Gå til innhold

Barn eller ikke i bryllupet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ble ikke bedt i bryllupet til en i familien da jeg var 16 år :( Synes det var dårlig gjort.

Hvor nære er dere? Vi inviterer min søster på fjorten år, men ingen søskenbarn under 18 blir invitert.

Anonym poster: 372422e13a677cc5b71fa3893b370990

Videoannonse
Annonse
Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvor nære er dere? Vi inviterer min søster på fjorten år, men ingen søskenbarn under 18 blir invitert.

Anonym poster: 372422e13a677cc5b71fa3893b370990

Veldig nære :) Var tante som giftet seg. Alltid hatt et godt forhold.
Skrevet

Vi har gjort som dere.. skrevet navn på de inviterte i invitasjonen. Var litt bekymret for at ett av parene (nær familie) ville ta med seg ungene. Vi løste dette ved å fortelle dem at vi var så glade for at de hadde fått barnevakt når de ringte og sa at de kom. De stotret frem noe og ordnet barnevakt etterpå :-)

Vi ønsket ikke å ha barn, og sa ifra om dette. Det vil si; vi skrev det ikke i invitasjonene, men vi skrev kun navnene til de inviterte, og gikk ut ifra at gjestene visste hva dette betydde.

Samtlige gjester uteom to ble ikke overbegeistret og ringte og spurte om barna var invitert eller ikke. Vi svarte nei, og holdt oss til det. At de ble litt snurt der og da var ikke grunn god nok for at vi skulle åpne for barn i bryllupet vårt siden vi ikke ønsket det.

• Liker 1
Skrevet

Vi har invitert to barn og det er våre nieser som også skal være brudepiker (ja jeg tapte den kampen). De er under skolealder begge to. Det er invitert tre andre under atten men de er alle tre konfirmerte så jeg ser ikke på dem som barn.

Vi har skrevet tydelig navn i invitasjonen, og alle er dermed invitert uten barn, men i følge kjæresten kan det visst hende at ikke alle (hans) skjønner at barn skal være hjemme. Vi skal forsåvidt ikke ha noen lang fyllefest utover kvelden, men jeg syns likevel at hundre voksne mennesker er meeer enn nok å forholde seg til om ikke alle skal ha med seg barna sine i tillegg.

Dessuten ønsker jeg ikke at mottagelsen skal være preget av barn som løper rundt og herjer, jeg ønsker meg en voksenpreget mottagelse.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal ikke gifte meg ennå, men kommer antakelig ikke til å invitere barn bortsett fra mine to tantebarn. Både jeg og samboeren har gigantiske familier, og kan ikke invitere 20 søskenbarn med store og små. Dessuten kan jeg helst tenke meg en voksen fest uten barneskrål og barneaktiviteter.

Skrevet

Vi kommer nok til å kun invitere et barn, sønnen til fetteren min, han vil være ca 2 år da, og de bor 160 mil unna. Uansett så skal vi ha festen hjemme, hos mine foreldre, der de skal bo, så da kan en av foreldrene legge han og ha med seg babycallen om nødvendig. :)

Hvis det ikke helt uventet dukker opp noen barn før bryllupet tror jeg han blir eneste.

Anonym poster: 6701738a4437c9afbd0dc2520eb07cc7

Skrevet

Vi inviterer barna. De er en viktig del av familien vår og det kunne ikke falle meg inn å se at de må være hjemme.

Vin til maten og kaffe avec, men så har vi også sagt at i nitiden skal barna hjem/til barnevakten.

Må da være en grei deal. Jeg vil ha ungeskrål og leven!

• Liker 2
Skrevet

Hos oss inviterer vi ikke barna, annet enn jenta mi som er brudepike og lillebroren min som blir 14 til sommeren (eneste under 18 i familien min).

Sambo sin familie (som bor i en annen del av landet) har søskene til sambo endel barn under 15 år. I invitasjonen setter vi kun de voksnes navn. Om de blir snurt ffor det, får de bare bli! et par av ungene er skikkelige kranglefanter, de roper og skriker og gjør ugagn mens foreldrene lar de styre på..

Så tenker jeg også på barnevakter her. Det er nok lettere for foreldrene å plassere de hos barnevakt de kjenner der de bor, enn noen fremmede her :)

jeg har jo hele tiden tenkt at jenta mi skal få bli hentet av barnevakt til middagen, men nå er jeg litt usikker på om hun skal bli hentet, eller om hun skal få være så lenge hun orker.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Vi inviterer barna. De er en viktig del av familien vår og det kunne ikke falle meg inn å se at de må være hjemme.

Vin til maten og kaffe avec, men så har vi også sagt at i nitiden skal barna hjem/til barnevakten.

Må da være en grei deal. Jeg vil ha ungeskrål og leven!

Samme som hos oss! Barn skaper liv og røre. Kunne ikke falt meg inn å holdt disse tre frøknene utenfor, de gleder seg!

Jeg var faktisk inne på å invitere hundene til disse jentene også, slik at de kunne være brudepike-hunder, men det kunne fort blitt veldig villt.

Det er en slik en og en lassie, men hadde vært utrolig kjekt å få det til.

http://media-cache-ec4.pinterest.com/550/96/9a/f0/969af056b734d4d9b431db56a6270eb2.jpg

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært i bryllup med barn i, og det har vært et mas.

De kjeder seg i kirka, de kjeder seg under middagen. De blir overtrøtte, har på seg klær som sikkert strammer litt og er ubehagelige og de kjeder seg.

Satt til bords med en småbarnsfamilie, og klarte ikke høre hva mannen min som satt ved siden av meg sa, for det var så mye kas og mas og bråking fra søskenparet og foreldrene deres.

• Liker 8
Skrevet

å, fine hundene ;)

jeg er veldig glad i hunder (godt over gjennomsnittet, hehe) og når jeg hadde den forrige hunden min var jeg fast bestemt på han skulle være ringbærer den dagen jeg giftet meg! han var så utrolig nydelig og så rolig og flink *sukk, så jeg savner han*

Den hunden jeg har nå, har smoking og det hele ;) men han får nok pass, sammen med katten! Han e litt for ivrig av seg, og hopper så mye oppove bena til folk..

• Liker 1
Skrevet

Vi skal ha egne barn og evt våre søskens barn (altså tante onkel barn) i bryllupet. Det er sengeplass til disse på gården og de kommer til å være i huset når det begynner å bli utpå kvelden. Snille besteforeldre kikker til dem og regner med at dette går greit.

Andre barn som søskenbarns barn / venners barn er IKKE invitert.

Dette fordi vi egentlig ikke ønsker et barneselskap, men synes at barnas søskenbarn kan komme for å gjøre kvelden hyggeligere for dem. De får eget lekearealet inne litt unna og de eldste da 13-14 år gamle er flinke til å selvaktivisere seg når de er sammen.

Skrevet

Skal vel ikke gifte meg på en stund, men i bryllup og andre store fester pleier det i familien vår å være sånn at de mindre barna kan være med på begynnelsen og reise hjem etter middag =)

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi skal invitere ca 80 gjester fra under 1 til over 80 :)

Skrevet

Vi inviterer kun de aller, aller nærmeste + masse venner. Gjestene blir bedt eksplisitt med navn, så man bør skjønne at invitasjonene kun gjelder disse. Det er kun vår datter på 9 som vil være der av barn, hun skal være brudepike. Hun oppfører seg pent, men er utrolig seig og vil garantert holde ut med samme gode humør helt til vi velger at hun skal hentes.

Vi håper det blir et lystig lag utover kvelden, og da er det greit at det ikke er barn med. Og jeg tenker at mange foreldre synes det er deilig med en barnefri kveld av og til....

Skrevet

Vi har ikke invitert barn, skrev bare navnene på de voksne i invitasjonen. Har kun to nevøer og de er over 18 så de er bedt. Får noen problemer med barnevakt tenker jeg at vi sikkert kan være fleksible. Vår egen tulle blir med til leggetid da har bestemammaene sagt seg villig til å ta henne med seg. De er jo med uka før under vielsen, så da løste det seg greit.

Skrevet

Jeg syns ikke barn har noe å gjøre i en sammenkomst der det er masse alkohol. En ting er et privat middagsselskap hjemme der man spiser middag og drikker litt vin til, der barna kjenner alle og er hjemme hos seg selv eller noen de kjenner godt. Men i et bryllup med masse gjester de kanskje ikke kjenner, der man går frem og tilbake kanskje, og ikke har kontroll over alt og alle har ikke barn noe å gjøre syns jeg.

Da jeg var tretten var jeg i min kusines bryllup, og brudgommen syns det var veldig gøy å gi oss ungene alkohol. Ikke store mengdene men likevel helt uakseptabelt naturligvis. Og i en annen sammenheng jeg var i var det en dude på rundt seksti som skulle gi drikke til en fireåring han ikke kjente, og ga ham punsj fra en stor bolle på buffetbordet. En misforståelse naturligvis, men likevel.

Barn og alkohol hører ikke sammen i en setting der man ikke kan ha full kontroll.

• Liker 2
Skrevet

Jeg lurer på hva slags fyllefest enkelte av dere er vant til at bryllup blir...

De eneste barna vi inviterer er barna vi er tante og onkel til. Alle søskenbaren er godt voksne. Det kommer uansett noen barn fra 3-10 år der foreldrene ikke har mulighet til å få barnevakt til. Hvor lenge de blir på festen blir nok opp til foreldrene.

Hadde jeg hatt søskenbarn under 18 hadde jeg absolutt ikke ekskludert de med alder som grunnlag.

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Hos oss blir det mest sannsynlig fest-fest etter midnatt, da har mine kusiner gått lei for lenge siden og mest sannsynlig reist. Kusinen på 15 "må" hjem til hunden så den ikke blir ensom etc.

Jeg hadde hatt fryktelig dårlig samvittighet dersom jeg hadde ekskludert V pga hun er 15 år og ikke 18. Det er fullstendig uaktuelt at hun skal får alkohol, men hun er så viktig for meg at jeg vil ha henne der til rundt midnatt. Blir trist av å lese om Badebuksa som ikke ble invitert til noen hun sto nær. Jeg er sikker på at det gjør veldig vondt å bli holdt utenfor.

Skrevet

Det er helt klart fryktelig å bli holdt utenfor, men vi ekskluderer ingen PÅ GRUNN AV alder, det bare er sånn, heldigvis. Vi har begge godt voksne søsken og bare voksne søskenbarn. Våre nevøer og nieser er alle over atten med unntak av de to brudepikene. ALLE blir invitert utifra relasjon.

At vi ikke inviterer våre søskenbarns barn er da vel ikke noe rart. Vi har tilsammen nesten femti søskenbarn. Et sted må man jo trekke grensen.

Venners barn som vi egentlig ikke har noe forhold til har heller ikke noe i vår champagnemottagelse å gjøre - slik vi ser det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...