Gjest KateW Skrevet 30. januar 2013 #21 Skrevet 30. januar 2013 Dersom jeg oppleves som krevende dersom jeg stiller et ærlig spørsmål, så er ikke han en mann for meg. Jeg snakker om å stille spørsmålet på en høflig, direkte og sjarmerende måte. ELLER å regne med at fyren snakker sant til det motsatte er bevist. 1
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #22 Skrevet 30. januar 2013 Dersom jeg oppleves som krevende dersom jeg stiller et ærlig spørsmål, så er ikke han en mann for meg. Jeg snakker om å stille spørsmålet på en høflig, direkte og sjarmerende måte. ELLER å regne med at fyren snakker sant til det motsatte er bevist. Det kan godt være at fyren er en mann for deg, men at han bare har dårlige erfaringer med krevende damer. Tidligere erfaringer er i mine øyne en av de største grunnene til at mange sliter med å få seg kjæreste. Vi dømmer andre på bakgrunn av det vi har erfart tidligere. Derfor er nok også det beste å regne med at fyren snakker sant til det motsatte er bevist. 1
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #23 Skrevet 30. januar 2013 Så da får man blant annet lære seg å skille klinten fra hveten. Etter å ha studert menneskelige relasjoner i 10 år tror jeg ikke noen blir flink nok til å skille klinten fra hveten. Det er ikke noe fasit på hvordan mennesker oppfører seg eller vil oppføre seg ut i fra det vi gjør. Så det eneste vi kan gjøre er å være ærlige selv, ikke la oss påvirke av tidligere erfaringer og dermed heller bli såra enn å tro det verste om alle vi møter. 1
Gjest KateW Skrevet 30. januar 2013 #24 Skrevet 30. januar 2013 Det er ikke det jeg sier, jeg sier at å spørre noen om hva de mener ikke er krevende og bør heller ikke bli oppfattet som krevende. Et godt triks er å si hva du hører, og spørre om det var det han mente. Det har jeg fått veldig god respons fra menn på. Men generelt mener jeg at man skal regne med at mannen er ærlig og oppriktig til det motsatte er bevist. 1
Gjest KateW Skrevet 30. januar 2013 #25 Skrevet 30. januar 2013 Det kan godt være at fyren er en mann for deg, men at han bare har dårlige erfaringer med krevende damer. Tidligere erfaringer er i mine øyne en av de største grunnene til at mange sliter med å få seg kjæreste. Vi dømmer andre på bakgrunn av det vi har erfart tidligere. Derfor er nok også det beste å regne med at fyren snakker sant til det motsatte er bevist. Og ellers, en mann som har erfaring med krevende damer er IKKE noe for meg. Slike menn vet ikke hva de skal gjøre med kvinner som ikke er krevende. Jeg er ikke krevende, og menn som har krevende erfaring har ingen verktøy å bruke i kommunikasjon med kvinner som bare vil dem vel.
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #26 Skrevet 30. januar 2013 Og ellers, en mann som har erfaring med krevende damer er IKKE noe for meg. Slike menn vet ikke hva de skal gjøre med kvinner som ikke er krevende. Jeg er ikke krevende, og menn som har krevende erfaring har ingen verktøy å bruke i kommunikasjon med kvinner som bare vil dem vel. Der har jeg erfaring som motbeviser det du sier, så der tar du nok alle menn under en kam.
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #27 Skrevet 30. januar 2013 Det er ikke det jeg sier, jeg sier at å spørre noen om hva de mener ikke er krevende og bør heller ikke bli oppfattet som krevende. Ja jeg skjønner hva du mener og jeg er helt enig, men realiteten er desverre ikke sånn.
Gjest KateW Skrevet 30. januar 2013 #28 Skrevet 30. januar 2013 Snakker vi ikke om livserfaring her, da? Min livserfaring tilsier at menn som er pussy-whipped kan man som raus og omgjengelig kvinne like gjerne unngå- forøvrig drar man OVER en kam, ikke UNDER. Men som vanlig går det ikke an å diskutere med deg, for du sitter på en fasit som ikke så veldig mange andre kjenner, og er overbærende og bedrevitende, og det er helt håpløst og få i gang en debatt med deg.
Gjest Svampebob1 Skrevet 30. januar 2013 #29 Skrevet 30. januar 2013 Så det eneste vi kan gjøre er å være ærlige selv, ikke la oss påvirke av tidligere erfaringer og dermed heller bli såra enn å tro det verste om alle vi møter. Jeg har kommet til akkurat det samme selv. Prøver meg på en fresh start fremover nå. 2
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #30 Skrevet 30. januar 2013 Snakker vi ikke om livserfaring her, da? Min livserfaring tilsier at menn som er pussy-whipped kan man som raus og omgjengelig kvinne like gjerne unngå- forøvrig drar man OVER en kam, ikke UNDER. Jo vi snakker om livserfaring, og jeg har erfart at menn som tidligere har opplevd krevende kvinner absolutt kan være flotte menn for en ukrevende kvinne. Dermed kan jeg motargumentere det du sier. Over en kam ja, da skal jeg huske det. Takk Men som vanlig går det ikke an å diskutere med deg, for du sitter på en fasit som ikke så veldig mange andre kjenner, og er overbærende og bedrevitende, og det er helt håpløst og få i gang en debatt med deg. Bare fordi jeg har erfaringer som er andre enn dine så går det ikke ann å diskutere med meg? Synes heller ikke at jeg er så overbærende og bedrevitende, men har jeg erfaringer jeg kan dele så gjør jeg det. Dessuten så lærer jeg av de erfaringene jeg selv ikke har, men andre foreller meg at de har. Det kan være et tips!
Gjest KateW Skrevet 30. januar 2013 #31 Skrevet 30. januar 2013 Flirer, jeg har noen sånne utrykk som er som å tygge på sølvfolie når de sies feil. Under en kam er ett av dem. Men altså helt seriøst, jeg ønsker et forhold som er ukomplisert, hvor vi forstår hverandre, har like verdier og holdninger, har livserfaring som gjør en etter forholdende klok og har de samme ønskene for framtiden. Da må jeg møte mannen med det for øyet, og da kan jeg ikke overkomplisere ham, eller overtolke eller tro det verste. Da må jeg møte ham like ukomplisert som jeg ønsker at han skal være med meg, da må jeg tørre å spørre om han kan forklare hva han mener uten å være redd for å være krevende, og da vet jeg basert på min erfaring at menn som er vant til krevende damer, gjerne kan date ukrevende damer, men min erfaring er at de alltid ender opp med det de er vant til, fordi det er trygt og godt. Da vil ikke jeg gå veien om å "omvende" en slik mann, da lar jeg ham være til en kvinne som han passer bedre sammen med. TIlbake da til TS og hennes problemstilling, dersom han sier at han er sliten, så tro på det til det motsatte er bevist. kan det være en måte å unngå å si at han ikke liker deg? JA, det kan det, men det kan også være at han er sliten. Ergo ville jeg trodd på det.
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #32 Skrevet 30. januar 2013 Flirer, jeg har noen sånne utrykk som er som å tygge på sølvfolie når de sies feil. Under en kam er ett av dem. Egentlig så har jeg aldri forstått hvorfor vi bruker det utrykket, og innser iallefall at jeg ikke skal bruke det igjen. hehe Men altså helt seriøst, jeg ønsker et forhold som er ukomplisert, hvor vi forstår hverandre, har like verdier og holdninger, har livserfaring som gjør en etter forholdende klok og har de samme ønskene for framtiden. Da må jeg møte mannen med det for øyet, og da kan jeg ikke overkomplisere ham, eller overtolke eller tro det verste. Da må jeg møte ham like ukomplisert som jeg ønsker at han skal være med meg, da må jeg tørre å spørre om han kan forklare hva han mener uten å være redd for å være krevende, Helt enig og det er slik det bør være også. Det er bare så vanskelig å få det til fordi de fleste av oss er blitt så kompliserte pga tidligere erfaringer. Møter man noen som har startet med blanke ark, som man kan være seg selv med, og si det som det er, uten å bli dømmet pga tidligere erfaringer, er man heldig.
Gjest KateW Skrevet 30. januar 2013 #33 Skrevet 30. januar 2013 (Meg bekjent, så er det fordi frisøren klipper det som er over kammen, om du ser det for deg, så om det er langt eller kort i utgp så blir alt like langt etter at frisøren har kippet det som dras over kammen) For meg handler det da om kommunikasjon, og å kommuniser seg fram til at dette er nå, og ikke før. Kombinert med å være en jevel i senga, seff. 1
Gjest SpaceBaby Skrevet 30. januar 2013 #34 Skrevet 30. januar 2013 Det kommer kanskje litt an på hva slags jobb det er snakk om. Hadde det vært en kriminaletterforsker ville jeg ha forstått det, men om det er en som jobber i kassa på Rimi ville jeg ha vært litt mer skeptisk. Hvor sliten blir man egentlig av å henlegge saker? Jeg antar det må være mer slitsomt med "bip, bip, pose, bip bip, kort, kontant, bip bip, nei den er ikke på tilbud, bip, morsom du, bip bip" dagen lang. 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #35 Skrevet 30. januar 2013 Er man sliten, så er man sliten. Da kan en date vente, ærlig talt. Verden går ikke under om du må vente noen dager eller en uke til. Anonym poster: 078f7898e0e4a9c9651da19d754eee40
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #36 Skrevet 30. januar 2013 Alle har vel dager hvor de ikke orker noe, han vil vel vise seg fra sin beste side, er man sliten og lei så er ikke det så lett selv om du skulle være en fantastisk jente. Anonym poster: 74eb4018e4719bee80adb823d8e8da17
Nettinettet Skrevet 30. januar 2013 #37 Skrevet 30. januar 2013 Kombinert med å være en jevel i senga, seff. hehe
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #38 Skrevet 30. januar 2013 Er det at du er sliten etter jobb en dårlig unnskyldning for ikke å treffes? Jeg skulle møte en fyr i helgen, men han var sliten pga mye jobb. Er det ikke slik at vil en treffes så gjør en det? Anonym poster: 314df67725baff28891093710302c6e7 Nei, det finnes rikelig med folk som stadig vekk er for slitne etter jobb. Det forteller meg at de prioriterer jobb over privatliv, og så kan jeg luke dem ut av lista over aktuelle kandidater. Effektivt! En ressurssterk person greier å sjonglere de to og hadde ikke avlyst med mindre h*n var syk/noe viktig og uforutsett skjedde. Anonym poster: ff31229d248db38cf35038f76bda6423 2
Gjest BettyBoop Skrevet 30. januar 2013 #39 Skrevet 30. januar 2013 (Meg bekjent, så er det fordi frisøren klipper det som er over kammen, om du ser det for deg, så om det er langt eller kort i utgp så blir alt like langt etter at frisøren har kippet det som dras over kammen) For meg handler det da om kommunikasjon, og å kommuniser seg fram til at dette er nå, og ikke før. Kombinert med å være en jevel i senga, seff. hva gjør man når man prøver å kommunisere og ikke får svar?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2013 #40 Skrevet 30. januar 2013 Nei, det finnes rikelig med folk som stadig vekk er for slitne etter jobb. Det forteller meg at de prioriterer jobb over privatliv, og så kan jeg luke dem ut av lista over aktuelle kandidater. Effektivt! En ressurssterk person greier å sjonglere de to og hadde ikke avlyst med mindre h*n var syk/noe viktig og uforutsett skjedde. Anonym poster: ff31229d248db38cf35038f76bda6423 Jeg tenker litt på samme måte, men jeg syns ikke det er ille at en person som syns jobb er viktig. Men om personen ikke greier å være sosial en kveld i helgen fordi han har en helt normal jobb så er han nok ikke noe for meg. Liker folk det er litt mer tak i, har ikke tenkt å sitte i sofan hver helg, så jeg vil ikke ha en mann som gjør det heller. Syns det høres litt pinglete ut for å være ærlig. Anonym poster: 0894263a33716cb22f897efdb752ba35
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå