Gå til innhold

Appelsinpresse/sitruspresse


Gjest Lea

Anbefalte innlegg

Jeg har så lyst på en sånn sitruspresse til å lage juice i.

Ikke en sånn liten som man vrir frukten på, men en større med håndtak. En slik de har i reklamen for Meierienes juice på TV (eller var det Tine?)

Hvor kjøper man slike?

Hva koster de?

Er de håpløse å holde rene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg fikk en slik i rustfritt stål til jul. Tror du får kjøpt på Jernia og liknende butikker. Vet ikke hav de koster. 400-500 kr kanskje. Kommer vel an på merket.

Grei å holde ren, men jeg har også en elektrisk juicepresse og den lager mye bedre appelsinjuice. Får med mer av fruktkjøttet som moses på en måte. Blir mye tykkere konsistens hvertfall.

Namanam. Fikk jeg lyst på juice å...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elektrisk presse vurderes også.

Men de i stål ser mye mer fancy ut da :oops:

Elsker hjemmepresset juice, men er lei den lille plastdingsen jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke så mye ut av appelsinene i de pressene, som i de der man vrir rundt. Altså bruker man flere appelsiner per liter juice. Har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får ikke så mye ut av appelsinene i de pressene, som i de der man vrir rundt. Altså bruker man flere appelsiner per liter juice. Har jeg hørt.

Stemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en elektrisk presse, kan ikke ha kostet mange hundre kronene.

Den vrir saften utav - og så løsner man taket og det vrir motsatt vei. Jeg skal selv bestemme hvor mye fruktkjøtt jeg vil ha med.

Og skallene er det ikke mange dråper igjen med - er kjempefornøyd.

Hadde jeg hatt digert kjøkken, hadde jeg også ville hatt i rustfritt stål med håndtak - men det har jeg ikke og nøyer meg med friskpresset juice og er strålende fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en elektrisk en fra Kenwood - den er kjempefin og kostet om trent 150 kroner.

Dessuten er den pen å se på... Rustfritt stål i den og :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han en sånn med håndtak.. stilig - men synes det blir alt for mye fruktkjøtt/saft igjen.. - ville nok heller valgt en elektrisk en i stedet - om jeg skulle kjøpte ny.. da de utnytter appelsinene bedre (hvertfall de jeg har vært borte i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som fulgte med foodprocessoren min, og den liker jeg veldig godt. Men det er kanskje ikke så praktisk å kjøpe en hel foodprocessor bare for sitruspressen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...