Gå til innhold

En meget god venn


Trixie

Anbefalte innlegg

Vi har mange slags venner.

Noen fjerne, noen nære, brevvenner,bekjente sv..

Hva er det som avgjør for deg hva en virkelig god venn er. Hva skal til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg er det stor forskjell på bekjente og venner.

En bekjent er en person jeg har overfladisk kontakt med, en jeg hilser på og snakker med når det passer seg sånn. Og når vi tilfeldigvis møtes.

En venn, er derimot en man kan betro seg til, stole på, en man trives sammen med, en som stiller opp i tykt og tynt. En som bestandig er der uansett hvor langt borte vedkommende er. Gjensidig respekt til tross for alle eventuelle ulikheter. icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det viktig at en venn har tid til å snakke, at man ikke trenger så mange ord og at denne personen tenker på samme måte. Det er også meget viktig at venner ikke krever for mye tid. At de ikke blir sure hvis jeg ikke ringer ustanselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen definisjon på hvordan en god venn skal være.

Alle vennene mine er totalt forskjellige mennesker, både av oppførsel, tenkemåte og erfaringer.

Ingen er mer verd enn andre - de har bare ulike egenskaper. Det er det som gjør dem så flotte... icon_smile.gif

Det jeg derimot forventer, er ærlighet. At en venn forteller ting akkurat som det er, er en forutsetning.

Og at det er lov å være seg selv hos ham eller henne. Sint, lei seg eller glad. At de er det samme tilbake, og ikke setter opp en fasade for meg. Da gidder jeg ikke.

Det vil si, en ekte person.

_________________

~Amanda~1212[ Dette Innlegg er endret av: Amanda den 2002-06-03 23:50 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat, Amanda! Jeg er så enig med deg!!!

Jeg elsker alle vennene mine. Hadde ikke klart meg uten dem. Hope er en veldig god venn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...