Gå til innhold

Tips til dessert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

NAM! Jeg vil bærdessert med en gang! Blander du vanlig krem i vaniljekremen, sånn som man gjør til pavlova og lignende?

Denne må jeg prøve! Kjøper du marengs i buttikken eller lager du selv?

Vaniljekrem ja, gikk litt fort i svingene der. Blander vaniljekrem og fløtekrem! Jeg lager som oftest alt av mat fra bunnen av, men akkurat denne desserten lager jeg med ferdig vaniljekrem og marengstopper fra butikken (de rosa og hvite). Jeg tar en stor gjennomsiktig bolle og legger i denne rekkefølgen: rips, krem, knust marengs osv., til bollen fylles opp, la det siste laget være krem. Legger til slutt hele rosa og hvite marengstopper tett i tett på toppen. Desserten bør stå i et par timer i kjøleskapet slik at smakene får blandet seg godt, best er den om den står over natten! Lykke til!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er vel mer en sommer dessert, men utrolig god.

Har igrunn ikke noe navn på den da...

Lag jordbærgele med halvparten av mengde vann som står på pakken.

La det kjøle seg ned litt.

Pisk fløte

Skjær opp jordbær i biter og firkløversjokolade.

Bland alt sammen, sett i kjøleskapet og spis!

Gjest Xhuckles.
Skrevet

Panna cotta med bringebær saus, er temmelig enkel og lage og smaker godt.

Gjest cool_water
Skrevet

Panna cotta med limemarinerte blåbær, fruktsalat med vaniljeis/vaniljekesam/vaniljeyoghurt, blåbærpai, brownie, sjokolademousse, sjokoladefondant.

En enkel dessert om man har venninnekveld kan være at du tar frosne skogsbær i en ildfast form, tar over sjokolade(jeg bruker melkesjokolade eller mørk sjokolade) og hiver marshmallows over. Inn i ovnen til marshmallowsen får farge. NAM! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...