag.

Skrevet

Ja, det er nok verdt pengene. Har på følelsen av at det er ett veldig spesielt sted som kommer til å bli ett kjært minne for livet. Det frister kjempemye.

Enkelte ting kan ikke veies i penger etter at det har blitt opplevd. Var på Svalbard. Det gikk mye penger på kort tid, på opplevelsesturer osv. Men i etter tid så kunne jeg mer enn gjerne gjort det igjen...

Skrevet

Selv om det er dyrt der er det værdt opplevelsen, det er vanvittig fint der og masse å gjøre. Men bare for en helg må dere nok holde dere i området rundt Reykjavik. Og dere må på den blå lagune!!

Skrevet

Drømmer også stadig om Island, men siden jeg vet det er så mye dyrere der enn mange andre steder blir det stadig utsatt.. Vil jo få mest mulig ut av pengene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...