Gå til innhold

Utslett eller strekkmerker?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Oppdaget i går at jeg hadde fått mange røde prikker på lårene og en del på leggene. I dag mens jeg stod i dusjen fant jeg de samme prikkene på magen, men er ikke sikker på om det kanskje er strekkmerker?

Begynte på cetirizin sandoz mot elveblest for en og en halv uke siden. Var med lege grunnet rare utslett på hendene og flekker på brystkassen og han sa at jeg kanskje reagerer på mat eller vaskemiddel, og må til fastlege for å ta blodprøver og bli henvist til hudlege.

Men dette utslettet ser annerledes ut, så kanskje noen kan hjelpe meg? :)

Anonym poster: 3e2de6c383c8caeee4bd82a77dbb2433

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Er du gravid? :) Isåfall vil det jo fort vise seg om det er strekkmerker eller ikke. Det var forrestten ikke så lett å se ut i fra bildet, mønsteret kunne jo tilsi strekkmerker, men santidig så det ut som små nupper innimellom, så kanskje du bare må ta tiden til hjelp, utslett vil jo utvikle seg raskt, for så å gå raskt tilbake, mens strekkmerker kommer jo gjerne litt mer snikende.

;)

Anonym poster: 380c4da988b1c5adaa95ee59ac525af3

Skrevet

Hei :) Er du gravid? :) Isåfall vil det jo fort vise seg om det er strekkmerker eller ikke. Det var forrestten ikke så lett å se ut i fra bildet, mønsteret kunne jo tilsi strekkmerker, men santidig så det ut som små nupper innimellom, så kanskje du bare må ta tiden til hjelp, utslett vil jo utvikle seg raskt, for så å gå raskt tilbake, mens strekkmerker kommer jo gjerne litt mer snikende.

;)

Anonym poster: 380c4da988b1c5adaa95ee59ac525af3

Jeg er ikke gravid selv om det kanskje ser sånn ut på bildet :fnise:

Har fått det over natta så da kan det kanskje heller være utslett da..

Takk!

-TS

Skrevet

Det ser ut som strekkemerker faktisk.

Jeg så ganske så lik ut når jeg fikk strekkemerker i graviditeten. Det klødde som fy!

Får håper det "bare" er allergi/eksem, lettere å bli kvitt. Men da burde cetrizin hjelpe mot kløen.

Anonym poster: 4ea4b2122e0ea6741b7b74a9ee6ad221

Skrevet

Det ser ut som strekkemerker faktisk.

Jeg så ganske så lik ut når jeg fikk strekkemerker i graviditeten. Det klødde som fy!

Får håper det "bare" er allergi/eksem, lettere å bli kvitt. Men da burde cetrizin hjelpe mot kløen.

Med meg klør det ikke i det hele tatt, og ikke har jeg lagt på meg heller? Men jeg har jo fått sånne nupper over hele lårene og til og med på leggene fra i går så det trenger kanskje nødvendigvis ikke å være strekkmerker? Men takk uansett! Er ikke så ille det der jeg har nå da om det er strekkmerker, og når det blekner så ser man det ikke nesten :)

-TS

Skrevet

Om de dukket opp over natten så er det nok noe annet.

Du må nesten bare se det ann. Om det blir verre så ring legen din igjen.

Skrevet

Jeg synes også det ligner strekkmerker utifra bildet, men var ikke så lett å se da...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...