lillemeg90 Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Noen som har hatt besøk av dørselgere i det siste? Er så lenge siden jeg har sett noen, men i dag kom det en som skulle selge figurer for barna sine i polen. Er det teit av meg å få dårlig samvittighet for å si nei? Hva gjør dere? Sier blankt nei? Var det jeg gjorde, men får allikevel dårlig samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Syns det er skikkelig ubehagelig jeg altså.. Rister som regel bare på hodet, og lukker døren. Anonym poster: 1f78ff60869577a22db25016a066af41
Myrthel Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Pussig å finne denne tråden nå, for jeg har akkurat hatt to tiggere på døra her nå. Vet ikke hva de skulle selge - for jeg sa bare nei og lukket døra. Sistemannen var virkelig masete. Det tok litt tid før jeg lukket opp og da ringte han på flere ganger og banka i døra... Har blitt advart mye for slike folk, så jeg liker ikke å låse opp, men hadde jeg ikke gjort det - hadde han vel ødelagt døra.
lillemeg90 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #5 Skrevet 30. januar 2013 Ja, blir litt redd også. Når man er alene hjemme er det ikke alltid like kjekt å åpne opp døra i mørke og stormen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Bor du i Bergen? For jeg hadde også en polsk fyr som gjorde det samme på døren isted. Jeg fikk også litt dårlig samvittighet for at jeg sa nei. Eller, jeg sa jeg ikke hadde noe cash i hus, og det er forsåvidt sannheten. Han svarte bare "ok. thank you", og pakket sakene sine igjen. Det er kanskje teit, men det stakk litt i hjertet selvom. Anonym poster: 856809ecbe92db21a509c324d509706d
lillemeg90 Skrevet 30. januar 2013 Forfatter #7 Skrevet 30. januar 2013 Bor du i Bergen? For jeg hadde også en polsk fyr som gjorde det samme på døren isted. Jeg fikk også litt dårlig samvittighet for at jeg sa nei. Eller, jeg sa jeg ikke hadde noe cash i hus, og det er forsåvidt sannheten. Han svarte bare "ok. thank you", og pakket sakene sine igjen. Det er kanskje teit, men det stakk litt i hjertet selvom. Anonym poster: 856809ecbe92db21a509c324d509706d Ikke bergen nei:) akkurat det eg tenker også
Gjest Funky Punk Skrevet 30. januar 2013 #8 Skrevet 30. januar 2013 Jeg åpner ikke om de står slik at jeg kan se de gjennom kjøkkenvinduet. Hvis jeg må åpne så tar jeg med meg min store hund ut på gangen, åpner døra såpass at de kan se henne, sier nei takk og låser døra. Her i området har vi dessverre hatt en del som har kommet seg inn og rundstjålet folk, nekter å gå, kommer med trusler osv.
Gjest Reza08 Skrevet 30. januar 2013 #9 Skrevet 30. januar 2013 Pleier bare å si nei takk og lukke døra. Husker at det kom en selger som skulle selge kunst en gang, det tok lang tid.
Rainbow Skrevet 30. januar 2013 #10 Skrevet 30. januar 2013 Klarer ikke å si nei, jeg. Har to blyantegninger to prove it. (Som forsåvidt er fine, men tydeligvis masseprodusert siden de to som har vært på døra hadde mye av de samme tegningene). De prater polskaktig, holder fram en lapp og ber pent. Så da kjøper jeg... Selv om jeg den ene gangen kun hadde femten kroner i cash var visst det greit. Kjæresten lover å åpne døra neste gang, for hun klarer å si nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå