AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Eg svetter mye i armhulene, sånn at det blir mørke flekker på klærne noen timer inn i arbeidsdagen. Selv om eg ofte sitter og fryser så svetter eg tydligvis samtidig. Ender alltid opp med å ta litt papir i armhulen for at det skal tørke, det hjelper litt men er jo ikkje veldig behagelig. Eg har prøvd alle mulige deodoranter, sist nå en som heter stop 24, men det ser ikke ut til å virke. Har ingenting å si om eg dusjer kvelden før eller om morgenen. Dette er noe som plager meg veldig og som eg synes er ganske flaut, eg aner ikke hvor vanlig det er, men eg syns ikke det virker som andre har problemer med det. Er det andre som har det sånn? Noen som har tips til hvordan eg kan forhindre å få flekker på klærne eller helst ikke svette i det hele tatt? Håper noen kan svare, for det er så flaut :frown: Anonym poster: b0823de26ecc5e03192a402c503737df 1
Gjest Funky Punk Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Om du plages veldig av det, så syns jeg du skal ta det opp med legen din. Da kan du f.eks få henvisning videre for å løse problemet. Jeg vet at en av behandlingsmetodene er å sprøyte inn botox (?) som gjør at man svetter mindre
RaiChu Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Bruk mørke klær så flekkene ikke synes så godt, mindre tettsittende klær, og ikke bli for varm. Prøv å ikke tenke på det, om du blir nervøs svetter du mer
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Jeg har det også litt sånn, svetter uvanlig mye. Jeg tror det har et navn, det er en slags feil at man svetter for mye gjerne i håndflatene eller under armene? Det var verst for meg når jeg var yngre, så som 18-åring tok jeg Botox i armhulene, og da svettet jeg ikke på over et år. Det var dyrt og vondt men det løste iallfall problemet en periode. Jeg vet også at det finnes operasjoner mot det.. du må snakke med legen evnt. før det er aktuelt men det kan gjøres gjennom det offentlige. Jeg prøvde også en ting som fungerte men som jeg ikke husker helt hva het, tror jeg kjøpte det på apoteket, en slags deodorant men som man måtte bruke bomullsdotter og stryke under armene? Det var litt sterk kost for min hud så brukte det bare en kort stund, sikkert noen andre i tråden som husker hva det heter. Det jeg gjør nå er bare å skifte genser osv. hver dag, gå med mørke klær, ikke gå med trange lyse klær.. Anonym poster: d807932e06fa82fbefac79b28b263d10
Brunhilde Skrevet 31. januar 2013 #5 Skrevet 31. januar 2013 Du får kjøpt noe som heter Yerka. Du må følge bruksanvisningen nøye, og det kan svi litt i begynnelsen. De fleste slutter å svette så og si med en gang, og etter hvert påføres Yerka bare en gang eller to i uka. Litt dyrt, hvis jeg ikke husker feil, men drøyt. Ellers syns jeg Sterilan 48H stick er en av de bedre antiperspirantene, men det kan jo bare være at den passer meg godt.
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2013 #6 Skrevet 31. januar 2013 Jeg slet MYE med svette armhuler. Jeg prøvde både stop 24 og Yerka uten at det hadde noe effekt. Så kjøpte jeg aliminiumsklorid på apoteket og det funker fjell! Det kommer i en vanlig rulledeodorant og skal påføres om natten, les bruksanvisningen, den beskriver godt hvor ofte den skal brukes. Jeg ble litt sår under armene i starten, men for min del var det mye bedre enn å gå med enorme svetteringer under armene. Nå bruker jeg bare aliminiumskloriden en sjelden gang og har svettefire fine myke underarmer
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #7 Skrevet 31. januar 2013 Jeg tror det var aluminiumsklorid jeg også brukte. Anonym poster: d807932e06fa82fbefac79b28b263d10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #8 Skrevet 1. februar 2013 Aluminiumsklorid funker som bare det! Men, forbered deg på litt sviing Jeg påfører dette kanskje en gang hver annen uke. Anonym poster: 015ebbf44fda12b663efc152f5445be1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #9 Skrevet 2. februar 2013 Tusen takk for svar folkens! Eg skifter genser/skjorte og trøye hver dag, har flere ganger lurt på å ta med ekstra klær på jobb og skifte iløpet av dagen, men da ville jo de andre begynt å lure. Og eg gryser som sagt mye så det er sjelden eg er for varm, men akkurat under armene svetter eg likevel, skikkelig irriterende! Nå har eg kjøpt aluminiumsklorid, så håper det hjelper Anonym poster: b0823de26ecc5e03192a402c503737df
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2013 #10 Skrevet 2. februar 2013 Eg gryser selfølgelig ikke så veldig mye, men fryser derimot! Anonym poster: b0823de26ecc5e03192a402c503737df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå