2shy Skrevet 4. februar 2013 #21 Skrevet 4. februar 2013 Ts her. Da har vi fått oss ny leilighet. Flytter om under to uker. Deilig! Gruer meg til å si ifra til utleier da, blir nok bråk.. Anonym poster: 236a22d10f94d136a618e711d207a075 Du har loven i ryggen her, så utleier får bare bråke
Orchideae Skrevet 4. februar 2013 #22 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Ingen vits i å være anonym lenger. Er det flere som har hevet kontrakt? Tenkte å legge ved bilder, høre med lege om bekreftelse på at det er helseskadelig også skal svigerfar komme for å måle fuktigheten her. Har også skrevet kravet om heving med begrunnelse og henvisning til lovverket. Endret 4. februar 2013 av Orchideae
2shy Skrevet 4. februar 2013 #23 Skrevet 4. februar 2013 (endret) Ingen vits i å være anonym lenger. Er det flere som har hevet kontrakt? Tenkte å legge ved bilder, høre med lege om bekreftelse på at det er helseskadelig også skal svigerfar komme for å måle fuktigheten her. Har også skrevet kravet om heving med begrunnelse og henvisning til lovverket. Det som er med muggsopp er at det finnes mange forskjellige typer, noen er mer farlige enn andre. "Alle" bør vite at muggsopp ikke skal forekomme i et hjem, og som utleier har man som sagt et ansvar, med mindre muggsoppen er resultat av at leietaker ikke har sørget for god utluftning. Nå er jo ikke dette tilfelle. Det jeg gjorde var at jeg tok alt skriftlig med utleier. Nå hadde det vært eksperter på inneklima der og tatt analyser av soppen, så jeg hadde en veldig klar sak. I tillegg hadde jeg oppsøkt lege og hadde erklæring på at jeg hadde blitt syk som følge av muggsoppen i boligen jeg leide. Jeg hadde bindende kontrakt i 9 mnd´er, uten muliget for oppsigelse. Jeg hevet kontrakten med 2 ukers varsel. Det ble utrolig mye bråk, de nektet å betale tilbake depositumspenger. Jeg viste til lovverk og varslet at jeg ville kontakte advokat. Jeg viste også til at eksponering av muggsopp kunne gi varige mèn. De gikk med på å utbetale depositumspenger mot at jeg skrev under et papir at jeg aldri kunne gå videre med saken i ettertid. Dette godtok jeg ikke. Jeg fikk varige mèn, alvorlige mèn. De ga seg til slutt, de innså at de ikke hadde noe å stille med. Du kan lese litt her http://www.sykavhuset.no/muggsopp.htm http://www.aftenposten.no/bolig/Silje-22-ble-syk-av-mugg-6457607.html Endret 4. februar 2013 av 2shy
2shy Skrevet 4. februar 2013 #25 Skrevet 4. februar 2013 Jeg er sjokkert. Godt det gikk bra. Det gikk jo ikke bra.
Gjest Gjest Skrevet 4. februar 2013 #26 Skrevet 4. februar 2013 Det gikk jo ikke bra. Nei, men du er ute derfra no. Så da er det bra.
2shy Skrevet 4. februar 2013 #27 Skrevet 4. februar 2013 Nei, men du er ute derfra no. Så da er det bra. Vel..Ok!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå