AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #1 Skrevet 31. januar 2013 Hei dere! Jeg er 27år, min mann er 28år.Jeg dere trenger virkelig noe gode råd. Samboeren min jeg har vært sammen i 6år, bodd sammen i 5 av de. Forholdet vårt har virkelig hatt sine dager med oppturer og nedturer, men nå begynner jeg å bli drittlei. Han legger seg til forskjellig tider hver natt og våkner som regel ved 17-18 tiden hver dag. Når jeg kommer hjem fra jobb kl 17, så ligger han fortsatt i senga. Han jobber som dørvakt, slik at han er hjemme kl 04 i helgene, ellers så jobber han ikke. Men istedefor å legge seg til å sove, så sitter han på datan og spiller til 07-08 tiden på morningen. Han spør meg hvorfor jeg plages av det ettersom jeg uansett er på jobb. ?? og ellers blir han bare sur og mener jeg maser og bør slutte å syte så fælt over det. Han mener at siden han legger seg tidlig på morningen så skal han få lov til å ligge til sent på ettermiddagen, uansett om det skal gå utover meg og de 2 hundene vi har. fordi han skal ha sine 9timer med søvn. Vi finner ikke på noe lenger i helgene, og jeg har egentlig sluttet å bry meg. Har gitt opp, nå vurderer jeg å gå fra han..Hva syns dere jeg bør gjøre. Jeg orker bare ikke å delta i en sånn type livvstil lenger. Tenk dere mange år med dette styret..PS: Han hater å kysse, kose, ha sex(husker ikke sist vi hadde sex)han foretrekker å runke, han ønsker seg ikke barn i framtiden, noe som går i strid med mine drømmer. Jeg føler meg nesten litt feig som ikke har gått fra han tidligere, bør jeg føle det slik? Anonym poster: be3fb69f7e991cdeaecdee9fb7cd5f9d Anonym poster: be3fb69f7e991cdeaecdee9fb7cd5f9d
Gjest Skrevet 31. januar 2013 #2 Skrevet 31. januar 2013 Søvnvanene er vel bare en del av problemet her? Tror du vet hva du må gjøre. Bare å ta tak i seg selv og gjøre det. 1
Gjest Emmanuelle Skrevet 31. januar 2013 #3 Skrevet 31. januar 2013 Jeg hadde ikke orket. Det med døgnrytmen er èn ting, men i tillegg til alt det andre? No way. 4
Staketten Skrevet 31. januar 2013 #4 Skrevet 31. januar 2013 Ikkje skjønar eg kor mange fjellbekkar de hoppar over for å finne ein sølepytt... 3
Gjest navnelapp Skrevet 31. januar 2013 #5 Skrevet 31. januar 2013 Dette forholdet må du ganske enkelt berre ut av. Han har jo utruleg få forsonande trekk, slik du beskriv det (sjølv om eg forstår at du kanskje framhevar det negative no). Du må berre begynne planlegginga, sette av pengar og sjå deg om etter ein plass å bu. Sjå kva eg (og andre) skriv i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=719387 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #6 Skrevet 31. januar 2013 Hadde en sånn mann. Far til mine barn. Orket ikke mer. Ingen som deltok i vanlige familiesammenhenger. Husker fortsatt da jeg prøvde å vekke ham en 17. mai. Ikke liv å få i skrotten. Jeg måtte dra alene med vårt felles barn på 3 år. Hjalp overhode ikke med svart samvittighet når han dukket opp. La mannen gå før du får barn. Anonym poster: 5c86cc303b8b0a98889e6c2be97b5c9b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2013 #7 Skrevet 31. januar 2013 Overrasket over at ingen har fortalt deg det innlysende: DUMP HAM! Anonym poster: d0a3ece920ce6e85c9fcedf6e4b00fdb 1
Gjest Helene Skrevet 31. januar 2013 #8 Skrevet 31. januar 2013 Overrasket over at ingen har fortalt deg det innlysende: DUMP HAM! Anonym poster: d0a3ece920ce6e85c9fcedf6e4b00fdb Sitter fram og tilbake og tenker den tanken her. Det er virkelig godt å få luftet dette problemet her inne, og få råd fra dere. Han er virkelig håpløs. Selvfølgelig har han gode sider også, men det er akkurat dette problemet jeg har sittet i 6år med. Jeg begynner å bli lei av å ta de samme samtalene, og at ting blir lovet. Det varer eksakt 2 dager, så er vi på den igjen. Jeg blir ofte fortalt at han ikke ønsker å bli gammel og kommer til å leve det "unge" liv så lenge han kan. Vi er bare ikke på bølgelengde lenger, og det er trist da.
Gjest Helene Skrevet 31. januar 2013 #9 Skrevet 31. januar 2013 Hadde en sånn mann. Far til mine barn. Orket ikke mer. Ingen som deltok i vanlige familiesammenhenger. Husker fortsatt da jeg prøvde å vekke ham en 17. mai. Ikke liv å få i skrotten. Jeg måtte dra alene med vårt felles barn på 3 år. Hjalp overhode ikke med svart samvittighet når han dukket opp. La mannen gå før du får barn. Anonym poster: 5c86cc303b8b0a98889e6c2be97b5c9b nei...det er som å se meg selv her. Jeg spør om han skal være med ut å gå tur med bikkjene i det fine været, eller være med på trening. Han prioriterer å sove. Jeg føler meg ganske singel i dette forholdet, rett og slett fordi jeg gjør alt på egenhånd. Så skjønner han ikke hvorfor jeg er sint og gretten om dagen.
Gjest navnelapp Skrevet 31. januar 2013 #10 Skrevet 31. januar 2013 Overrasket over at ingen har fortalt deg det innlysende: DUMP HAM! Anonym poster: d0a3ece920ce6e85c9fcedf6e4b00fdb Sa ikkje eg dette? 1
Gjest navnelapp Skrevet 31. januar 2013 #12 Skrevet 31. januar 2013 Slutt å vere sint og gretten, og flytt ut. Livet er for kort til å bu saman med slike menn. 1
Gjest Fleecejakke Skrevet 31. januar 2013 #13 Skrevet 31. januar 2013 Bare å flytte ut mens han sover. Han merker det vel til slutt. 10
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #14 Skrevet 1. februar 2013 Når man jobber natt, er det ikke bare å gå og legge seg når man kommer hjem. Særlig i utelivsbransjen for det skjer ting hele tiden, som gjør deg våken! Da jeg jobbet natt, måtte jeg også ha "down-time" slik som kjæresten din. Og det er ikke akkurat så mye å finne på klokken 5 om natten, så da ble det til at jeg spilte. Ofte til 7 - 8 om morgenen. jeg var veldig glad da jeg fant en annen jobb og fikk en bedre døgnrytme. Tror kanskje du bør snakke med typen om han vil bytte jobb? Anonym poster: a1749655bc20d7c666e53a9d99b655dc
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #15 Skrevet 1. februar 2013 PS: Han hater å kysse, kose, ha sex(husker ikke sist vi hadde sex)han foretrekker å runke, han ønsker seg ikke barn i framtiden, noe som går i strid med mine drømmer. Jeg føler meg nesten litt feig som ikke har gått fra han tidligere, bør jeg føle det slik? jeg var veldig glad da jeg fant en annen jobb og fikk en bedre døgnrytme. Tror kanskje du bør snakke med typen om han vil bytte jobb? Anonym poster: a1749655bc20d7c666e53a9d99b655dc Mer som skurrer her enn hva han jobber med. Om han vil bytte jobb eller ei er underordnet her, bytt fyren ut med livsglede du, TS Anonym poster: c866b0a98f6805141c2f699ccd4ca722
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. februar 2013 #16 Skrevet 1. februar 2013 Det er irriterende å bo med en latsabb. Tenk på alle de konstruktive tinga kjæresten til TS kunne brukt tiden på! Jeg mener at arbeidsløshet bør være tid man bruker konstruktivt nemlig. Man kan lære seg et nytt språk, gå på kurs for å bli mer kvalifisert for jobber, ta opp noen fag fra vidregående, man kan bruke tid på å komme i form på treningssenteret, lære seg å lage noe ny mat, passe på at huset er ryddig, prøve å møte venner som også er i permisjon/arbeidsledige osv. Å være arbeidsledig og spille data til langt på natta er USEXY i mine øyne.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 1. februar 2013 #17 Skrevet 1. februar 2013 Han hater å kysse, kose, ha sex(husker ikke sist vi hadde sex)han foretrekker å runke, han ønsker seg ikke barn i framtiden, noe som går i strid med mine drømmer. Jeg føler meg nesten litt feig som ikke har gått fra han tidligere, bør jeg føle det slik? Anonym poster: be3fb69f7e991cdeaecdee9fb7cd5f9d JA! Du burde føle det slik! Det er jo ikke sånn man skal ha det i et parforhold.. Jeg ville definitivt bytta han bort med en bedre utgave som passer mer med dine preferanser
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2013 #18 Skrevet 1. februar 2013 Det er irriterende å bo med en latsabb. Tenk på alle de konstruktive tinga kjæresten til TS kunne brukt tiden på! Jeg mener at arbeidsløshet bør være tid man bruker konstruktivt nemlig. Man kan lære seg et nytt språk, gå på kurs for å bli mer kvalifisert for jobber, ta opp noen fag fra vidregående, man kan bruke tid på å komme i form på treningssenteret, lære seg å lage noe ny mat, passe på at huset er ryddig, prøve å møte venner som også er i permisjon/arbeidsledige osv. Å være arbeidsledig og spille data til langt på natta er USEXY i mine øyne. Nå sier jo ts at han har jobb. Men ja dropp han, hadde ikke giddet i lengden. Anonym poster: 86b49427323395627c25978a16b17bbe
Gjest celine Skrevet 1. februar 2013 #19 Skrevet 1. februar 2013 Jobber to dager (netter) i uka og ellers ikke? Og han er fornøyd med det? Hmmm, tror jeg ville ha flydd på veggene i din situasjon... Det kan da umulig være en inntekt man kan leve av og en jobbsituasjon å vokse på. De fleste dørvakter jeg kjenner, har et virke ved siden av, og dørvaktjobben som ekstrainntekt. Du får gi ham et ultimatum - enten begynner han å bidra, ellers er det over og ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå