Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Flytte til Venice Beach

Fremhevede innlegg

Skrevet

Saken er det at jeg er dritt lei kalde Norge og vil flytte Venice beach.

Jeg har familie som i NY (tante, onkel og 3 kusiner) men jeg vil ikke bo der akkurat

Hun eldste kusina mi har en bestekompis (som jeg har møt flere ganger helt siden jeg var 4 år) som bor i Venice. Han har en stor leilighet og han har sagt jeg kan bo hos han :)

Jeg vil kanskje bo der et halvt år. Trives jeg veldig godt, så vil jeg bo der lengre. Vi får se.

Men åssen går jeg frem? Det er vel ikke bare å bestille en flybilett og reise liksom? Jeg er helt grønn.

Hilsen jente 22.

Anonym poster: f70feb378b1047fa453bc88738769abc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal være i USA må du ha turistvisum, så om du skal bo der i mer enn 3 måneder som jeg mener turistvisum er for, så må du enten være student eller skaffe deg greencard og arbeidstillatelse. Det skal litt til å få, tror du må gifte deg med en amerikaner eller noe for å få det... Tror ikke du kommer inn i USA en gang om du ikke kan vise til en returbillett? Det er altså ikke bare å flytte dit såvidt jeg vet.

Skrevet

Hvorfor er det så vanskelig å kunne flytte til USA egentlig?

Jeg er ferdig med å være student og aner ikke hva jeg kan jobbe somder nede. Jeg er utdanna web designer. Hmm.

Anonym poster: f70feb378b1047fa453bc88738769abc

Skrevet

Og skal du være der i 90 dager, forbered deg på kryssforhør i immigration. De er veldig opptatt av at man har nok midler til å klare seg selv under hele oppholdet, bla bla bla.

Og uten returbillett ber du om å bli sendt rett i retur.

Ellers kan du jo sjekke ut noram.no, om du kanskje kan passe inn under et trainee-program feks.

Anonym poster: d7697446d663aa197d1c6ae290df8a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...