Gå til innhold

Hvordan kommer migrene?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Begynner den med hodepine når man presser på do, og så etter noen timer så kommer selve hodepinen? Jeg har nemlig press-hodepine i rykk og napp i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei man får ikke migrene av å gå på do.

Ved migrene har du ETT punkt i den ENE halvdelen av hodet hvor det er vondt. Det er mer en pulserende smerte vil jeg si.

Med andre ord, du har ikke vondt i hele hodet ved migrene. Kun ett punkt i den ene halvdelen av hodet.

Får du vondt i hodet av å gå på do anbefaler jeg deg å drikke mer vann og spise mer fiber, og PUSTE mens du sitter på do.

Endret av Avalon
Skrevet (endret)

Nei man får ikke migrene av å gå på do.

Ved migrene har du ETT punkt i den ENE halvdelen av hodet hvor det er vondt. Det er mer en pulserende smerte vil jeg si.

Med andre ord, du har ikke vondt i hele hodet ved migrene. Kun ett punkt i den ene halvdelen av hodet.

Får du vondt i hodet av å gå på do anbefaler jeg deg å drikke mer vann og spise mer fiber, og PUSTE mens du sitter på do.

Jeg vil også si at migrenesmerten er mer pulserende enn presshodepine..

Og nei, man får ikke migrene av å gå på do...

Nå vil jeg også si at det ikek er kun et punkt man får migrene, men mer hele delen av halvdelen. OG jeg har også noen ganger migrenesmerter i hele hodet, så det er faktisk mulig å ha det i mer enn kun en halvdel.

(Tilføy tekst)

Endret av Tropic
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil også si at migrenesmerten er mer pulserende enn presshodepine..

Og nei, man får ikke migrene av å gå på do...

Nå vil jeg også si at det ikek er kun et punkt man får migrene, men mer hele delen av halvdelen. OG jeg har også noen ganger migrenesmerter i hele hodet, så det er faktisk mulig å ha det i mer enn kun en halvdel.

(Tilføy tekst)

Oppleves sikkert forskjellig fra person til person.

Jeg har ett punkt hvor migrenen er, som jeg da lett kan kjenne om migrenen er i tinningen f.eks.

Og hos meg kan jeg også kjenne "størrelsen" på smertene, noen ganger er det som en ert, andre ganger mer som en mandarin.

Høres sikkert litt rart ut, men er det jeg mener med punkt. Hvor stort det punktet er varierer.

Ei venninne fikk diagnosert migrene hun også, hun hadde vondt i hele halvdelen av hodet. Etter flere undersøkelser fant de ut at det var cluster og ikke migrene.

Er nok veldig individuelt hvor man kjenner det og hvordan, uansett så får man IKKE migrene av å gå på do....

Skrevet

Ok. En gang fikk jeg sån halvsidig hodepine etter lysglimt foran øyet, selvom jeg går på 2 piller magneium som visstnok skal motvirke migrene. Hvordan kan det ha seg?

Skrevet

Det kan sikkert motvirke migrene ja, men betyr ikke at det gjør det 100% fordiom. Om det hadde vært garantert at to tabletter med magneium (hva det enn her) hadde motvirket migrene hadde jo alle med migreneproblemer tatt det og blitt kurert...

Virker jo som du fikk migrene med aura kanskje?

Skrevet

Man får vel ikke migrene av å gå på do nei. Men hvis man allerede har et anfall så synes iallefall jeg at ALT som innebærer bittelitt ansrengelse forverre pulseringen. Sånn sett kan det jo være en påkjenning å sitte å trøkke på do hvis man har skikkelig migrene :P

Anonym poster: fda2afb9bbe595be37f1e7173bda37aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...