AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Overhørte en diskusjon på jobben om nedentilvask. Hun ene mente vi skulle dra forhuden til klitoris tilbake og vaske på klitoris. Grunnen var at det kom et belegg her og at det kunne bli sårt hvis det ikke ble rengjort. Hun andre mente det var for følsomt og nærmest et overgrep og at de ikke hadde lært å gjøre det. Jeg vasker meg ikke PÅ klitoris, gjør jo vondt. Skyller en og annen gang men har aldri vasket den med klut. Hva mener dere. Noen som jobber innen helse? Anonym poster: f0c0ad655ef3695ab5fe0c83d8e47ef3
Mynona Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Er det et overgrep å vaske sin egen klitoris? 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #3 Skrevet 2. februar 2013 Jeg spyler meg med vann, og bruker henda til å gnikke litt. Men jeg må innrømme at beina knep seg ekstra godt sammen da jeg leste "dra vekk forhud og vaske på klitoris". Det er så sensitivt. Anonym poster: 7d51514bbbf2b2f8a302e62abb8712c9
Gjest Pheel Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Tar bare dusjhodet og spyler grundig med varmt vann, og bruker Dr. Greve når jeg har det.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 På andre så tar jeg leppene til side og vrir en godt vår klut over klitoris så vannet renner over. Jeg vasker ikke direkte på klitoris om det ikke er synlig belegg der. Anonym poster: dc53ea221f5f871ff97ec27a4dc1c8ba
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Jeg jobber innenfor helse og må i blant vanske damer nedentil. Vi har ikke lært å dra i klitorisen, kanskje de du hørte har misforstått fordi det er jo forhuden på menn som skal draes tilbake under vask. Jeg leste i et hefte på jobb at man skal spre kjønnsleppene for å komme til, men det stod ikke at man skal være nøye på klitoris, det høres litt overgrep ut. Når man gjør det på andre, og ikke seg selv. Men når jeg fikk opplæring så var de andre ikke så nøye som i heftet, man vasker som man pleier å vaske seg eller stryker litt over med en klut. På meg selv så vasker jeg meg i underlivet akkurat som på andre plasser på kroppen, jeg skyller med vann i dusjen og stryker forsiktig over (har forresten ikke såpe på underlivet da det fører til sopp hos meg), og når jeg bruker en klut så vasker jeg på ca samme måten som jeg tørker meg etter jeg har tisset på do. Driver ikke å gnikker og gnur (AU!), bare stryker over. Underlivet til oss kvinner består av slimhinner og slimhinner er selvrensende så man trenger ikke være ekstremt nøye med å vaske så lenge man ikke er full av avføring der (bakterier fra avføringen som havner i urinrøret kan jo føre til uvi). Og derfor trenger man heller ikke bruke såpe nedentil, vann holder. Anonym poster: 91ad4b18915e41d3e903269d0f734d23
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Jobber i helsevesenet og har aldri dratt hud bort fra klitoris! Aldri sett andre gjøre det heller! Og vi vasker mange nedentil. Lærte heller aldri at man skulle gjøre det sånn på skolen ( ca.ett halv år siden vi hadde om det) Anonym poster: 1e7557bf7a305a305025bf6b9db6c2f4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Nei jeg mener også at vi ikke lærte det. Anonym poster: f0c0ad655ef3695ab5fe0c83d8e47ef3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå