E312 Skrevet 2. februar 2013 #1 Skrevet 2. februar 2013 Jeg ønsker en strammere figur... jeg er helt normalvektig, men trener ikke, så litt strammere fit hadde ikke gjort noe! Vil liksom ha en litt stram kropp til bikinisesongen Så jeg har lett her og der etter metoder (vil gjøre det hjemme først og fremst), men alt som står er jo bare svada føler jeg. Lite effektivt.. Har dere noen tips kanskje??
pusekatta Skrevet 2. februar 2013 #2 Skrevet 2. februar 2013 Tren TUNG styrke, og spis bra mat. Så ukomplisert er det egentlig.
E312 Skrevet 2. februar 2013 Forfatter #3 Skrevet 2. februar 2013 Vel, jeg er dessverre svært dårlig på kosthold. Jeg er nok langt under det daglige anbefalte kalori-inntaket, men spiser kun det som frister fra dag til dag. Er ofte jeg glemmer frokost, forskyver det til lunsj, og middagen tar jeg gjerne når jeg får anledning på kvelden en gang. Skulle vært flinkere, men kommer bare ikke på det rett og slett Likevel legger jeg ikke på meg noe heldigvis, men ser jo at jeg kunne vært strammere.. man blir jo ikke stram av og ikke trene. Så det jeg da trenger er øvelser som gjør magemusklene aktive
Missy1 Skrevet 2. februar 2013 #4 Skrevet 2. februar 2013 Du kan jo prøve rockering? sånn som er litt tung som du får kjøpt på sportsbutikker. Har selv lyst på en strammere kropp, jeg er flink til å sluntre unna når jeg skal trene hjemme og er redd for å trene feil og ødelegge meg selv så har nå meldt meg inn på treningssenter der jeg får et opplegg av en instruktør syns det er godt å komme meg litt bort og så rocker jeg med rockering hjemme i tillegg
Missy1 Skrevet 2. februar 2013 #5 Skrevet 2. februar 2013 Planken skal visstnok også være ganske effektiv http://www.kk.no/883859/plank-deg-til-strammere-mage
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #6 Skrevet 2. februar 2013 Du kan jo prøve rockering? sånn som er litt tung som du får kjøpt på sportsbutikker. Har selv lyst på en strammere kropp, jeg er flink til å sluntre unna når jeg skal trene hjemme og er redd for å trene feil og ødelegge meg selv så har nå meldt meg inn på treningssenter der jeg får et opplegg av en instruktør syns det er godt å komme meg litt bort og så rocker jeg med rockering hjemme i tillegg Planken skal visstnok også være ganske effektiv http://www.kk.no/883...-strammere-mage Verken rockering eller styrkeøvelser for magen vil gi deg strammere mage. Disse øvelsene styrker magemusklene, og kan muligens gjøre de noe større. Og det er det. Mageøvelser forbrenner ikke fettet på magen. Punktslanking er fysisk umulig. Trodde dette var en allment kjent ting nå... TS, du må ned i fettprosent. Dvs du må ligge i kaloriunderskudd, ca 500 kalorier i underskudd (altså det du forbrenner i løpet av en dag, minus 500). Spist sunn mat, tell kalorier, tren. Anonym poster: 141f2c22332eea1f812a2b9d67984dcc 2
Missy1 Skrevet 2. februar 2013 #7 Skrevet 2. februar 2013 Verken rockering eller styrkeøvelser for magen vil gi deg strammere mage. Disse øvelsene styrker magemusklene, og kan muligens gjøre de noe større. Og det er det. Mageøvelser forbrenner ikke fettet på magen. Punktslanking er fysisk umulig. Trodde dette var en allment kjent ting nå... TS, du må ned i fettprosent. Dvs du må ligge i kaloriunderskudd, ca 500 kalorier i underskudd (altså det du forbrenner i løpet av en dag, minus 500). Spist sunn mat, tell kalorier, tren. Anonym poster: 141f2c22332eea1f812a2b9d67984dcc Er viktig å styrke kjernemuskulaturen
Gjest *Maja* Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 Jepp, her er det fettprosenten som må ned og muskelmasssen opp. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Er viktig å styrke kjernemuskulaturen Selvsagt. Men å styrke kjernemusklaturen vil ikke gi TS det hun ønsker seg. Anonym poster: 141f2c22332eea1f812a2b9d67984dcc 1
E312 Skrevet 5. februar 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. februar 2013 TS, du må ned i fettprosent. Dvs du må ligge i kaloriunderskudd, ca 500 kalorier i underskudd (altså det du forbrenner i løpet av en dag, minus 500). Spist sunn mat, tell kalorier, tren. Anonym poster: 141f2c22332eea1f812a2b9d67984dcc Kaloriunderskudd har jeg allerede, jeg spiser svært lite, så vil anta daglig inntak er på maks 1100. Hvordan gjør jeg dette, da? Hvis jeg har et inntak på 1000kcal en dag, så må jeg forbrenne vekk 500 når jeg er ferdig å innta mat for dagen?
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2013 #11 Skrevet 5. februar 2013 Kaloriunderskudd har jeg allerede, jeg spiser svært lite, så vil anta daglig inntak er på maks 1100. Hvordan gjør jeg dette, da? Hvis jeg har et inntak på 1000kcal en dag, så må jeg forbrenne vekk 500 når jeg er ferdig å innta mat for dagen? Spis mer mat. Finn ut hvor mye du trenger iløpet av en dag (google kalorikalkulator el) i forhold til din nåværende livsstil, høyde, vekt osv. Og trekk fra ca 500 fra dette. Man får ikke en veltrent kropp av å sulte seg. Du har vel spist såpass lite at du har tært vekk mesteparten av musklene dine. Så ja, tren styrke, slik at du har noen muskler å vise frem når du etterhvert får vekk litt underhudsfett. Spiser du så lite som du gjør nå klarer du aldri å legge på deg noe muskelmasse. Riktig kosthold + trening må til. Anonym poster: 141f2c22332eea1f812a2b9d67984dcc 2
E312 Skrevet 8. februar 2013 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2013 Takk Har du forslag til noen form for styrketrening man kan gjøre hjemme? er ikke så fan av studioer.. og hva med ergometersykkel, det er vel også bra?
KaDust Skrevet 8. februar 2013 #13 Skrevet 8. februar 2013 Har du iPhone? Det er en app du kan laste ned om søker på "mage trening" som hjelper deg Finnes sikkert til android også.
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #14 Skrevet 8. februar 2013 det går vel ikke an å trene såkalt TUNG styrke hjemme? Anonym poster: f94abdf769ffe92ac20bd8f9149ff31a
AnonymBruker Skrevet 8. februar 2013 #15 Skrevet 8. februar 2013 Vel, jeg er dessverre svært dårlig på kosthold. Jeg er nok langt under det daglige anbefalte kalori-inntaket, men spiser kun det som frister fra dag til dag. Er ofte jeg glemmer frokost, forskyver det til lunsj, og middagen tar jeg gjerne når jeg får anledning på kvelden en gang. Skulle vært flinkere, men kommer bare ikke på det rett og slett Men her har du jo en del av løsningen. Fiks det. Det er bare å anstrenge seg. Det kommer ikke av seg selv over natten, du må ta tak i matvarene dine og spise bedre. Anonym poster: ce92a98a7b9a898c34da550ce18c33ad
Spøkelse Skrevet 8. februar 2013 #16 Skrevet 8. februar 2013 det går vel ikke an å trene såkalt TUNG styrke hjemme? Anonym poster: f94abdf769ffe92ac20bd8f9149ff31a De aller aller fleste av oss kan komme milevis med kun kroppsvekt. Det er bare å se på Youtube for variasjoner og tyngre varianter av forskjellige øvelser. Trådstarter: hvis du vil ha resultater så må du omstille hjernen og være motivert. Da holder det ikke med "glemte lunsj og orket ikke trene" .
Løvetanten Skrevet 9. februar 2013 #17 Skrevet 9. februar 2013 Det fins mange tunge kroppsvektøvelser, så det går fint an å trene hjemme Om du vil legge på litt vekt så kan du bruke ting du finner hjemme (f.eks fylle en ryggsekk ta knebøy og utfall, bruke brusflasker etc)
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2013 #18 Skrevet 9. februar 2013 Det fins mange tunge kroppsvektøvelser, så det går fint an å trene hjemme Om du vil legge på litt vekt så kan du bruke ting du finner hjemme (f.eks fylle en ryggsekk ta knebøy og utfall, bruke brusflasker etc) Åja:) Jeg trodde tung styrke betød at man måtte ha på tuuuuunge vekter. Anonym poster: f94abdf769ffe92ac20bd8f9149ff31a
Løvetanten Skrevet 9. februar 2013 #19 Skrevet 9. februar 2013 Åja:) Jeg trodde tung styrke betød at man måtte ha på tuuuuunge vekter. Anonym poster: f94abdf769ffe92ac20bd8f9149ff31a Tja og ja... Det betyr at du skal trene tungt og ikke være redd for å legge på vekt. Vi damer får ikke boblemuskler over natta, så det trenger du ikke være redd for. Og er du svak nå så bare tar du ting langsomt og lar styrken bygge seg gradvis opp. Hvis du f.eks har som mål at du skal klare 3*10 rep av en øvelse- når du klarer det så øker du vekta neste gang og holder på til du igjen klarer 3*10. Har du ikke trent "ordentlig" styrke før så har du en fin overraskelse i vente, for dette er den beste måten å få en stram og fin kropp på Her er noen tunge og effektive kroppsvektøvelser: http://fitnessbloggen.no/18-effektive-kroppsvektovelser/ Litt om jenter og styrketrening: http://fitnessbloggen.no/jenter-slik-nar-dere-malene-deres/
E312 Skrevet 12. februar 2013 Forfatter #20 Skrevet 12. februar 2013 Takk for gode svar :D Jeg har dog hørt at når man går fra å spise "nesten ingenting" til å spise normalt, 4 måltider liksom, så legger man på seg pga omveltningen ? Stemmer det egentlig? Når kroppen blir vant til det nye kostholdet og jeg kombinerer det med trening som er oppsummert her, da vil jeg vil se resultater etterhvert?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå