Gå til innhold

P-piller og endre syklus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg begynner vanligvis på min pillefri uke på mandag. Da tar jeg siste p-pille på søndag morgen. Mensen kommer gjerne på onsdag, noen få ganger på torsdag morgen og varer til søndag. Og så begynner jeg på p-piller igjen på mandag.

Jeg vil gjerne endre syklusen min. Gjerne at jeg tar den siste p-pillen på onsdag, slik at den pillefri uken begynner fra torsdag og varer en uke fram.

Grunnen er at jeg har forferdelige menssmerter, særlig de to første dagene av mensen (da onsdag/ torsdag, og noen tilfeller fredag, hos meg i syklusen nå). Jeg har fått meg en deltidsjobb hvor jeg jobber onsdag-fredag. Jeg vil gjerne slippe å ha mensen disse dagene.. ellers blir jeg liggende krøpet sammen på kontoret mitt en gang i måneden..

Jeg pleier ikke ha mensen hver måned, og det er vel en stund siden jeg hadde mensen nå - jeg skulle det begynner å bli en god stund siden (kanskje to måneder, pluss).. er det greit å ta den pillefri uka fra torsdag nå? Evt tips til hvordan jeg gjør det :)

Anonym poster: 0065ef7c691d2915e11ebdf3da2c049d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du begynner på et nytt brett fra mandag til onsdag. Hormonene er de samme i vanlige p-piller.

Anonym poster: 88e33c88574b8a8fb934a99eea192bf2

Skrevet

Jeg skjønte ikke svaret - "du begynner på nytt brett fra mandag til onsdag?" :klo:

Mener du fra en mandag til onsdag i neste uke? Eller i samme uke? For jeg tror ikke du mener i neste uke, for man skal aldri forlenge en syklus... Mente du at når jeg begynner på et nytt brett (uten avbrudd) som vanlig så skal jeg stoppe på onsdag? :)

Anonym poster: 0065ef7c691d2915e11ebdf3da2c049d

Skrevet

Hvilken p-pille går du på? Hvis det er en pille med lik hormonmengde i alle de 21 pillene (som f.eks Yasmin) så kan du ta en pause i maks en uke når du vil så lenge du har tatt pillene i minst 3 uker før pausen, så ja da kan du ta pausen når du vil, så lenge du har tatt pillen de siste 3 ukene. Hvis ikke du går på en slik pille så ta pause når du ønsker og bruk kondom de neste 2-3 ukene (også i pausen før/etter mensen) for å være helt sikker.

Når jeg gikk på p-piller (Yasmin) så hadde jeg mensen ca hver mnd pga enda kraftigere menssmerter når jeg fikk mensen etter å ha hoppet over den. Men jeg tok pillene sånn som du ønsker og fikk da mensen på søndager og det passet meg bra pga jeg ca alltid er hjemme på søndager og har kraftige menssmerter.

Anonym poster: 74945e1159d72ff63738b129f6cdd227

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...