Gå til innhold

Har du lest partiprogrammene til AP, SV, FrP, H, osv?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange som faktisk har tatt seg bryet med å lese partiprogrammene til alle partiene, og ikke bare lest et par utvalgte og tatt de pressestøttede AP/SV/Rødt-vridde medienes fremstillinger av resten for god fisk?

Bakgrunnen er FrPs program. Jeg var tidligere innbitt motstander av FrP, på grunn av all svertingen de utsettes for. Etter å ha lest programmet deres kan jeg ikke forstå hvordan noen kan kalle dem høyreekstremister. De fremstår som et veldig edruelig alternativ de de utopiske idealismeprogrammene til de såkalt sosialistiske partiene. (Så godt som alle partier i Norge, inkludert FrP er sosialistiske)

Fremskrittspartiet er uansett det eneste partiet som står for en innvandringspolitikk jeg kan akseptere, så min stemme går til dem fra høsten. Her er linken til innvandringspolitiske delen av programmet. Les hele før du kommenterer. http://www.frp.no/Innvandringspolitikk.d25-TgZfS0c.ips

Anonym poster: 379abcb82f27837b57dc23ce51d44b24

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lest programmene, og jeg oppfordrer alle sammen til å gjøre det samme.

Jeg er enig i at Frp ikke er så ille som media vil ha det til. De får ufortjent mye pepper noen ganger. Likevel er det for mye de står for som jeg ikke kan støtte. Høyre er partiet som passer best overens med mine meninger. Folk er forskjellige.

Anonym poster: c8adae3422247051beada449ad5ff75d

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ja har lest flere partiprogrammer. Og FrP får garantert ikke min stemme i år heller ;) Men jeg lar meg heller ikke farge av hva pressen skriver (til en viss grad i hvert fall - helt uten påvirkning klarer man ikke å bli)

• Liker 1
Skrevet

Ja, det har jeg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Ja, jeg har lest partiprogrammet til alle partiene fra Rødt til FrP. Sistnevnte får aldri min stemme.

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt har jeg det.

Men nå er det ikke programmene som er det mest interessante, det er hvilke saker de fremmer mest på lang sikt - og hvilke kompromisser de er villige/ikke villige til å inngå i ulike samarbeid.

Hvilke politikere de velger å fremme i ledelsen har også en stor betydning for hvilke deler av programmet som får mest press.

Er jo ekstremt stor astronomisk forskjell om det er Tybring Gjedde eller Ketil Solvik Olsen som får sentrale verv i anledning Frps fremtid. Så stor forskjell at jeg ikke fatter hva de gjør i samme parti.

Skrevet

Jeg stemmer FrP kun for innvandringspolitikken. Den er det nærmeste noen av partiene kommer min egen mening om saken. De regjerende partiene befinner seg så milelangt unna at jeg ikke engang vurderer å stemme på noen av dem. AP/SV-regjeringen øser mine skattepenger over muslimske innvandrere, og tømmer dem direkte opp i lommene på korrupte, søkkrike statsledere i utlandet og ettergir statsgjeld på flere milliarder kroner til diktaturer, mens de skjærer i offentlige budsjetter, deriblant skolebudsjettet til barna mine. Budsjettkuttene i helseregionen her er så store at selv regionssykehuset sliter med å få endene til å møtes, og stenger av avdelinger, kjører med for lav bemanning på de som er åpne, osv.

Den pressede boligsituasjonen i Oslo skyldes også i hovedsak innvandrerne som kom altfor mange, altfor fort. Nok var nok for ganske lenge siden, og det har regjeringen også skjønt at folk mener, derfor har de for f**n begynt å dumpe innvandrere i hopetall i de andre store byene i Norge også. Som om vi ikke ville legge merke til det?! Hjembyen min har forvandlet seg brutalt på bare fem år. Det flommer plutselig over av afrikanere og arabere her. Store stimer med "multikulturelle" menn inntar gatene hver fredag, for å be i "moskéen", som de så frekt har plassert i en verneverdig bygning, altfor sentralt, nede i sentrum her. Vaggende kvinner i fotside telt, med et slep av uflidde unger, har også begynt å dominere gatebildet i flere bydeler.

Resten av programmet til FrP er spiselig nok.

Anonym poster: 379abcb82f27837b57dc23ce51d44b24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...