*Kaisa* Skrevet 18. mars 2004 #1 Skrevet 18. mars 2004 Noen som kan fortelle meg om Island? Jeg og min kjære tenkte vi skulle ta en langhelg en eller annen plass :hjerter2: . Ser for meg Island som ett lite eventyrland som fasinerer meg veldig. Men hva gjør man egentlig på Island? Hørt at det er ett shoppe-eldorado , men det må jo være mer... Hjelp meg'a
Fakse Skrevet 18. mars 2004 #2 Skrevet 18. mars 2004 Man rir på islandshester, kjører til Geysir og Gullfoss (flott begge deler) og bader i den blå lagune (kjemperomantisk). Reis og kos dere, men forvent ikke bra vær (det er heller ikke nødvendig, lagunen er varm og deilig i all slags vær).
*Kaisa* Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2004 Når er det ideelle tidspunktet å reise?
Fakse Skrevet 18. mars 2004 #4 Skrevet 18. mars 2004 Jeg var der i starten av april, det var kjempefint. Litt utenfor høysesongen, dermed er ikke prisene fullt så høye (alt er dyrt på Island).
*Kaisa* Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2004 Du sa det var dyrt. I forhold til her hjemme eller..?
Fakse Skrevet 18. mars 2004 #6 Skrevet 18. mars 2004 Jupp, litt dyrere en i Norge faktisk. Omtrent alt untatt fisk må jo fraktes dit, så prisnivået blir høyt.
*Kaisa* Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #7 Skrevet 18. mars 2004 :o Ok, høres ut som om det blir litt i dyreste laget. Vi drar nok sydover heller tror jeg, for den helga skal vi ha uansett
Tusenfryd Skrevet 18. mars 2004 #8 Skrevet 18. mars 2004 Island er verd hver en krone. kostbart ja, men likevel. Husk å sjekke flytider før dere bestemmer dere for antall netter. Icelandair flyr sånn at du er der på sen ettermiddag og flyr hjem klokken kjempetidligommorgenen. Det betyr at to netter i praksis er to kvelder og en dag.
*Kaisa* Skrevet 18. mars 2004 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2004 Ja, det er nok verdt pengene. Har på følelsen av at det er ett veldig spesielt sted som kommer til å bli ett kjært minne for livet. Det frister kjempemye. Enkelte ting kan ikke veies i penger etter at det har blitt opplevd. Var på Svalbard. Det gikk mye penger på kort tid, på opplevelsesturer osv. Men i etter tid så kunne jeg mer enn gjerne gjort det igjen...
-ida- Skrevet 18. mars 2004 #10 Skrevet 18. mars 2004 Selv om det er dyrt der er det værdt opplevelsen, det er vanvittig fint der og masse å gjøre. Men bare for en helg må dere nok holde dere i området rundt Reykjavik. Og dere må på den blå lagune!!
Grooo Skrevet 19. mars 2004 #11 Skrevet 19. mars 2004 Drømmer også stadig om Island, men siden jeg vet det er så mye dyrere der enn mange andre steder blir det stadig utsatt.. Vil jo få mest mulig ut av pengene!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå