Gå til innhold

God erfaring med Nav

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at det er mange som har dårlig erfaring med Nav og som sliter med å få uførepensjon. Det er trist at det er slik, men jeg har erfart at de har vært utrolig god å ha når man trenger de.

Jeg er selv uføretrygdet i ung alder, og det var aldri noe problem å få det. Og min onkel ble syk for 12 måneder siden, det ble søkt om varig uførepensjon, og det fikk han innvilget uten problemer for 1 måned siden (de brukte ikke mer enn en og en halv måned på søknaden). Min tante har vært sykemeldt i ett år pga min onkel sin sykdom, hun har akkurat fått AAP for å kunne være til stede for min onkel.

Ville bare dele min erfaring med Nav, som utelukkende har vært positiv :)

Anonym poster: b5dcdc288043f4856870888e8fb72afc

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra noen har positive erfaringer :) Har dessverre ikke det selv

Skrevet

Jeg har også god erfaring med Nav. Jeg tilhører et kontor i Oslo som også kommer veldig godt ut av undersøkelser. Har en saksbehandler som forstår min situasjon veldig godt, som har hjulpet meg med masse. Alt fra å få penger da jeg var for syk til å gjøre noe som helst, via å få hjelp til å komme med på et prosjekt for å få hjelp tilbake til jobb og nå med noen å kontakte mens jeg er i arbeidspraksis. Hun ser individet, hun vet det er forskjell på folk, og ikke minst, hun TRODDE på meg hele veien da jeg fortalte hvordan jeg hadde det.

Er helt sikker på at det å ha blitt møtt med forståelse fra Nav har gjort at det har blitt lettere for meg å komme meg ut i arbeidlivet igjen, selv om det bare er deltid og praksis (så jeg får ikke noe penger for å jobbe, bare like mye aap som før).

Anonym poster: 10464dcf31c752b3cc39185f0635cc08

• Liker 2
Skrevet

Jeg har blandet erfaring med nav. Alt beror på hvilke personer som er saksbehandlere.

Anonym poster: 6d5dc0082e3b3705a5281df34eb306d4

Skrevet

Jeg vil og si at det har mye og si hva slags saksbehandler man har.

Har hatt en som var helt utrolig fantastisk. Kunne aldri fått en bedre saksbehandler.

Så har jeg hatt en som jeg har lurt på om virkelig har noe imot meg.

Skrevet

Nå er det ikke saksbehandler som avgjør om man får uføre. Tror det har en del med om hvor syk man faktisk er. Slik som med min onkel, sykemeldt i 11 måneder og rett på ufør, uten å ha vært innom AAP.

Anonym poster: b5dcdc288043f4856870888e8fb72afc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...