Gå til innhold

Uteblitt mens - ikke gravid.

Fremhevede innlegg

Gjest martefjarte
Skrevet

Jeg er en jente på 22 år. Da jeg var 15 begynte jeg på mine første p-piller, og har brukt prevensjonsmidler helt til mai i fjor. I april, mai, juni og juli fikk jeg mensen som normalt, men syklusen ble lengre og lengre for hver gang. I august fikk jeg ikke mens i det hele tatt, 2. september hadde jeg blødning for siste gang.

Etter det har jeg ikke hatt menstruasjon i det hele tatt. Jeg har brukt masse penger på graviditetstester, som alle er negative. Var hos legen for en ukes tid siden, som sier at alt er normalt. Hvordan kan dette være normalt!? Hun mente at siden jeg hadde begynt på p-piller i så ung alder, så var ikke kjønnshormonene mine ferdig utviklet - de var fortsatt 15 år. Som sykepleierstudent rynker jeg veldig på nesen av dette, og synes det høres helt vanvittig ut. Det ble tatt blodprøver av meg med tanke på stoffskifte og andre hormoner, men har ikke fått svar enda.

Jeg er redd for at jeg ikke kan bli gravid når jeg en gang vil. Jeg har samboer og et normalt sexliv. Vi bruker ikke noen former for prevansjon, og har da hatt ubeskyttet sex i nesten ett år. Er det noen som har opplevd det samme eller vet hva dette kan være? Har tenkt litt på cyster i eggstokkene, men når legen ikke tar meg seriøst så blir jeg litt hjelpeløs.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tidlig å begynne med p-piller som 15-åring, men jeg vet ikke hvor mye det har å si. Forstår at du reagerer.

Har du kun vært til lege og ikke til gynekolog?

Anonym poster: 25b0478bd9229e2adc6b83c250646d6a

Gjest martefjarte
Skrevet

Det er tidlig å begynne med p-piller som 15-åring, men jeg vet ikke hvor mye det har å si. Forstår at du reagerer.

Har du kun vært til lege og ikke til gynekolog?

Anonym poster: 25b0478bd9229e2adc6b83c250646d6a

Har ikke vært til gynekolog enda. Kanskje jeg bør ta en tur. Jeg tenker at jeg venter på blodprøvesvarene først, og tar det derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...