Gå til innhold

Hva er grunnen til at du har GJELD?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et studielån på litt over 100 000 som jeg holder på å betale ned på. Det skal visst være innfridd i 2026! :fnise:

Folk flest har jo en og annen gjeld, og jeg hører jo om de som har gjeld oppover ørene og sliter veldig.

Hvordan fikk du din gjeld, og hva kunne du gjort annerledes?

Anonym poster: 44333d48093295dc73c697e39856a155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har litt over tre ganger inntekt i gjeld, dvs studielån pluss boliglån. Fornøyd både med studietid og leilighet, men om jeg skulle gjort noe annerledes ville det vært å jobbe noe mer ved siden av studiene de første studieårene (forutsatt at hadde greidd å spare pengene) slik at jeg kunne kjøpt leilighet tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Jeg har gjeld pga min eks.

Var ung og dum, lot meg lure til å tegne abbonement i mitt navn og låne han mastercard. Skulle jeg aldri ha gjort :(

Selv om vi hadde vært sammen i mange år så burde jeg sett alle varselsignalene, men det gjorde jeg altså ikke og betaler nå ned så mye jeg kan hver mnd.

Opprinnelig var kravet på 70.000 og nå har jeg 30.000 igjen på gjelden, så har brukt 6 år på å betale ned 40.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studielån og boliglån. Tror ikke jeg kunne gjort noe annerledes. Etter planen er jeg gjeldsfri om 15 år i en alder av 36 år. Ikke så altfor gærent det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boliglån med 10 år igjen å betale. Studielånet er nedbetalt og har ingen andre lån/kreditter. Men nå er jo jeg godt voksen da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studielån og boliglån - en liten del av studielånet er fra et første år på et studie jeg aldri burde begynt på, så det var unødvendige penger. Men jeg var 19 år og året var i alle fall morsomt, så det er ikke sånn at jeg synes det er grusomt å betalte på lånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boliglån og studielån.

Kunne ikke gjort noe annerledes. Studielånet bandt jeg renten på for en stund siden og huslånet har en nedbetalingstid på 10 år for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gjeld er på 2500 kr. Jeg har den fordi jeg ikke hadde råd til ny seng fra min egen lomme akkurat da og måtte låne av mine foreldre.

Anonym poster: 09aaf1b041ac57fb868ec3344203bc4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boliglån... Sånn er det når man plutselig kommer i "førtiårskrisen" og finner ut at man har lyst på enebolig og hage, istedenfor å ta til takke med en nedbetalt blokkleilighet. Jaja, ville ikke gjort det annerledes heller :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun studielån. Ser ikke helt hva jeg skulle gjort annerledes eller hvorfor jeg ikke skulle tatt opp studielån. Det er ikke et lån jeg bekymrer meg særlig over siden jeg vet jeg ikke vil ha problemer med å betale det tilbake.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rett over 50 000 i studielån etter et år på folkehøyskole.

Anonym poster: ae772d1389c0523d19d5653c2dc2be57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kun boliglån og studielån.

Når jeg var gift hadde vi både inkassogjeld, forbrukslån, kredittkortgjeld og kontokreditt. Fikk heldigvis ordnet opp i dette ved skilsmissen så jeg startet på skratch.

YES til å ha eneansvar for økonomien! (Vi var dypt uenige om prioritering og forbruk)

Anonym poster: 686bb1069396afb4b9d61d11ab698cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boliglån sammen med mannen, og studielån.

Studielånet kunne jeg betalt ned på dagen, men det beholder jeg så lenge som mulig på grunn av gode betingelser.

På boliglånet betaler vi ned en god del ekstra hver måned, har kjøpt hytte som er innbakt i boliglånet og bygd dyrt hus. Satser på å være gjeldsfrie senest når vi når pensjonsalder, og deretter begynne å øke lånet igjen. (Har fleksilån).

Ville ikke gjort noe annerledes, heldigvis har jeg og mannen samme prioriteringer. Har planlagt slik at vi har det fritt økonomisk selv om renta stiger, og det er det viktigste for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4ganger inntekt i boliglån. Grunn; mannen forlot meg og ungene for en annen. Jeg vil prøve å sitte med huset for ungenes skyld. Før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...