Gå til innhold

First Class Mail USPS/fra USA, noen som har brukt det?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Venter på ei lita pakke fra USA som jeg trenger ganske fort..

Pakken ble ved en feiltagelse sendt med First Class Mail, i stedet for Priority Mail.

Dette innebærte jo da at pakken ikke kunne spores heller..

Den ble sendt den 22 Januar, enda ikke mottatt noe, tror heller ikke den er kommet til Norge, siden jeg ikke har hørt noe fra tollvesnet heller, om jeg skulle gjøre det..

Noen som har noen erfaring med hvor lang tid slike sendinger tar?

Hadde jo håpa og få den innen denne uken/neste helg men ser jo mørkt på det nå.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ta alt fra 1 uke til 4 uker. Om den er under 200 kr grensen går det gjerne raskere for da går den rett gjennom tollen som regel. Men som sagt, umulig å vite. Har opplevd både raske og trege forsendelser

Skrevet

Snart gått 2 uker så håper at den skal dukke opp snart da..

Den er nok ikke under 200kr grensen, men jeg er usikker på hva pakken er merket med, ang verdi og slikt..

Regner med at den ikke er kommet til Norge enda en gang siden jeg ikke har hørt noe fra tollvesenet enda..

Skrevet

Du hører ikke noe fra tollvesenet. Men den blir stoppet og det blir utregnet toll og moms. Dette betaler du når du henter pakken på posten.

• Liker 1
Skrevet

Dersom pakken ikke er merket med noen verdi så vil jeg jo høre fra tollvesenet, i allefall slik det har blitt gjort før..

Jeg er som sagt ikke sikker på hva pakken er merket med, verdi, eller noe annet..

Håper bare så indelig den dukker opp snart, hadde jeg 'visst' at det gikk så lang tid så hadde jeg bestilt fra en Norsk butikk i stedet..

Skrevet

Pakken skal alltid være merket med verdi. Har aldri opplevd at den ikke er det. Men om den skulle vært det åpner de nok pakken og ser etter fraktpapirer inni den. Men som sagt, den er nok merket. Hvis det allerede er to uker siden den ble sendt er det jo stor mulighet for at den kommer i løpet av uken da. Får bare krysse fingrene:-)

Skrevet

Har mottatt mange pakker uten noen merket verdi, da har de noen ganger gått igjennom tollen uten spørsmål, og noen ganger har jeg fått brev i posten fra tollvesenet der de ber om dokumentasjon på verdien av pakken.

Åpne pakken har de ikke lov til med mindre de har mistanke om ulovlig innhold, dette har jeg sjekket med tollvesenet selv..

Ja håper så indelig den kommer denne uken, eller før neste helg i allefall!

Skrevet

Kan meddele at denne pakken kom i dag, gikk jo faktisk raskere enn jeg hadde fryktet da :)

Skrevet

USPS er litt sirup, og spesielt i det øyeblikket pakken forlater USA er det bare å smøre seg med tålmodighet. Har vært borti litt over fem uker fra Ohio til Norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...