Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2013 #1 Skrevet 30. januar 2013 Fikk plutselig tåkesyn på ene øyet. Har alltid hatt noe "problemer" med det øyet. Ofte tåkesyn på det, hatt betennelse. Nå har jeg tåkesyn IGJEN og er helt rød på øyet. Noen som har hatt det før? Er det vanlig? Og kan det være symptom på MS? Leste på symptomer at det er det første symptomer på ms eller noe sånn.
Brunhilde Skrevet 30. januar 2013 #2 Skrevet 30. januar 2013 Det er ikke godt å vite hva det kan være, men det kan jo være en gjenstridig øyebetennelse? Ta deg en tur til legen, du, så får du forhåpentligvis et skikkelig svar og slipper å gå rundt og bekymre deg! 1
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2013 #3 Skrevet 30. januar 2013 Viss du brker llinsseer, kan det hende du reagerer pådem.Jeg hade samme syymptom etter linseeskifte. Jeg anbefaler en tur tiil legen. Mitt ble fort velddig ille, så komdeg til lege! PS. ble heelt bra
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2013 #4 Skrevet 30. januar 2013 Viss du brker llinsseer, kan det hende du reagerer pådem.Jeg hade samme syymptom etter linseeskifte. Jeg anbefaler en tur tiil legen. Mitt ble fort velddig ille, så komdeg til lege! PS. ble heelt bra Bruker ikke linser..Har ikke smerte på øyet..
Gjest Funky Punk Skrevet 30. januar 2013 #5 Skrevet 30. januar 2013 Gå til legen. Det kan være noe som er enkelt å løse. Ikke tenk på MS og andre diagnoser bare fordi du ser tåkete. Det er gjerne flere ting som spiller inn da
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2013 #6 Skrevet 30. januar 2013 Gå til legen. Det kan være noe som er enkelt å løse. Ikke tenk på MS og andre diagnoser bare fordi du ser tåkete. Det er gjerne flere ting som spiller inn da Ja, men det går vell fint å vente til i morgen? Så slipper jeg legevakten pga tåkesyn?..
Gjest Funky Punk Skrevet 30. januar 2013 #7 Skrevet 30. januar 2013 Jeg ville iallefall ventet til i morgen
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2013 #8 Skrevet 2. februar 2013 har vært hos legen. Da sjekket hun kun det ene øyet. Det var helt fint. Men skrev resept på noe øyedråper visst det ble verre. Altså med smerte osv. Det har jeg ikke. Så kom det selvfølgelig på begge øynene igår! På en måte tåkesyn, en skygge som ligger litt på begge øynene og en følelse at jeg har noe på øyet av og til . Er det normalt å ha litt tåkesyn av og til, uten at det betyr noe "farlig" ?
kareen Skrevet 3. februar 2013 #9 Skrevet 3. februar 2013 Jeg får sånn en stund før jeg får migrene. Ikke noe vondt i hodet?
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #10 Skrevet 3. februar 2013 Jeg får sånn en stund før jeg får migrene. Ikke noe vondt i hodet? Nei.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #11 Skrevet 3. februar 2013 men er det normalt å ha litt tåkesyn uten at det trenger å være noe?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #12 Skrevet 3. februar 2013 Jeg ville tatt kontakt med synssenteret på Colosseum, hvis jeg var deg. De tar undersøkelser som ser om det er noe i veien med synsnerven eller synssenteret i hjernen. Øyelegen kan bare se hva som foregår i øyeeplet. Jeg har selv vært gjennom det der, og det viste seg å være alvorlig. Anonym poster: cd75b601fe7ed9c8b1883b806472cc1e
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #13 Skrevet 3. februar 2013 Jeg ville tatt kontakt med synssenteret på Colosseum, hvis jeg var deg. De tar undersøkelser som ser om det er noe i veien med synsnerven eller synssenteret i hjernen. Øyelegen kan bare se hva som foregår i øyeeplet. Jeg har selv vært gjennom det der, og det viste seg å være alvorlig. Anonym poster: cd75b601fe7ed9c8b1883b806472cc1e Hva alvorlig var det? hadde du og tåkesyn uten smerte? Det går og kommer hele tiden. Er ikke skikkelig tåkesyn, men er på en måte en "hinne" som kommer over øyet av og til.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #14 Skrevet 3. februar 2013 Ja, uten smerte. Det er en svulst. Anonym poster: cd75b601fe7ed9c8b1883b806472cc1e
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #15 Skrevet 3. februar 2013 Ja, uten smerte. Det er en svulst. Anonym poster: cd75b601fe7ed9c8b1883b806472cc1e Åherregud. Og det fant du ut hos optiker?!Hvilken andre symptomer hadde du? Og hvordan går det?
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #16 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har MS, men aldri hatt problemer med synet. Du har problemer med synet, men det betyr ikke at du har MS. Ikke vær redd for diagnoser du ikke har fått. Og hvis de vonde tankene om MS kommer før du får sjekket ut øyet ditt, husk at mange med MS lever helt vanlige og ordinære liv. Anonym poster: 872a17f531f56370adfe61708d23cde5
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2013 #17 Skrevet 3. februar 2013 Jeg har MS, men aldri hatt problemer med synet. Du har problemer med synet, men det betyr ikke at du har MS. Ikke vær redd for diagnoser du ikke har fått. Og hvis de vonde tankene om MS kommer før du får sjekket ut øyet ditt, husk at mange med MS lever helt vanlige og ordinære liv. Anonym poster: 872a17f531f56370adfe61708d23cde5 Takk for svar. Jeg er så redd for sykdommer Det er bedre nå, men redd jeg kan hatt synsnervebetennelse, og det pleier alltid vær symptom på MS. Hvilken symptomer hadde du da? Er ikke ms en farlig sykdom?..
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2013 #18 Skrevet 3. februar 2013 MS er en alvorlig sykdom, men man dør ikke av den. Den kan ikke kureres, men det finnes medisiner som bremser utviklingen. Jeg hadde symptomer som brennende følelse i kroppen, kramper i bena på natten og lignende. Jeg har ingen plager nå og lever helt vanlig, du kunne aldri ha gjettet at jeg har MS. Men når man har MS vet man ikke helt hva som venter deg i fremtiden. Kanskje holder jeg meg symptomfri hele livet, kanskje jeg får problemer i morgen. Det er det verste med sykdommen: Usikkerheten. (Men kan en helt frisk person vite hva fremtiden bringer? Niks.) Når det er sagt synes jeg ikke du skal tenke så mye på det før du har fått undersøkt synet og øynene dine. Sjansen er stor for at du blir helt frisk igjen. Anonym poster: 872a17f531f56370adfe61708d23cde5
Anjah Skrevet 3. februar 2013 #19 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Plutselig tåkesyn? Jeg ville tatt en tur til legevakten jeg, altså. For noen år tilbake, opplevde jeg å få plutselig tåkesyn. Det ble verre utover dagen, det føltes som om jeg kikket igjennom en melkehvit sky. Jeg dro til legevakten, og der fikk jeg beskjed om at jeg hadde fått en alvorlig hornhinnebetennelse. Det ble en tur til øyespesialist dagen etterpå, fikk medisiner og ble bra igjen. Hornhinnebetennelse er i allefall ikke noe kult. Du kan risikere å få nedsatt syn. Sier ikke at dette nødvendigvis gjelder deg, men jeg mener i allefall at synet er en såpass viktig sans at det kvalifiserer til hurtig legevisitt om det er noe som ikke er som det skal! ( http://nhi.no/sykdommer/oye/hornhinnesykdommer/herpes-keratitt-3563.html?page=1 ) Endret 3. februar 2013 av Anjah
Gjest mari kontrari Skrevet 3. februar 2013 #20 Skrevet 3. februar 2013 (endret) Ta kontakt med optiker, og stikk til legen rett etterpå om ikke optikeren henviser deg til øyelegespesialist. Nå bruker jeg linser, men dette kan kanskje gjelde andre som bare ikke vet at de har begynt å få dårlig syn på et øye: Opplevde å se dårlig på et øye periodevis, litt tåkete. Trodde jeg hadde for svak linse (altså så for dårlig med øyet det gjaldt), men årsaken var at det andre øyet hadde for svak styrke, og øyet som ble tåkete innimellom ble det fordi det hele tiden jobbet med å kompensere for øyet som så for dårlig. Så det skader ikke sjekke synet heller, optiker kan uansett henvise deg til en god spesialist, og det er sjelden vanskelig å få en sjekk på dagen. Endret 3. februar 2013 av mari kontrari
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå