Gjest Veohish Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Noen som vet en ca pris på hvit tannregulering? Var med kjeveortoped i dag og fikk vite at jeg på regulering, IGJEN.. Så da fikk jeg tilbud om de vanlige 'sølv' og hvit tannregulering og bak om tennene noe som jeg slo fra meg før jeg gikk for de sa jeg kunne regne med 25-30 tusen i tillegg!! Fikk vite at de hvite var dyrere, men fikk ikke pris. Er 19 da, men får dekket vertfall 40% siden jeg er under 20 år, og vist jeg fant ut hvor mye jeg fikk dekket sist kan jeg få dekket mer. Men noen som vet om hvit tannregulering koster sånn ca? I forhold til de andre? Noen som anbefaler det, eller fraråder meg det? Er jo det samme bare at det er hvite klosser..
Millimani Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Den hvite er jo "penest" da. Jeg vet dessverre ikke hva det koster, men det kan jo også avhenge av hvor mye det er å gjøre ellers. Det er kjipt å måtte ha på regulering flere ganger! Jeg har riktignok ikke hatt det mer enn en gang, men jeg burde kanskje hatt det en gang til i overkjeven iallfall, da det dessverre har sklidd ut litt. Jeg var uansett så sinna for å måtte ha den mest hardhendte kjeveortopeden, at det halve kunne vært nok! Brukte "gum"/"gom" i lang tid etter å ha tatt av reguleringa, men likevel virker det som det har sklidd ut litt i overkjeven. For å nevne det som koster deg 25-30 tusen, - det er den nye "varianten" av å holde tennene i normal stilling etter regulering! Tennene vil forsøke alt de kan å flytte seg tilbake til sin normal-stilling (altså skjevt), og en måte å forhindre det på er å feste noe bak tennene. Det er bedre enn gum, og vil løsne av seg selv etter hvert
LeaMichele Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Første gangen hadde jeg hvite klosser på fortenna og hjørne tenna, pg vanlig på resten. Jeg betalte bare tusen kr ekstra for det. Nå som jeg fikk det for tredje gang, tok jeg bare vanlig hele veien. Bryr meg ikke like mye denne gangen. Ingen andre som bryr seg heller. 1
Gjest Pheel Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Kan jeg spørre hvorfor du ønsker hvit? :-) For det synes like godt at man har regulering uansett (av de jeg har sett med det), bare at langt fra ser det ut som en har "noe" på tennene og en ikke ser med en gang at det noe er en regulering.
Gjest Veohish Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 Den hvite er jo "penest" da. Jeg vet dessverre ikke hva det koster, men det kan jo også avhenge av hvor mye det er å gjøre ellers. Det er kjipt å måtte ha på regulering flere ganger! Jeg har riktignok ikke hatt det mer enn en gang, men jeg burde kanskje hatt det en gang til i overkjeven iallfall, da det dessverre har sklidd ut litt. Jeg var uansett så sinna for å måtte ha den mest hardhendte kjeveortopeden, at det halve kunne vært nok! Brukte "gum"/"gom" i lang tid etter å ha tatt av reguleringa, men likevel virker det som det har sklidd ut litt i overkjeven. For å nevne det som koster deg 25-30 tusen, - det er den nye "varianten" av å holde tennene i normal stilling etter regulering! Tennene vil forsøke alt de kan å flytte seg tilbake til sin normal-stilling (altså skjevt), og en måte å forhindre det på er å feste noe bak tennene. Det er bedre enn gum, og vil løsne av seg selv etter hvert Ja, det som skjedde med meg og, det sklidde tilbake etter jeg brukte plate i i evigheter! Og den som er snakk bakom tennene er jo sikkerlig regulering med klosser og alt, det du mener er den ''tråden'' du får når man er ferdig
Gjest Veohish Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Kan jeg spørre hvorfor du ønsker hvit? :-) For det synes like godt at man har regulering uansett (av de jeg har sett med det), bare at langt fra ser det ut som en har "noe" på tennene og en ikke ser med en gang at det noe er en regulering. Så noen bilder av folk som hadde det, og jeg syns man ikke så det så godt før bildene var litt nærmere
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Noen som vet en ca pris på hvit tannregulering? Var med kjeveortoped i dag og fikk vite at jeg på regulering, IGJEN.. Så da fikk jeg tilbud om de vanlige 'sølv' og hvit tannregulering og bak om tennene noe som jeg slo fra meg før jeg gikk for de sa jeg kunne regne med 25-30 tusen i tillegg!! Fikk vite at de hvite var dyrere, men fikk ikke pris. Er 19 da, men får dekket vertfall 40% siden jeg er under 20 år, og vist jeg fant ut hvor mye jeg fikk dekket sist kan jeg få dekket mer. Men noen som vet om hvit tannregulering koster sånn ca? I forhold til de andre? Noen som anbefaler det, eller fraråder meg det? Er jo det samme bare at det er hvite klosser.. Jeg hadde ikke hvite, men gjennomsiktige klosser. De vistes VELDIG LITE selv når jeg sto og så meg selv i speilet. Altså, klossene var helt gjennomsiktige, limet som klossene var festet med var gjennomsiktig, strikkene rundt klossene (som fester selve strengen til klossene) var helt gjennomsiktige, mens selve strengen hadde vanlig metallfarge. På mer enn en meters avstand så man praktisk talt bare selve strengen hvis jeg viste tennene skikkelig. Jeg var veldig nøye med renholdet, sånn at strikkene ikke ble misfarget. Dermed vistes det veldig lite. Hadde noen "metallklosser" i underkjeven en stund og det så helt jævlig ut. Hadde aldri kunnet gå rundt med de togskinnene i overkjeven... Dessverre så finnes det også hvite typer som enten er HVITE (alt for hvite, sånn at man ser det veldig godt), eller som på andre måter skiller seg fra tennene slik at det vises veldig godt. Så sjekk ut hvilken type kjeveortopeden din bruker!! Har også sett et tilfelle hvor munnhygienen må ha vært ganske dårlig, hvor det lyste "hvit gugge på tennene" på lang avstand.. da er det seriøst bedre å ha sølvklosser! Jeg hadde ingen problemer med reguleringen (har lest at ikke-metall-klosser skal være svakere enn metallklosser, men jeg hadde ikke noen problemer i hvert fall) og tror ikke det kostet så mye mer enn metallfarget. Hadde lett valgt gjennomsiktig igjen. Anonym poster: 634a07f935851fd23e0e65a6c53fe6ac
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Har også sett et tilfelle hvor munnhygienen må ha vært ganske dårlig, hvor det lyste "hvit gugge på tennene" på lang avstand.. da er det seriøst bedre å ha sølvklosser! Anonym poster: 634a07f935851fd23e0e65a6c53fe6ac GUL gugge skulle det stå. Æsj! Anonym poster: 634a07f935851fd23e0e65a6c53fe6ac
snøfrisk Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Det er IKKE fint med hvite klosser! Ser ut som om du har klumpete tenner / noe på tennene, og de kan bli misfarget også.. Ikke pent. Bedre med sølv, sånn at folk ser at du har regulering, og slipper å lure på hva i alle dager annet som ligger på tennene!
Millimani Skrevet 8. februar 2013 #10 Skrevet 8. februar 2013 Ja, det som skjedde med meg og, det sklidde tilbake etter jeg brukte plate i i evigheter! Og den som er snakk bakom tennene er jo sikkerlig regulering med klosser og alt, det du mener er den ''tråden'' du får når man er ferdig Var nok den jeg mente ja. Virker som det er bedre med tråden enn med gum. Så jeg skulle gjerne hatt den tråden jeg også. Men jeg vet ikke om jeg orker å begynne med regulering nå, 16 år etter at jeg tok av den forrige
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå