Gå til innhold

Jente8923 sin treningsdagbok!

Gjest jente8923

Anbefalte innlegg

Gjest jente8923

Ja, da har man bestemt seg for å ta seg sammen og gå tilbake til de gode vanene. :danse:

Jeg er en jente på 23 år. Jeg har trent siden jeg var 6-7 år gammel. Trent både håndball, fotball, turn, cheerleading..... Har alltid vært på trening hele uken pluss kamper osv i helgene. Dette holdt jeg på med i mange år, men da jeg ble 19 ble jeg syk og fikk ikke trene på lang tid :( Etter dette har det vært så som så med treningen. Nå er jeg frisk igjen og nå skal jeg tilbake i gamle vaner! :laugh:

Jeg går turer hver dag på minimum 1 time, men for meg så holder ikke det. Føler meg lat og har begynt å spise en del usunn mat så nå er det skjerpings.

Så nå er det treningsmotivasjon og dagbok så jeg kan se fremgangen og føle meg litt pliktet til å gjøre noe. Er flink mange av dagene i uken, men så er det noen dager hvor alt bare..blæh..

Tar gjerne imot tips osv. Skal gifte meg om noen mnd så vil gjerne ned 5 kg-ish. Er veldig normalvektig så kan ikke gå ned så mye, men litt.

Jeg har ikke tro på diett så kutter rett og slett bare ned på mengden mat og holder det gode til en dag i uken.

30. JANUAR 2013

Vekt: 70 kg (sist gang jeg veide meg)

Høyde: 166-67? Ikke målt høyden siden jeg gikk på ungdomsskolen.

MÅL TIL PÅSKE

Vekt 65 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg vet ikke hvor mange tips jeg har, men jeg kan fortelle hva som fungerer for meg når det gjelder trening. Jeg trener på treningssenter med ganske greit utvalg av gruppetimer. Dersom et senter er aktuelt for deg, er det en super måte å trene variert på! Jeg blir fort lei dersom jeg kun trener det samme, så gruppetimer passer veldig fint for meg. Både kondisjonstimer (ala zumba og spinning) og styrketimer finnes jo. Ellers ville jeg tatt en time hos pt - og fått tilrettelagt et treningsorogram. Jeg trener stort sett tre ganger i uken, en gruppetime, en runde med mitt styrkeprogram + jogging, og en gang med kun jogging, spinning, elipsemaskin...

Hvis du ikke kommer til å trene på et senter, har jeg nok skrevet alt dette forgjeves :fnise: Men hvis du trenger en heiagjeng vil jeg gjerne være med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Takk Sullå! Jeg hater dessverre gruppetimer så er medlem på et treningssenter hvor det ikke er gruppetimer. Jeg er veldig disiplinert heldigvis så når jeg først drar på trening så er jeg veldig flink til å trene. Trener både kondisjon og styrke. Men liker treningssenter da =)

Har du forslag til styrkeøvelser? Løper du ute? Jeg løper litt intervall, jogger og går endel turer, minimum 1 time per dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å gå på nye timer uten en venninne, men når jeg vet hva det går i er gruppetimer favoritten :)

Foreløpig trener jeg styrke på apparater. Jeg våger meg ikke på løsvekter og greier, vet ikke helt hvordan de virker. Kommer til å bestille en veiledningstime snart, så jeg blir vist hvordan jeg skal gjøre! Dermed kan jeg ikke komme med forslag til styrkeøvelser - bortsett fra planken og knebøy.

For meg passer det best å trene ca tre dager i uken, og ca 1,5 time hver gang. Trener jeg styrke blir det derfor hele kroppen i løpet av en trening. Jeg kjenner flere som heller trener oftere og kortere, og tar for seg et par muskelgrupper om gangen. Du vet vel best hva som passer best for deg! Løping ute blir det lite av, noe jogging om våren/sommeren bare. Men jeg liker best å løpe inne, og kun gå turer ute.

Godt at du er disiplinert, det hjelper på! Noen ganger må jeg reservere plass på en time for å forsikre meg om at jeg kommer meg avgårde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Ja, glemte helt å skrive i går. Var en lang dag med mye frem og tilbake. Rakk derfor ikke å gjøre noe annet enn å gå tur. Gikk vel i litt over en time i går og så løp jeg litt rundt i tillegg med hunden min.

I dag har jeg så langt gått tur i to timer og vasket hele leiligheten så da er dagen godt i gang. Har bare spist et knekkebrød i dag fordi jeg ikke har hatt lyst eller ork til å spise noe mer... Matlysten kommer vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Matlysten kom i går ihvertfall :fnise:

Husker ikke alt jeg spiste, men var ikke sunt..... :( Spiste kake... det husker jeg.. huff huff..

Jaja, ble en time til med tur og 20 min løping i nysnøen :laugh: Det var deilig!

I dag har jeg vært på tur i en time.. Blir nok mer etterhvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Muligens det hadde vært lettere å holdt seg unna kake hvis du hadde spist mer vanlig mat? Kroppen trenger mat for å fungere. Jeg kan få skikkelig søtsug dersom jeg ikke spiser noe særlig. Selv om jeg egentlig ikke har matlyst. Derfor prøver jeg alltid å spise nok i løpet av dagen, noen ganger blir det nesten tvangsspising :fnise: Men da holder det å ta er tyggummi dersom jeg får litt lyst på noe godt.

Når dette er sagt synes jeg likevel ikke du skal tenke på det som er spist. Dårlig samvittighet i dag gjør ikke at du ikke spiste kake i går ;) For min del er det viktig å kose seg i blant, kake en fredag er med andre ord helt ok! Kake hver dag derimot... Hehe.

Synes du er flink som beveger på deg hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Ja, jeg spiste faktisk middag før jeg spiste kake =P Eier bare ikke viljestyrke....

Men ja, vanskelig å få i seg nok mat, har aldri lyst på noe...

Ja, en dag er vel greit.. Får prøve å kutte ned på godsakene..

Flink og flink =P Føler ikke jeg er noe flink når jeg ikke trener, men bare går tur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fungerer jo forskjellig, men jeg kan ikke si at "det har jeg ikke lov til å spise". Da har jeg mer lyst på det forbudte enn noen gang! Prøver selvsagt å unngå å spise godis, men orker ikke verdens verste samvittighet hvis jeg ikke klar å holde meg en dag :)

Jeg har også laget mektige sjokoladekjeks hvor meg bruker den mørkeste sjokoladen, og mindre sukker enn oppskriften sier. Holder lenge og vel med en! :)

Lagt til: all bevegelse er bra! Tenk om du hadde vært hjemme hele dagen, uten å gjøre annet enn å sitte i sofaen? Da er det bedre å gå tur!

Endret av sullå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Ja, er så sant, jeg er så dårlig på det der. Nekter meg selv ting også funker det noen dager eller en uke også sprekker jeg..

Det var lurt. Får kjøpe meg noe av den sukkerfrie mørke sjokoladen jeg spiste før. Det drepte godterisuget =)

Sant sant, men føler jeg burde trent ordentlig, mest fordi det er det jeg er vant med.

Ble tur i tre timer i dag og =P Ingen trening utover det dessverre =P Men sunn middag klarte jeg hvertfall. Spist altfor lite i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg var like flink til å gå turer! Skal få gjort noe med det rundt påske kanskje, da er det jo vår! I mellomtiden blir det bare treningssenter på meg. Skulle hatt en hund, da måtte jeg jo bare gått! ;)

Hvordan går det med matinntaket da? Du må huske å spise nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente8923

Hei! Lenge siden sist jeg har oppdatert! Her har det rett og slett skjedd så mye at jeg ikke har klart å tenke på å skrive dagbok.

Hund er praktisk Sullå :fnise:

Har faktisk vært ganske flink med treningen i det siste, blitt mange turer, svømming osv.

Hadde jeg enda vært like flink med maten............ :( Men har vært bedre enn det var og jeg begynner å se resultatene :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Oi, etter litt uskyldig sniklesing i en annen dagbok, så jeg at dere gifter dere imorgen! Så koselig, håper dagen blir helt fantastisk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...