Gå til innhold

Dårlig unnskylding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det at du er sliten etter jobb en dårlig unnskyldning for ikke å treffes?

Jeg skulle møte en fyr i helgen, men han var sliten pga mye jobb.

Er det ikke slik at vil en treffes så gjør en det?

Anonym poster: 314df67725baff28891093710302c6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer kanskje litt an på hva slags jobb det er snakk om. Hadde det vært en kriminaletterforsker ville jeg ha forstått det, men om det er en som jobber i kassa på Rimi ville jeg ha vært litt mer skeptisk.

Så vet du om han var ute med venner i helga? Hva annet enn å jobbe gjorde han, vet du det?

Jeg har også vært på datern med en fyr som jobba mye, og han hadde aldri tid i ukedagene (jobba man-fre), men helgene (hvertfall kveldene, eller en av dem) hadde han alltid tid til meg. Med mindre han var bortreist.

Jeg ville, om jeg var deg, ha avventet nå. Se om han foreslår og møtes nå, i og med at han avslo sist gang. IKKE ta kontakt først hvertfall.

Anonym poster: b150bf51d4f275d85c7039ffe4d20b54

Skrevet (endret)

Noen ganger ganger så man så sliten pga jobb at man ikke orker å være sosial, uansett hvor mye man vil treffe noen.

Endret av Muzak
  • Liker 7
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet (endret)

Eg ville venta til fredag. Kanskje han var sliten i starten av veka og når helga kjem så vil han treffe deg?

Eg kan sjå veldig mørkt på ting tidleg i veka og gjerne etter ei dårleg natts søvn....

Endret av Stjerner og planeter
Skrevet

Tja, det kan jo hende han faktisk er veldig sliten etter jobb, men hvor gammel er han? De aller fleste er med venner, trener eller har andre aktiviteter på kveldstid i ukedagene uten problemer. Hadde jeg virkelig vært interessert i en kar og han ville treffe meg etter jobb/skole så hadde jeg fått det til. Om jeg mot formodning skulle være altfor sliten hadde jeg foreslått en annen dag. Når det i tillegg er snakk om at dette var en helg syns jeg den er tynn. Jobbet han den dagen? Han jeg dater møtte meg på vår andre date etter 12timers arbeidsdag en lørdag, men for all del - alle er forskjellige..

Skrevet

Jeg blir så kvalm og provosert over at det å ikke ville omgåes damer nesten krever sykemelding fra legen. Hva er dette for noe piss å analysere? La nå mannen få være sliten etter jobb da.

Anonym poster: 6a0dc64976b42014075c2b43c2831ada

• Liker 10
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg har inntrykk av at det er mange som sliter med akkurat dette. Har nesten avlyst en date pga. det samme, men fikk karret meg til å fullføre. Mistenkte nemlig at det å avlyse pga. dette ville ødelagt for videre siden det gir signal om manglende interesse.

Vet ikke hvordan det er for dere, men for min del krever det litt å møte et nytt menneske slik.

Man skal være i godt humør og våken, klare å ta inn over seg nye inntrykk og ta disse til etterretning.

Men en god meditasjonsøkt og litt tid for seg selv gjør som regel underverker :-).

• Liker 2
Skrevet

Han jobber i helsevesenet og er i 30 årene

Det er snakk om nå til helgen. Han har fri hele helgen. I ukedagene jobber han turnus og på kvelden pusser han opp.

Jeg venter til fredag og ser...

Skrevet

Bli bedre kjent med han og se det an. Selv blir jeg veldig mer sliten enn andre fordi helsa ikke er på topp, så jeg er ca aldri sosial i ukedagene med andre enn min samboer. Kanskje han har en veldig slitsom jobb, kanskje han er som meg at det er noe med helsa, eller kanskje han rett og slett har mistet interessen. Men det at han pusser opp har sikkert mye å si, det er jo slitsomt det + jobb.

Hvis han avlyser å møte deg i helga pga sliten så hadde jeg stusset, det går faktisk an å slappe av sammen, man må ikke farte rundt når man dater. Avlyser han pga sliten så ikke ta kontakt med han igjen, la han ta kontakt og la han be om et nytt møte, og avlyser han da og, veeeeeel, da VET du at han har mistet interessen.

Håper på det beste, lykke til! :laugh:

Anonym poster: 6ca3e7da1d663c3e37572e88d986e5ec

Skrevet

Han jobber i helsevesenet og er i 30 årene

Det er snakk om nå til helgen. Han har fri hele helgen. I ukedagene jobber han turnus og på kvelden pusser han opp.

Jeg venter til fredag og ser...

Har dere vært på date før? Altså han vet hvem du er i virkeligheten? Det kan godt hende han er sliten etter jobb, men hadde han hatt stor interesse av å treffe deg hadde han vist det samtidig som han måtte utsette treffet.

Skrevet

Har dere vært på date før? Altså han vet hvem du er i virkeligheten? Det kan godt hende han er sliten etter jobb, men hadde han hatt stor interesse av å treffe deg hadde han vist det samtidig som han måtte utsette treffet.

Ja, vi har treffet før. To ganger. Begge gangene hos meg, laget mat og sett film.

Han sendte mld i går der han beklagde at han hadde tatt lite kontakt, men at han er sliten....

Gjest Svampebob1
Skrevet

Kanskje også ønsket om å vise seg fra sin beste side er der?

Ikke såå kult å komme hjem fra en mislykket date heller.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg går ikke på date om jeg er sliten. Og dersom han da tror at det er pga manglende interesse, så han om det. Seriøst hvorfor må ALT tolkes? Enten liker han deg og er sliten, eller så liker han deg ikke og er sliten, eller så liker han deg ikke og er ikke sliten, eller så liker han deg ikke og juger om at han er sliten. Det er det bare han som vet.

Endret av KateW
Skrevet

Ja, vi har treffet før. To ganger. Begge gangene hos meg, laget mat og sett film.

Han sendte mld i går der han beklagde at han hadde tatt lite kontakt, men at han er sliten....

Da får du bare gi beskjed om at det ikke er noe problem og at dere kan finne på noe når han kommer til hektene igjen.. og så er det bare å vente å se hva som sjer :)

Skrevet

Ikke om man er dødssliten nei.

Skrevet

Seriøst hvorfor må ALT tolkes? Enten liker han deg og er sliten, eller så liker han deg ikke og er sliten, eller så liker han deg ikke og er ikke sliten, eller så liker han deg ikke og juger om at han er sliten. Det er det bare han som vet.

Grunnen til at ting overtolkes er fordi folk er ekstremt uærlige og kommer med slike unnskyldninger hele tiden for å ikke være ærlige, og bare la ting gå over av seg selv.

Jeg forstår godt at folk overanalyserer og blir redd for å være avvist, men når alt kommer til stykke er det eneste man kan gjøre å være tolmodig, oppføre seg normalt og avvente og se.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje også ønsket om å vise seg fra sin beste side er der?

Ikke såå kult å komme hjem fra en mislykket date heller.

Ja, selvfølgelig. Og tenk så mye enklere ting hadde vært om man bare kunne vite at folk mente det de sa, fordi alle faktisk var ærlige!

Skrevet

Nettopp mitt poeng, man blir ikke klokere av å overtolke, Da blir man mer usikker. Enten så spør man direkte, eller så avventer man.

Skrevet

Nettopp mitt poeng, man blir ikke klokere av å overtolke, Da blir man mer usikker. Enten så spør man direkte, eller så avventer man.

Spør man direkte kan man virke krevende/mistenksom i en så tidlig fase og det er ikke bra. Mitt råd er å avvente og gå videre med livet og ta det som det kommer.

Smil og vær glad og støttende er det beste råde jeg kan gi når man dater menn.. hehe

Gjest Svampebob1
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Og tenk så mye enklere ting hadde vært om man bare kunne vite at folk mente det de sa, fordi alle faktisk var ærlige!

Enig i det. Dessverre er det ikke slik. Det var en hard erfaring å gjøre for en tid tilbake.

Det sies at den beste måten å forandre verden på er ved å begynne med seg selv.

Så da får man blant annet lære seg å skille klinten fra hveten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...