Gå til innhold

Fluoxetin og munntørhet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syntes det var såpass latterlig at denne tråden ble stengt, pga et så enkelt og hverdagslig problem som munntørrhet. Skjerpings!

Men ja: Munntørrhet er ganske vanlig bivirkning av den type medisin. Dette kan være veldig skadelig for tennene, derfor bør du kjøpe noen spesielle sugetabletter mot munntørrhet som de selger på apoteket. Finnes i lakris og appelsin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde faktisk også tenkt å svare i den andre tråden, men den ble altså stengt før jeg fikk gjort det.

Uansett, det jeg ville si til h*n som startet den andre tråden, er ikke om medisinen Fluoxetin, da jeg aldri har vært borti denne, men om munntørrhet generelt. Jeg går selv på noen medisiner som har munntørrhet som bivirkning. Da dette er medisiner jeg ikke kan unnvære, så nevnte jeg dette med munntørrhet for tannlegen (dette var i forbindelse med en total sjekk av tennene etter et års neglekt). Det hun sa da, var at ettersom munntørrhet kan gi økt risiko for tannproblemer, hull, så burde man få en sjekk av tennene hver sjette måned. Hun sa også at dersom munntørrheten skyldes medisiner du må ha, så kan legen som har foreskrevet medisinen skrive et brev om dette til tannlegen. Grunnen til det er at om man da får tannproblemer senere, så kan man få deler av utgiftene for å fikse det refundert, selv om man i utgangspunktet ikke har en sykdom som kvalifiserer til dette.

I tillegg bør du som nevnt av andre her kjøpe sugetabletter mot munntørrhet.

Anonym poster: 155859febc0af50590a192cb32196376

Skrevet

Syntes det var såpass latterlig at denne tråden ble stengt, pga et så enkelt og hverdagslig problem som munntørrhet. Skjerpings!

Men ja: Munntørrhet er ganske vanlig bivirkning av den type medisin. Dette kan være veldig skadelig for tennene, derfor bør du kjøpe noen spesielle sugetabletter mot munntørrhet som de selger på apoteket. Finnes i lakris og appelsin.

Grunnen til at den ble stengt var jo ikke pga spørsmålet om munntørrheten, men pga spørsmålet om det er lurt å slutte på Fluoxetin. Man bruker ikke KG for å få svar på spørsmål om det lønner seg å slutte på antidepressive medikamenter.

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Hvis dere ønsker å diskutere munntørrhet på et generelt grunnlag, så er det bare å starte en tråd om dette - men det er ikke tillatt å verken be eller gi råd om å slutte på medisiner på grunn av munntørrhet eller en hvilken som helst annen bivirkning.

Jeg stenger denne tråden da den er et direkte svar til en stengt tråd, og spørsmål om moderering tas på PM.

ninuska_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...