Gå til innhold

Hoste, feber og aktivitet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

I helga har jeg pådratt meg en fæl forkjølelse. Jeg er i tillegg gravid, har litt dårligere immunforsvar, så føler meg ganske dårlig da.

Det verste er hosten som er så kraftig og fæl. Hoster opp slim, og det sitter dypt nedi der, så hører det rumler når jeg hoster, og det piper i pusten noen ganger. Vanskelig å sove. Har med en flaske vann på soverommet, som jeg nipper av hvis jeg holder å hoste, det hjelper litt.

Men når jeg har hatt feber i helga, og hoster og er snørrete osv, er det trygt å dra ut på aktivitet (skole/jobb) på mandag da? Har så mye fravær fra skole pga bekkenløsning og div. så skulle gjerne vært der på mandag for å slippe mer fravær. Men det er trygt? Hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg nok dratt (med mindre jeg har feber), men hva synes dere?

Anonym poster: 6990024521c479e544a416609fa4cf86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville nok holdt sengen hadde jeg vært deg. Når man er syk å har feber trenger kroppen hvile for å bli frisk igjen. spesielt når man har nedsatt immunforsvar tar det lengere tid å bli frisk vist man er i aktivitet. søvn og hvile er blandt annet noe som styrker immunforsvaret, så hold sengen med god samvittighet. :)

Skrevet

Okey :) Men har noen noen gode kjerringråd mot hoste?

Anonym poster: 6990024521c479e544a416609fa4cf86

Skrevet

Te med honning i hjelper mot hoste! Det er også vist at honning virker bedre en mange hostesafter så prøv det. Ellers burde du holde deg unna melkeprodukter vist du plages med slim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...