Gå til innhold

Dubrovnik i 2 uker - tips til utflukter?:)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi driver å skal bestille oss tur til Dubrovnik i august, og lurer på hva vi skal finne på.

Typen er litt redd det blir for lenge med to uker, men jeg tenkte også å dra til Montenegro en tur (eller en natt eller to?).

Vil derfor ha tips til hva vi burde ta oss til for at det skal bli en fin ferie.

Vi liker shopping, mat, historie og badeliv/solslikking :)

Og er det noen som vet hvor lang tid det tar fra Dubrovnik til Montenegro (en av de fine byene;-) ? Finner det ikke noen steder :)

Håper på hjelp:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Dubrovnik for to år siden, og da leide vi bil og kjørte en dag til Montenegro, byen het Kotor. (ikke fint), og en dag oppover den dalmatiske kysten og så på vindistrikter osv, og endte opp på Korcula (veldig fint).

Skrevet

Mostar i Bosnia er vel bare noen timer unna. Fin by med masse historie.

• Liker 1
Skrevet

Denne tråden må jeg følge, skal dit for første gang i mai! :danse:

Skrevet

To uker bare i Dubrovnik er lenge, synes jeg. Det er en svært vakker og koselig, men liten by. Men fin base for utflukter. Jeg ville tatt en dag i Split (ikke overnattet, det var vanskelig å finne noe god overnatting der, syntes jeg), og tatt noen overnattinger på øyene Korcula og Hvar. Der kan man leie scooter og kjøre på oppdagelsesferd, veldig fint. Og bade, så klart. Fra Hvar kan man reise på div båtutflukter, så man kan finne på litt forskjellig.

Vær obs på at det ikke er sandstrender, men mye stein, og av og til kråkeboller. Lurt med badesko! Men det selges de fleste steder til en rimelig penge, så ikke noe stort problem.

Det er forøvrig lurt å satse på å leie rom hos private, framfor å bo på hotell. Mange private leier ut leiligheter eller rom som ligger sentralt, mens hotellene har en tendens til å ligge litt mer utenfor. Private rom får dere info om på turistkontorene, de viser deg på kart, så du kan velge hvor nært vannet, standard osv.

Montenegro er veldig naturskjønt, men jeg syntes det var litt 'kaksete'og dyrt, kanskje vi bare var på feil sted.

Skrevet

Vi var i Dubrovnik for to år siden, og da leide vi bil og kjørte en dag til Montenegro, byen het Kotor. (ikke fint), og en dag oppover den dalmatiske kysten og så på vindistrikter osv, og endte opp på Korcula (veldig fint).

Beklager litt OT, men hvorfor likte du ikke Kotor?

Spør fordi jeg var der for to år siden og syntes det var en veldig sjarmerende og søt landsby. Jeg kom sjøveien da, og fikk en helt fantastisk innseiling i fjorden med på kjøpet.

(Dubrovnik syns jeg derimot var en skuffelse. Pen steinbebyggelse, men det var det hele. Byen er blitt veldig turistifisert, det er lite særpreg igjen.)

TS: Hvis jeg forsto det riktig, kan man ta utflukter inn til Venezia fra Dubrovnik. Tror det skal gå ferge.

Anonym poster: 9bac25b0c86b42241797b1da6151a12a

Skrevet

Beklager litt OT, men hvorfor likte du ikke Kotor?

Spør fordi jeg var der for to år siden og syntes det var en veldig sjarmerende og søt landsby. Jeg kom sjøveien da, og fikk en helt fantastisk innseiling i fjorden med på kjøpet.

(Dubrovnik syns jeg derimot var en skuffelse. Pen steinbebyggelse, men det var det hele. Byen er blitt veldig turistifisert, det er lite særpreg igjen.)

TS: Hvis jeg forsto det riktig, kan man ta utflukter inn til Venezia fra Dubrovnik. Tror det skal gå ferge.

Anonym poster: 9bac25b0c86b42241797b1da6151a12a

Jeg synes det var litt skittent der, og elven luktet veldig kloakk. Ellers var det helt ok der, men ikke noe mer, synes jeg. Kan godt hende vi hadde en uheldig opplevelse, og at det egentlig er mer pent å se der :) Jeg er enig i det du sier om Dubrovnik, veeeldig masseturisme over det. Vi bodde ikke der, men kom dit en dagstur med båt fra den lille landsbyen vi bodde.

Skrevet

Herceg Novi i Montenegro, Mostar i Herzegovina, begge fine byer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...