Gå til innhold

Melkeprodukter og acne

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med at det hjelper å kutte ut melkeprodukter mot acne? Har kommet over litt info om det på nettet og tenkte jeg skulle teste selv. Jeg spiser mye melkeprodukter så vil gjerne høre erfaringer fra noen som har prøvd. Har dere måttet kutte ut alt eller har det vært nok å bare kutte ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du virkelig vil teste dette ut, bør du kutte ALT av melk i 2-3 uker, dvs lese på alle etiketter og være skikkelig oppmerksom. Deretter prøver du å spise en youghurt eller noe. Da finner du fort ut om du reagerer. :) Det kan virke som mye styr, men hvis du virkelig vil sjekke det ut, hva er 2 uker egentlig? Det går fort. =)

Jeg har en lillesøster på 17 som har slitt mye med acne (gått på antibiotika til og med), og hun var hos meg på besøk en uke i sommer. Selv spiser jeg ikke gluten, melk eller sukker (tåler ikke), og hun spiste som meg mens hun var her. Huden hennes var full av kviser når hun kom, og nesten fin når hun dro. Desverre er hun alt for lat til å fortsette dette kostholdet hjemme, så det kom fort tilbake. Vi er enig om at det virker for henne da, men jeg tror ikke hun synes det er verdt det rett og slett. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...